Skocz do zawartości

Problem z ustawieniem modelu


Leda_g

Rekomendowane odpowiedzi

Ten oto model

e9b5757ca513718fmed.jpg

przy zaciaganiu steru wysokości do góry, ma dość ostrą tendencje do przewalania się na prawe skrzydło. Nie ma znaczenia w jakiej pozycji to robię.

Wygląda to tak jakby w momencie zaciągania wysokości uruchamiały sie lotki.

Latałem kilka dni wcześniej i zwalałem winę na dość duży wiatr, ale dziś go nie było.

Aby nim zrobić pętle muszę kontrować dość mocno lotkami.

 

Sprawdzałem model nie ma żadnych zwichrowań ani skrzywień, na aparaturze nie ma ustawienia mixowania ( to były moje przypuszczenia)

 

Ma ktoś może jakieś przypuszczenia co to może byc i gdzie szukać winnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Przewalanie się przez skrzydło może być objawem zrywania strug na głównym płacie - na prawym skrzydle najpierw. Spróbuj przykleić na krawędzi natarcia kawałek (pasek o szerokości 5 - 10 mm) papieru ściernego na obydwu skrzydłach na całej rozpiętości, albo przynajmniej na końcówkach. Gdyby to była kwestia elastycznego łącznika to przy robieniu pętli model by delikatnie ściągało w jedną stronę... Na sam początek można też zmniejszyć wychylenia stery wysokości - o połowę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek słyszałem o tym papierze na natarciu, czy to naprawde działa. Ja myślałem że to jest po to aby można było ściąć taśmę tym papierem (papier zaczepia się o taśmę)

Przy max wychyleniu steru wysokości minimalnie odgina się tył kadłuba, ale działanie takie ma wręcz odwrotne działanie do moich objawów.

Myślałem o zrywaniu strug z płata głównego i starałem się robić manewry przy max prędkości ale objawy były te same. Nawet małe wychylenie steru powoduje takie objawy, tylko słabsze. Zaznaczam że model z napędem i bez lata w locie poziomym poprawnie.

Zastanawiam się czy zbyt duży kąt zaklinowania silnika może taki efekt powodować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papier ma zturbulizować opływ. Warstwa turbulentna ma tą przewagę nad laminarną, że jest stabilniejsza i trudniej się odrywa od profilu. Jeżeli dasz papier - chropowaty, turbulizujący - to możesz trochę poprawić. Ewentualnie możesz mieć zbyt przednie wyważenie - cofnij SC o kilka % do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze aby przesunięcie SC pomogło, mam model z CyberFly o podobnych wymiarach i parametrach i tam SC jest 2 cm bliżej natarcia i wszystko jest super. Mam SC tak jak podaje producent.

 

Przyglądałem się dokładnie modelowi i zwróciłem uwagę że skrzydła mają duży kąt natarcia. W modelu z CyberFly jest na zero a w tym modelu jest około 4 do 5 stopni.

Skrzydła były klejone w oryginalne wycięcie, nie wiem czy producent mógł się pomylić.

Czy taki kąt natarcia ma wpływ na ten efekt przepadania?

 

Sprawdzę temat z papierem ściernym, tylko o jakiej gradacji papier?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się :D

 

Po dokładnej analizie modelu doszedłem do wniosku że kąt zaklinowania skrzydła jest za duży, nie mam jak go zmienić, więc postanowiłem że dam SC bliżej natarcia. Po dociążeniu przodu model powinien latać na mniejszym kącie natarcia.

 

Dziś zrobiłem krótki oblot (brak czasu) i teoria się sprawdziła, zaciągam ster do góry i model pieknie i prosto pnie się do góry, nawroty rewelacja, model idzie jak po sznurku, zero przepadania i zbaczania z kursu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.