Skocz do zawartości

RWD 5 Bis rysowany przy pomocy CAD


kbugatii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kolejna wątpliwość to sposób górnego zamocowania amortyzatora w RWD-5 bis. Początkowo narysowałem je tak jak w wątku Pana Henryka:

 

post-9230-0-46253900-1430491470_thumb.jpg

 

Na tej fotografii wygląda ono jednak tak:

post-9230-0-19360900-1430491588.jpg

 

co może przedstawiać się po wyrysowaniu następująco:

 

post-9230-0-83479700-1430491686_thumb.jpg

 

post-9230-0-11646300-1430491695_thumb.jpg

 

post-9230-0-91242300-1430491813_thumb.jpg

 

Zauważyłem, że Pan Henryk w drugim modelu RWD-5 bis wykonał zamocowanie zgodnie z załączoną fotografią. Która wersja wydaje się być bardziej odpowiednia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wzmocnić (gdyż jest zdecydowanie za słaby) węzeł mocowania końcówki amortyzatora do kadłuba. Widoczną wstawkę ze sklejki należałoby wzmocnić od środka kadłuba poprzez podklejenie takiej samej wstawki ze sklejki gr.1,5mm tak, aby zakleić również rozpórkę sosnową do której przyklejona jest wstawka sklejkowa widoczna na rysunku. Również gwint węzła powinien być dłuższy i przechodzić przez bukowy klocek o wymiarach dobranych tak, aby był on przyklejony do podłużnicy kadłuba. Wówczas węzeł będzie bardzo wytrzymały na przyjęcie wszelkich sił pochodzących od podwozia i nie będzie ich przenosić na delikatne elementy kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolejny szczegół poprawiony (dzięki za uwagi).

Było tak - pojedynczy element ze sklejki 5 mm:

 

post-9230-0-47640400-1430651518_thumb.jpg

 

Proponowane wzmocnienie z klocka bukowego:

 

post-9230-0-25239600-1430651599_thumb.jpg

 

Przychylał bym się do zastosowania podwójnego wypełnienia - 2x sklejka 5 mm (chciałbym żeby wszystko było wycinane CNC):

 

post-9230-0-93173000-1430651682_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam,że wariant "2x sklejka 5 mm" jest najlepszy, z tym jednak, że drugą warstwę sklejki 5mm przedłużyłbym do pokrycia się z sosnową rozpórką kratownicy (od strony wewnętrznej kadłuba). Chyba, że rozpórka nie ma gr. 5mm...Chodzi mi o to, żeby "przykryć" rozpórkę od wewnątrz kadłuba sklejką, która będzie również przyklejona do wypełnienia, o którym teraz dyskutujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Załączam lepszej jakości, powiększony fragment dyskutowanego tutal przegubu. W całej rozciągłości zgadzam sie z uwagami kol. stan_m; mnie też (mino, ze od dawna już modeli nie projektuję/buduję) początkowe rozwiązanie wydawało się jakieś takie "wątlutkie".

 

Roman

post-12522-0-24196200-1430673423_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać mam kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem! Dzięki za cenne uwagi. Czy tak jest dobrze?

 

post-9230-0-66938600-1430936865_thumb.jpg

 

Czy tak to już przesada?

 

post-9230-0-87268100-1430936887_thumb.jpg

 

Wspaniałe foto Pana Romana pokazuje, że zamocowanie amortyzatora do kadłuba zrealizowano przy pomocy podwójnego przegubu. Tak to sobie wyobrażam w wersji CAD:

 

post-9230-0-70014100-1430937304_thumb.jpgpost-9230-0-82587500-1430937313_thumb.jpgpost-9230-0-52996300-1430937327_thumb.jpgpost-9230-0-52145000-1430937337_thumb.jpgpost-9230-0-56544400-1430937351_thumb.jpgpost-9230-0-22269700-1430937359_thumb.jpg

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie zgodne z oryginałem :) przy podwoziu to dolne mocowanie chyba za bardzo wystaje z kadłuba?

Owiewka koła w przekroju z przodu nawet nie przypomina tej planów i samolotu ale może to wina CAD-a że tak rysuje :)

Zrobiłem kiedyś RWD i trochę jeszcze pamiętam jak wyglądała gdy robiłem owiewkę na formę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 lat później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.