Skocz do zawartości

PZL M-18 [DREWNIAK]


rajaner
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

 

Szanowni koledzy ponieważ w okresie zimowym mam dużo wolnego czasu postanowiłem zbudować model samolotu PZL M 18 DROMADER, materiał z którego powstanie ten model to balsa.Widząc jak lata ten samolot pilotowany przez kolegę Grześka postanowiłem go zbudować na podstawie planów które powiększyłem do odpowiadających mi rozmiarów.

Długość 720 mm

Rozpiętość 1450 mm

Budowę modelu rozpocząłem mam wycięte wręgi i boki kadłuba zaczynam sklejanie.

Nie mam dużego doświadczenia i dlatego wszelka pomoc i uwagi będą bardzo przydatne.

 

PZL_M18_Dromader-Jumbo_Arno_Diemer_vec.pdf

 

Pozdrawiam Andrzej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Sklejanie rozpoczęte.

Do klejenia używam Wikol i Super Glue szybko idzie sklejanie parę minut i mogę robić dalej.

Łyknę małą kawkę i zaczynam oklejać tylną część kadłuba.

 

post-12393-0-22633500-1385194490_thumb.jpg

 

Stateczniki prawie gotowe zamontuję zawiasy i przymiarka do kadłuba.

 

post-12393-0-80522900-1385194542_thumb.jpg

 

Pozdrawiam Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Andrzej jakiej grubosci balsy uzyles i ile trzeba zakupic desek na caly samolot, mam chec zrobic pierwszy balsowy model i patrzac na plany tego dromadera powinienem dac rade, dzwigary w skrzydle tez z balsy?, pozdrawiamm.

 

Kadłub to balsa 2 mm, stateczniki 5 mm dzwigary w skrzydłach zrobię inaczej nisz na planach dwie listewki sosnowe 5x5 mm,ile balsy nie zastanawiałem się nad tym ale z ciekawości policzę.

 

Pozdrawiam Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy.

Szukam i szukam nic nie mogę podpatrzyć jak zrobić imitację silnika, może ktoś to robił ma jakieś zdjęcia i mógłby udostępnić albo jakiś pomysł co do tego wykorzystać i jak to zrobić.

Z góry dziękuję . Andrzej.