Skocz do zawartości

Stary ale jary RWD-5 build on line :)


Togo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jestem nowy na forum i nowy w tej "branży".

 

Na początku chciałem kupić jakiś motoszybowiec, ale im dłużej brnąłem w temat tym bardziej zapragnąłem zrobić coś własnymi rączkami :), do tej pory składałem rowery szosowe... zobaczymy jak pójdzie z samolotami.

 

Po tygodniu analiz zacząłem budować RWD-5 z planów skazoo. Kiedy emocje opadły po ożebrowaniu skrzydeł zorientowałem się, ze wzdłużnice w jednym skrzydle są lekko nierównoległe w miejscu gdzie planowałem lotkę.... i powstaje pytanie.... czy to będzie latać, czy brać się za skrzydła od nowa ?

Czuję, że i tak pewnie raczej prędzej niż później się rozbiję więc na pewno będę miał okazję zrobić lepsze skrzydła. Boję się tylko, że takie niedoskonałości sprawią, że nie da się tego wytrymować... co sądzicie ?

 

Na zdjęciu widać przewężenie i być może nie było by wielkiej różnicy gdybym nie planował lotek... ale czuję, że jak wytnę lotki, które nie sa identyczne hydraulicznie to nie polatam.

PS. Wiem, że taki błąd to totalna amatorka i powinienem się wstydzić.

post-14212-0-91687000-1389556683_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tomek, co miałeś na myśli.

 

Miałem na myśli, że jak nie są identyczne to powietrze może opływać je w nieco inny sposób, co może poważnie wpływać na możliwość sterowania.

 

Problem w tym, że niczym nigdy nie latałem i nie budowałem modelu i nie mam absolutnie żadnego wyczucia w tym temacie więc może po prostu bredzę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To słowo powinno być "aerodynamicznie".

Nie ma sprawy.

 

O przepraszam... podobieństwo geometryczne figur, przekłada się na podobieństwo hydrauliczne w płynach.