Skocz do zawartości

messerschmitt bf 109e ... a co mi z tego wyjdzie to sam nie wiem


przemo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przemku, możesz skrobnąć jedno zdanie co poprawiłeś w tej kabince?

Całość wychodzi elegancko, mój następny model też będzie cały drzewienny. Mam dość pianki :wacko::D .

 

Oczywiście Bartku :) troszeczkę źle zinterpretowałem plany i udało mi się całkiemj niechcąco skrucić kabinę u jej nasady.

Po złym zinterpretowaniu planów

post-8897-0-88973800-1385193240_thumb.jpg

 

i już po poprawce

post-8897-0-44121500-1385193257_thumb.jpg

 

Ogólnie doszedłem do tego jak szukałem jakieś malowania

tutaj widać że w pierwszej kolejności popełniłem błąd ;)

post-8897-0-70629400-1385193351_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Spoko Bartku ... przecież kto pyta to nie błądzi ... ponoć ;) a jako następny model masz rację buduj z balsy. Mi osobiście o wiele lepiej buduje się z balsy jak z pianki choć jej nie przekreślam całkiem bo kiedyś wrócę do niej a przynajmniej do rwd 5 by skazoo bo model lata rewelacyjnie a brak w moim domowym hangarze na chwile obecną jakiegoś górnopłata. Od jutra zabieram się za skrzydło. Jak bym miał zawiasy i nitrocelon to dokończył bym usterzenie i je wkleił ale z tym muszę poczekać po "matki boskiej pieniężnej" bo fundusze na modelarstwo w tym miesiącu zostały wyczerpane :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna modyfikacja z mojej strony ... Spodnie pokrycie kadłuba przy masce silnika miałem przykleić dopiero jak będzie spasowane skrzydło ale doszedłem do wniosku że pod półką na pakiet jest sporo miejsca na umieszczenie regulatora więc postanowiłem dorobić tam klapkę mocowaną na magnesach nedymowych. Przy okazji wlot powietrza do chłodnicy silnika wykorzystałem do chłodzenia regulatora :)

 

post-8897-0-07512400-1385306376_thumb.jpg

do regla muszę tylko dolutować dłuższe przewody do pakietu (dosłownie około 5 cm wystarczy w zupełności)

 

zamknięta klapka

post-8897-0-26848300-1385306424_thumb.jpg

 

post-8897-0-84676600-1385306448_thumb.jpg

 

post-8897-0-15464700-1385306460_thumb.jpg

 

Wymiary wlotu powietrza wziąłem z planów ale dodałem dosłownie 2 mm żeby powiększyć ciut wlot powietrza. Z pewnością różni się jak w prawdziwym me 109 ale za to będzie miało dobre zastosowanie przy chłodzeniu regulatora ;) makieta to nie będzie więc jakieś odstępstwa muszą być :P

Wlot powietrza jest zrobiony ze sklejki 1,5 mm oklejony na około balsą dla lepszego wykończenia.

 

miałem zabierać się dzisiaj za skrzydło ale brakło czasu więc przełożę to na inny termin :P

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bartku :)

Prac ciąg dalszy ... nadszedł czas na skrzydła i tutaj znowu zmiany ... pierwsza to taka że lotki będą na dwóch serwach a nie na jednym jak to mówią plany. Serwa będą montowane w skrzydle a konkretniej będą schowane w skrzydle i przykręcone do klapek wykonanych ze sklejki. Druga zmiana to taka że zdecydowałem się na pokrycie całego skrzydła balsą. W planach bez kesonu pozostaje tylko parę żeber więc co mi zależy dołożyć jeszcze troszeczkę balsy. Tutaj mam dylemat bo waham się między pokryciem skrzydła z balsy 1,5 mm czy 1 mm ... boje się że 1 mm może być za słabe ... liczę na pomoc w tym temacie :) Trzecia zmiana to dołożenie krótkiego bagnetu który będzie łączył połówki skrzydła i ustalał wznios skrzydła. Według planów skrzydła mają mieć wznios 5 stopni więc takie też będzie a w zasadzie jest już u mnie ;)

 

żebra wycięte z balsy 1,5 mm z malutką zmianą skrajne środkowe żebra wycięte z balsy 3 mm.

Przed przyklejaniem żeber do dźwigaru (u mnie sosna 3x3 w planach balsa 3x3) wykonałem sobie wzornik z grubszego kartonu żeby ustawić pierwsze żebro po kątem 5 stopni.

post-8897-0-27239200-1385401489_thumb.jpg

 

a potem to już poleciało :P ... następnie z pomocą przyszedł Mc Donald i rurki od "szejków" są znacznie większej średnicy od tych co dają do napojów gazowanych. Przez rurki pobiegną kable do serw.

post-8897-0-92050000-1385401785_thumb.jpg

 

Wklejki między dźwigarowe miały być z balsy 1,5 mm ale już brakło więc zrobiłem z 2 mm. Między żebrami dołożyłem dwie listewki z sosny 3x5 żeby mieć do czego przykręcić klapkę z serwem

post-8897-0-51077400-1385401868_thumb.jpg

 

W środkowym żeberku z blasy 3 mm zrobiłem wycięcie na bagnet który będzie łączył dwie połówki z sobą. Na chwilę obecną bagnet sięga tylko do 2 żebra ale mam w planach przedłuż go do co najmniej 3 żebra. Bagnet będzie zrobiony ze sklejki 3 mm.

post-8897-0-63009000-1385401930_thumb.jpg

 

I moje oko zaczyna coś już powoli cieszyć choć pracy przy moim me bf 109 jest jeszcze co nie miara ;) tradycyjna przymiarka wszystkiego do zdjęcia :P

post-8897-0-65565000-1385402155_thumb.jpg

 

post-8897-0-50900700-1385402165_thumb.jpg

 

post-8897-0-23247900-1385402177_thumb.jpg

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągniesz w kierunku modelu makietowego :-) Ty już chyba do depronu nie wrócisz .

Świetna kolejna robota Przemo.

Klapy robisz czy tylko lotki?

Dzięki Rafał :) oczywiście Ty masz wkład no bo kto mi wyszukał wnętrza do mesia jak nie Ty ;) co do depronu to gdzie tam nie wróce ... może jeszcze wróce. Chodzi mi po głowie na przyszły sezon rwd 5 by skazoo w wersji z lotkami bo pierwszy mój egzemplarz byl sterowny tylko SW i SK. Gdzie tam makietowy model ... Rafał lepiej zabrzmi wersja uproszczona ;) Klap nie robie tylko lotki z tą różnicą że lotki będę troszeczkę dłuższe jak na planach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jak za bardzo zrobić płat w całości z racji wzniosu skrzydła, stąd pomysł żeby zrobić bagnet dla lepszego połączenia dwóch połówek skrzydła. Bagnet w najkrótszej wersji ma mieć długość jakieś góra 6 cm.

Dziękuje za pomoc przy wyborze grubości poszycia skrzydła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku taki też mam zamiar ... pisałem o tym w poście nr 46 ;) bagnet będzie ustalał wznios jak również pierwsze żebra a bagnet będzie wykonany ze sklejki 3 mm długość maksymalna w najkrótszej wersji to jakieś 6 cm, który będzie wklejony w obie połówki skrzydła a przy okazji zwiększy powierzchnię klejenia obu połówek skrzydła. Od razu przepraszam bo chyba źle ująłem temat z bagnetem i wyszło że skrzydło będzie rozłączane a mam zamiar zrobić płat w całści. Chyba że ja coś pokręciłem teraz jeszcze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku taki też mam zamiar ... pisałem o tym w poście nr 46 ;)

Czytałem

 

chyba źle ująłem temat z bagnetem i wyszło że skrzydło będzie rozłączane a mam zamiar zrobić płat w całści. Chyba że ja coś pokręciłem teraz jeszcze :P

Już wszystko jasne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się oklejenie na razie jednej połówki skrzydła balsą. Przykleiłem natarcie, spływ. Dorobiłem klapkę na serwo lotki i na razie stoję z robotą ... czekam na chęci bo ostatnio ich brak tak samo jak wolnego czasu ale do wiosny daleko więc niczym się nie martwię ;)

 

post-8897-0-30293600-1385813839_thumb.jpg

 

post-8897-0-53522900-1385813888_thumb.jpg

 

jeszcze tak zapytam ... może ktoś się orientuje czy kupno takiego zestawu jest coś warte ? Oczywiście chodzi o kompresor i aerograf

http://allegro.pl/aerograf-130-kompresor-zestaw-do-malowania-modeli-i3665922646.html

 

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tak zapytam ... może ktoś się orientuje czy kupno takiego zestawu jest coś warte ? Oczywiście chodzi o kompresor i aerograf

http://allegro.pl/ae...3665922646.html

 

 

Moim zdaniem nie. Ja jestem "redukcyjny" i mam dość wysokie wymagania, jednak uważam, że lepiej zainwestować w lepszy aero i zbudować sobie kompresor "lodówkowca". Tutoriali jak go wykonać jest sporo w necie. Sam mam taki. W razie czego służę podpowiedziami. Zalet mnóstwo. Czasu, jak wspomniałeś, masz dużo ;)

Co do aero sugerowałbym coś prostego akceptowalnej jakości z dyszą min. 0,3 mm, a najlepiej większą.

 

Minimum, jakie bym sugerował:

http://www.mojehobby...0-3-0-5-mm.html

lub

http://www.mojehobby...-5mm-0-3mm.html

 

P.S.

Skrzydło b. ładne. Jakby jeszcze były trochę większe zbliżenia to już byłoby super. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku dzięki za odpowiedź choć powiem że ceny mnie przerażają ... mam aerograf kupiony na allegro za kwotę coś koło 50 PLN (dawno to było i co do średnicy dysz nie mam pojęcia) ... jak możesz to bardzo proszę o radę na PW o budowie "lodówkowca" coś się w domu zawsze znajdzie ;) choć już na chwilę obecną nie wykluczam malowaniem spray'em ze względów finansowych ;)

Co do skrzydła to może takie ładne nie jest ... nie jestem osobą która dba o szczegóły więc zdjęcia w większym zbliżeniu mogą odstraszać :P ... niedociągnięcia staram się polepszyć szpachlówką ... jakie zbliżenia by Cię interesowały skrzydła ? na zdjęciu widać że już musiałem targać poszycie bo zapomniałem jednego ważnego szczegółu ... kawałka sklejki o które zahaczy śruba nylonowa przy mocowaniu skrzydła ... taka ze mnie gapa :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem jedną połówkę skrzydła :) waga jednej połówki to 68 g

post-8897-0-08140600-1385898310_thumb.jpg

 

post-8897-0-38140200-1385898346_thumb.jpg

 

post-8897-0-31892500-1385898358_thumb.jpg

 

 

maksymalne wychylenie lotki

 

post-8897-0-46738700-1385898321_thumb.jpg

 

post-8897-0-00868800-1385898331_thumb.jpg

 

końcówka skrzydła zrobiona z dwóch kawałków twardej balsy 10 mm ... taka akurat była pod ręką ;) drugą połówkę skrzydła mam już oklejoną balsą 1,5 mm i klei się już natarcie więc w przyszłym tygodniu mam zamiar zakończyć prace nad skrzydłem i brać się za mocowanie skrzydła do kadłuba. Nitrocellon zakupiony zapas japonki jest więc będzie coś można zacząć działać w kierunku oklejania modelu :)

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło skończone waga całej konstrukcji wraz z reglem, silnikiem, kołpakiem i śmigłem to 450 g. Oto kilka zdjęć całego modelu a raczej tego co zostało już zbudowane ;)

post-8897-0-39592000-1385996255_thumb.jpg

 

post-8897-0-23555300-1385996343_thumb.jpg

 

post-8897-0-88175600-1385996352_thumb.jpg

 

post-8897-0-76726500-1385996364_thumb.jpg

 

post-8897-0-08297200-1385996880_thumb.jpg

 

 

Skrzydło do kadłuba jest mocowane na dwóch śrubach nylonowych M4 a od strony natarcia jest kołek fi 4 mm który wchodzi w otwór we wrędze kadłuba ... skrzydło wymaga jeszcze gdzie nie gdzie wkładu szpachli.

post-8897-0-21967700-1385996381_thumb.jpg

 

No cóż trzeba brać się za owiewkę ... to jest to czego nie lubię najbardziej :(

 

CDN ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.