Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tequila relacja z budowy, projekt własny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
66 odpowiedzi w tym temacie

#61 Anluk

Anluk
  • Modelarz
  • 277 postów
  • Age: 33
  • SkądPietrzykowice
  • Imię:Łukasz

Napisano 10 grudzień 2017 - 20:22

Ja w Condorze który jest większy niż ASW miałem pręt szklany. w ASW też spokojnie powinien się sprawdzić. Nie polecam węglowego. Węglowy gdy pęknie to się złamie, a szklany co najwyżej się skruszy trochę ale będzię się trzymał w całości i "w razie czego" będzie jeszcze można wylądować.


  • 0

#62 gignasiak

gignasiak
  • Modelarz
  • 104 postów
  • Age: 53
  • SkądKalisz
  • Imię:Grzegorz

Napisano 10 grudzień 2017 - 21:06

Tak myślałem wziąść rurkę w rurkę i pręt w środek ale nie wiem czy się w sunie musiadł bym w sklepie zapyc
  • 0

#63 gignasiak

gignasiak
  • Modelarz
  • 104 postów
  • Age: 53
  • SkądKalisz
  • Imię:Grzegorz

Napisano 13 grudzień 2017 - 20:41

Koledzy nie wiem co z tym zrobić jest to asw 28 .przy sterze kierunku te otwory na bodweny są tak blisko steru ok 1cm ze dźwignia steru musiała by mieć tak nie więcej jak 1 cm .ale przy probie skręcania opiera się o te wypustki na bodweny musiał bym cofnąć dźwignię do tylu ale wtedy nie będzie w osi skrętu (a tak nie powinno być )

Załączone miniatury

  • 20171213_195729.jpg

  • 0

#64 Marcin81

Marcin81
  • Modelarz
  • 235 postów
  • Age: 36
  • SkądKalisz
  • Imię:Marcin

Napisano 14 grudzień 2017 - 01:03

Tylko nie pytaj w sklepie w Kaliszu (odnośnie rurek) :) Bo zawsze będzie powiedź, że można etc... ;)  Co do otworu w stateczniku poziomym, to miałem podobny problem chińskim szybowcu tej firmy.. Niestety zostaje przeróbka wyjścia (co osłabi i tak słaby laminat) lub zostawić jak jest i "niefachowo" założyć odwrotnie dźwignię na sterze, co przedłuży wyjście cięgien. Rozumiem, że masz dwie linki (pull pull) ? 


  • 0

#65 gignasiak

gignasiak
  • Modelarz
  • 104 postów
  • Age: 53
  • SkądKalisz
  • Imię:Grzegorz

Napisano 14 grudzień 2017 - 08:41

Myślałem nad jednym popychaczem bo tam nie ma takiej siły żeby robić to jak w akrobacie .ale chyba cofne dźwignię bo szkoda zachodu z przeróbka kadłuba
  • 0

#66 bocian

bocian
  • Modelarz
  • 17 postów
  • Age: 59
  • SkądPionki
  • Imię:Ryszard

Napisano 30 grudzień 2017 - 23:46

Bardzo ładny model i fajna relacja z budowy. Siedzę już kilka dni i szukam "natchnienia" do powrotu do modelarstwa i chyba znalazłem :) .

Krzysztof, wysłałem Ci wiadomość z prośbą o kilka informacji o Tequila. Proszę o pomoc.

Jeśli chodzi o dźwigar płata, to dla średnicy 8mm lepsza (wytrzymalsza) stal czy pręt węglowy?

Czy w Bowdenie można zamienić pręt plastikowy fi 2mm na drut stalowy fi 2mm? Czy to ma sens?

Przepraszam za trywialne dla większości pytania, ale w necie jednak nie łatwo wszystko znaleźć.


  • 0

#67 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 536 postów
  • Age: 31
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Rafał

Napisano 31 grudzień 2017 - 10:55

Bowdem składa się z 3 elementów. Rurka o średnicy około 3mm, wewnątrz rurka o średnicy 2mm a w środku pręt stalowy 0,9mm, który jest usztywnieniem tej 2mm rurki. Do modeli małych i w miarę lekkich nie stosuję rurki o średnicy 3mm. U mnie wtedy pręt 0,9mm jest popychaczem a rurkę fi2 przyklejam do kadłuba. Tutaj zastosowałbym to  bez zmian tzn wszystkie 3 elementy. Pręt stalowy 2mm będzie swoje ważył.

 

Co do bagnetu to opinie są różne. Węgiel nie powie ci ze przeginasz ino pęknie. Stal daje ten komfort że się wygnie, i wiesz już ze jest niebezpiecznie.

Warto rozważyć i zastosować pręt o średnicy 10mm.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych