Skocz do zawartości

Mój PZL P-24 "Puławski" z modelesuchocki.pl, opis budowy, loty


Rekomendowane odpowiedzi

"Fałszywe napisy"  jak raczyłeś napisać są naklejone a nie malowane. Nie mam zamiary ich zmieniać - konstruktor samolotu urodził się i spoczął w Lublinie i stąd na jego cześć model otrzymał takie napisy. Pisałem o tym wcześniej przy budowie modelu w p.#648 .

 

Ale nic nie szkodzi żebyś zbudował własnego "oryginała" z barwą i napisami tak jak trzeba i się tym pochwalił,  jeżeli Ciebie to tak razi. To nie jest Stefanie dział makiet ani pół-makiet. Mój "Puławski" jest i pozostanie niepowtarzalny. 

 

To piękny model, który jak Piszesz Piotrze powstał na cześć Zygmunta Puławskiego i

jeżeli będziesz go przedstawiał dzieciom w szkołach i przedszkolach oraz w prasie jako "Mój Puławski" to jest wszystko w porządku.

Natomiast jeśli przedstawiasz go tam jako PZL P24 to już nie jest w porządku bo takiego P24 NIE BYŁO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioterku, czy aby kierunki wymuszania przepływu oknami wirnika (też wentylator - odśrodkowy) i tym dodatkowym wentylatorem nie są sobie przeciwne ? Proponowałbym obydwa skierować od tyłu ku przodowi (ku śmigłu), a szkodliwe działanie odśrodkowe tego dodatkowego - bo jest takie - ograniczyć krótkim "tunelem" z impregnowanego papieru na przykład, takim pierścieniem o średnicy wewn. 2...4 mm większej niż zewnętrzna łopatek tego całkiem fajnego zresztą wentylatorka. Sama idea poprawy chłodzenia silnika IMO bardzo słuszna :).  

 

Nie zastanawiałem się jeszcze nad nad wentylacją dokładnie. Na zdjęciu jest adoptowany wirnik wentylatora od chłodzenie procesora w PC. Próby zrobię jak będę miał już zamontowany napęd w modelu. Też myślałem żeby zrobić nadmuch w kierunku śmigła. Wentylator ma kierunek łopat już określony, więc jak nie będzie pasował to mam w głowie jeszcze wariant z wentylatorem własnej roboty z łopatami z blaszek aluminiowych  które mogę wygiąć dowolnie. Co do obudowania wentylatora tunelem to jest to pomysł (w oryginale tak turbinka pracowała). Ale wszystko pokażą próby po zamontowaniu napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przytargałem dzisiaj model z garażu i zająłem się oględzinami uszkodzeń. Model zrobił przysłowiowego kreta, więc uszkodzeniu uległa maska i przednia część za raz za nią z fragmentami poszycia. Uderzenie było dość mocne bo ścięło z jednej strony mosiężne śruby zamocowania skrzydeł. Na całe szczęście co bardzo ważne podłużnice kadłuba i wzmocniona rurkami węglowymi klatka mocowania skrzydeł i podwozia są nie naruszone więc jest na czym bazować. Podwozie również wymaga remontu, ale to dobrze bo i tak zamierzałem poprawić jego geometrię. Skrzydła modelu są bez uszkodzeń.

 

Jak pisałem wcześniej największe szkody zrobił mi rozszczelniony pakiet, który odymił mi metalem silnik i regulator oraz czujnik telemetrii, które są do wyrzucenia.

 

ścięta mosiężna śruba mocowania skrzydła

post-5634-0-81008900-1482923667_thumb.jpg

 

widok uszkodzeń z przodu modelu

post-5634-0-11417600-1482923669_thumb.jpg

 

uszkodzona goleń podwozia

post-5634-0-20177900-1482923670_thumb.jpg

 

widok na nie uszkodzoną podłużnicę 

post-5634-0-82759300-1482923670_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarł do mnie dzisiaj kołpak fi=110mm wykonany z laminatu. Kołpak ma ażurowaną aluminiowa podstawę i nadaje się świetnie do zrobienia z niego wersji "turbo" czyli z otworami do wentylacji silnika. Model będzie miał więc dwa kołpaki - jeden ażurowany do lotu

 

post-5634-0-49086300-1482955232_thumb.jpg

 

i "paradny" dla oka

 

post-5634-0-70615200-1482955331_thumb.jpg

 

Więcej o chłodzeniu silnika elektrycznego w modelu PZL:

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/65484-pzl-p11c-ep-ze-stajni-masklechmirkiewicz/page-3       p.#44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Turbizacja" kołpaka

 

był taki:

 

post-5634-0-81616000-1483117626_thumb.jpg

 

A ten kołpak będzie używany do lotu modelu i ma zapewnić dobre chłodzenie mojemu napędowi - powietrze trafi przez wydrążenia w kołpaku i otwory w jego podstawie do wnętrza silnika. W locie wydrążeń nie widać. W "Popylaczu" zdało to świetnie egzamin.

Do pokazów statycznych i samego kołowania po placu  używany będzie kołpak pełny.

 

post-5634-0-90994900-1483117427_thumb.jpg

 

post-5634-0-65464900-1483117425_thumb.jpg

 

post-5634-0-18722900-1483117427_thumb.jpg

 

 

Przed remontem używałem kołpaka  aluminiowego z powodu koniecznego do wyważenia ciężaru na nosie modelu. Kołpak ten musiałem dokładnie wyważyć bo był ciężki i powodował wibracje. Teraz mam cięższe pakiety, więc mogę pozwolić sobie (mam nadzieję :) ) na kołpak laminatowy, który łatwo się obrabia i jest bardzo lekki. Nie powinien powodować wibracji, ale to się okaże  po włączeniu napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedno z pierwszych zdjęć przed oblotem. Obu nam się nogi wtedy trzęsły, mnie z nerwów a jemu z braku zastrzałów w podwoziu, które przyszły później więc rozjeżdżały się trochę koła.  :)

 

Podwozie z wprowadzonymi zastrzałami 

post-5634-0-26416600-1483216066.jpg

 

 

Dzięki za opinię.  :)

 

 

Szczęśliwego Nowego Roku 2017 i sukcesów modelarskich wszystkim Kolegom życzę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie regulatora:

 

Model jest bardzo pojemny w środku. Jednak po pokryciu go poszyciem, dostęp z zewnątrz pozostaje ograniczony do niewielkiej przestrzeni dostępnej po zdjęciu skrzydeł. Taka jego uroda - trudno. Chciałem schować regulator do kadłuba, teraz jest to łatwe, ale jak zamknę kadłub, trzeba zapewnić możliwość jego wymiany z zewnątrz. Więc wymyśliłem takie coś:

 

post-5634-0-69002300-1483792283_thumb.jpg

 

post-5634-0-84647900-1483792284_thumb.jpg

 

post-5634-0-31401000-1483792281_thumb.jpg

 

Regulator wisi sobie w powietrzu na 5 grubych kablach i jest dobrze chłodzony ze wszystkich stron. Kable od strony pakietu zepnę dodatkowo trytyrytką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.