Skocz do zawartości

Cessna 177


extream

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po pierwsze bardzo się cieszę , że mogę napisać w tym dziale :)

Właśnie rozpoczynam budowę cessny 177 - plany już mam , materiały również , nawet wykrojniki wyciąłem :) , silnik jest w drodze.

 

Dane modelu :

rozpiętość : 1400

długość : 1070

masa : 1800 - 2100 g

silnik : 2.5 - 4 cm3

zastosowany silnik : OS max 0.46 LA

serwa : jeszcze nie mam myślę nad TowerPro SG5010 ( co o nich myślicie ?)

Odbiornik : Kolejny problem - na razie mam rex'a 5+. Niektórzy twierdzą , że się nada....

Pakiet : NiMh 1100 mAh conrada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
serwa : jeszcze nie mam myślę nad TowerPro SG5010 ( co o nich myślicie ?)

Testowałem w tym sezonie dość ostro te serwa. Sprawuja się bardzo dobrze. Uwzględniając jakość i parametry, jest to chyba najkorzystniejsza oferta w tej klasie serw.
Odbiornik : Kolejny problem - na razie mam rex'a 5+. Niektórzy twierdzą , że się nada....

Ten odbiornik zdecydowanie nie nadaje się do modeli spalinowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję...

Rosnie kolejny milośnik spalin!!!!

Bardzo sie cieszę...

 

 

A teraz kubeł zimnej wody...

 

 

nawet wykrojniki wyciąłem

 

co to jest?

 

 

 

TowerPro SG5010

 

SHIT!!!!

 

 

 

mam rex'a 5+. Niektórzy twierdzą , że się nada....

 

Słuchaj ich dalej to będziesz w zimie w sandałach chodził...

 

 

Pakiet : NiMh 1100 mAh

 

Kto przy zdrowych zmysłach stosuje NiMh do zasilania pokladowego w spaliniakach? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pakiet : NiMh 1100 mAh

 

Kto przy zdrowych zmysłach stosuje NiMh do zasilania pokladowego w spaliniakach? :wink:

 

Np. ja. Nie widzę różnicy między NiMH a NiCd, jeśli obydwa ogniwa są wysokoprądowe.

 

EDIT: Właśnie, modelmaniaku, czym jest uzasadnione to że NiCd są lepsze do spalin? Z ciekawości pytam, bo nie mam pojęcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa TP w trenerku sprawdza sie az za dobrze.

Pakiet MIH musisz dobre wytlumic bo one naprawde nie lubia drgan.

I mozesz nagle obudzic sie w powietrzu bez reakcji na stery (z wlasnego doswiadczenia to juz znam) .Wiec na nie nie zaluj i miejsca i grubj (2-3cm ) gabki.

Ale miejsca bedziesz mial pod dostatkiem wiec tu problemow nie widze.

Wykrojniki-rozumiem ze chodzi o szablony do wyciecie rzeberek i wreg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka sprostowan :) :

Jednak to NiCd sa... ale ja tez nie widze roznicy pomiedzy NiCd a NiMh

Wykrojniki :

Skopiowalem np, wregi itp. na papier a z niego bede przerysowywal na balse juz... ( to mialem na mysli :) )

Co do odbiornika : tez mysle ze nie nadaje sie do spalin ale rozmawialem z pewna osoba i mowila , ze lata na nim nawet wiekszymi spalinami .. zreszta jest tu ta osoba na forum - moze cos napisze na ten temat :)

Serwa :

No wlasnie ... spotkalem narazie same dobre opinie o nich ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze Przemkowi pokrecilo sie z srwami 9kg (13kg?) ktore bez obciazenia minimum 3-4kg szaleja jak glupie :D

 

Przepraszam nie doczytałem tekstu...

Mialem na mysli Tower Pro MG-995...

 

Jeżeli chodzi o Tower Pro SG-5010 to nie mam zadnych doswiadczen...

Ale... Jak na serwie nie jest napisane Futaba, JR, MPX/stary/ albo Vollz to musi byc SHIT... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się wyjaśniło. Muszę Ci powiedzieć Przemku, że na RCU czytałem o jednym z cyfrowych serw Futaby, które zachowuje się dokładnie tak samo jak MG - 995. Futaba wyjaśnia, że to jest serwo samochodowe i samolotach to zachowanie jest normalne. To samo zapewne jest z tym MG. Kiedyś kupiłem takie jedno na próbę i u mnie było raczej spokojne. Siedzi obecnie w sterowaniu podwoziem w Promyku i nie mam z nim żadnych problemów. Natomiast widziałem to samo serwo w modelu kolegi i tam dość mocno wariowało. Ale ten egzemparz miał duże luzy. U mnie praktycznie ich nie ma. Widać, że jest duży rozrzut parametrów wśród tych serw, co dobrze o nich nie świadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dodam do calej dyskusji ze to serwo TP 9.... ma takie dziwne opiie bo wszyscy je podlaczaj na sucho testuja " O ALE WARIUJE " i wydaja opine.

Zreszta sam tak kiedys zrobilm.

Teraz testuje je w podwoziu losia i nie mam zadnych nieprzewidzianych reakcji.

Serwo sprawuje sie swietnie ,dobrze centruje,nie plywa no i bez poblemow sobie radzi z moim dziwnym mechanicznym podwoziem i klapkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastosowany silnik : OS max 0.46 LA

serwa : jeszcze nie mam myślę nad TowerPro SG5010 ( co o nich myślicie ?)

Odbiornik : Kolejny problem - na razie mam rex'a 5+. Niektórzy twierdzą , że się nada....

Pakiet : NiMh 1100 mAh conrada

Serwa Conrada, czy Tower Pro (standard 40 gramowe) za 20-30zł używam w różnych modelach i na moje potrzeby są wystarczające.

Co do NiMh w spalinkach - opinie są podzielone, ale ja używam.

Na podstawie własnych doświadczeń myślę, że w tym zestawie słabym ogniwem jest odbiornik Rex5.

 

No i mała uwaga: 0,46cala3 to dużo więcej niż 4cm3, ale pewnie o tym wiesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwa serwa MG995 tower pro, nie są najlepsze, ale gdy się mu da dobre obciążenie, no to jest ok, a szczególnie do steru kierunku w dużych modelach, a jeśli chodzi o standardy tego typu to naprawdę dobra alternatywa cenowa no i lepsze jak konrady, bo niektóre z nich co używałem padały jeszcze przed zamontowaniem,

 

a jeśli chodzi o Rexa to ja z musu używałem go do trenerka i naprawdę nie miałem z nim żadnych problemów, powiem więcej bardzo dobrze radził sobie ze spaliną 6,5 cm i ze sktróconą anteną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek napewno wie że 0,46 cala 3 to ok 7,5 cm 3 :)

 

Ja równierz używam akumulatorów NiMH w spalinkach i przyznam że tylko raz obiło mi się o uszy że akurat te aku są "niebezpieczne" ze względu na podatność na wibracje. Tu przy tym temacie słysze to po raz drugi. Hmmmm... Dziwi mnie natomiast fakt że takie firmy jak Hitec lub Sanwa dodają właśnie takie aku do standardowego zestawu ?? Jaka jest więc prawda?

 

Osobiście jeszcze nigdy nie spotkała mnie przykra niespodzianka od strony NiMH a kiedyś nawet ich nie izolowałem! Nie byłem świadomy tego zagrożenia, teraz jestem ale czy to zagrożenie jest żeczywiście tak bardzo realne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę różnicy między NiMH a NiCd, jeśli obydwa ogniwa są wysokoprądowe.

 

EDIT: Właśnie, modelmaniaku, czym jest uzasadnione to że NiCd są lepsze do spalin? Z ciekawości pytam, bo nie mam pojęcia...

 

To już ci pisze:)

 

Po pierwsze to co koledzy wymeiniali mała odporność n adrgania w porównaniu do NiCd

 

Po drugie co najważniejsze!! Jeżeli padnie celka NiMh czy to sama z siebie czy od drgań to w 99% objawi asię przerwa ogniwa czyli przerwą pakiektu, natomiast klęska NiCd to 99% zwarcie celi czyli zostaje nam pakiet 3 lub 4 celowy co znacznie osłąbi serwa ale pozostawi nam kontorle nad modelem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A padł Ci jakiś pakiet od drgań lub dostał przerwy? Każdy pakiet powinien być zabezpieczony przed drganiami. Latam zarówno na NiCd jak i NiMh od wielu lat. Nigdy nie zdażyło mi się aby pakiet uszkodził się w wyżej opisany sposób. Trzeba w jednym i drugim przypadku stosować markowe ogniwa.

Niezaprzeczalną przewagą ogniw niklowych jest ich płaska charakterystyka rozładowania i oczywiście większa wydajność prądowa. Tam, gdzie mamy duże obciążenia prądowe lepiej stosować NiCd. Ale w przypadku modeli wyposażnych w 5 czy 6 standardowych serw z powodzeniem stosuję dobre ogniwa wodorkowe i nie mam żadnych problemów z zasilaniem. Bardziej istotne jest aby o ogniwa dbać. Jeśli model nie jest używany przez dłuższy czas, należy bezwzględnie przynajmniej raz w miesiącu pakiet rozładować i naładować przyzwoitą ładowarką. Dotyczy to zarówno jednych jak drugich ogniw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,46cala3 to dużo więcej niż 4cm3, ale pewnie o tym wiesz

 

W przypadku serii LA nie ma to znaczenia...

Osiagi tego silnika sa porownywalne z dobrym motorkiem o poj 4ccm...

Nie chciałem nikogo urazić :D

Po prostu jest wielu młodych modelarzy, którzy mogą tego nie wiedzieć, a nie jestem w stanie spamiętać wszystkich nicków, zwłaszcza że kolega jest bez twarzy, a ja jestem wzrokowcem :D

 

Co do wypowiedzi Przemka... pewnie osiągi są porównywalne, ale ceny już chyba nie.

To samo dotyczy serw i innych urządzeń niezbędnych w realizacji modelarskiego hobby.

Myślę, że dla wielu osób (dla mnie tak) liczy się stosunek wartości użytkowej (jakości, osiągów, trwałości itd) w stosunku do ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.