Skocz do zawartości

Kąt odchylenia silnika


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam pytanie może bardziej doświadczalne niż teoretyczne. Ile powinien wynosić ujemny kąt odchylenia silnika od osi podłużnej w motoszybowcu i czy zauważyliście jakąś zależność między ciągiem a masą modelu przy doborze ww. kąta.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Silnik wychyla sie dol lub w gore w sytuacji gdy nie znajduje sie on w osi cieciwy aerodynamicznej plata, chodzi o to zeby nie generowal dodatkowych momentow wzgledem plata. Poprzez sklon, (w gore lub w dol) mozna ten moment zniwelowac. Sklon dobiera sie w zaleznosci od polozenia silnika i jego ciągu. Jak masz silnik na wiezyczce musisz go wychylic do gory, bo inaczej moment od siły ciagu bedzie model pochylal do ziemi. Podobnie jak masz mocny silnik na dziobie ponizej linii skrzydel wychylasz go do dolu zeby model na pelnym gazie nie zadzieral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w duzej mierze zalezy od modelu, a w zasadzie od skrzydla,

W Easy Gliderze jest to naprawde duze pochylenie.

I raczej trzeba dobrac eksperymentalnie .Przy pchajacym napedzie (wiezyczka) moga sie

nie sprawdzic pewne kanony np. 2 stopnie w dol.Okazac sie moze , ze jest to za malo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.