Skocz do zawartości

F-14 twinEDF 70mm (post edytowany + zdjęcia w poście)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Jak w temacie buduje model F-14 z planów Matta Haltona,
Wymiary obecne.
Długość: 101 CM (będzie okolo 120)
rozpiętość min: 88cm
rozpiętość max: 136 cm
szerokość bez skrzydeł (klapa na skrzydła gdzie bedzie serwo): 47 cm
Model
Profile wykonane ze sklejki 3mm
Model z balsy 0,6mm do 6mm
Skrzydła nazwijmy je główne wykonane z
profile sklejka 3mm listwa natarcia asymetryczna-balsowa, poszycie z balsy 2mm


Zastanawiam sie nad konfiguracja
Bardzo BYĆ może podwozie (zależy od wagi)
Pakiet 4S 5000mha
Regulator 60A max 80A pewnie ten 2 sztuki oczywiście na dwa EDF'y
Końcowa waga pustego modelu 1,2-1,3 KG
EDF'y jeszcze nie wiem, jakieś 70tki najlepiej 10 łopatek z racji na fajny dzwięk :) zobaczymy jakie jak wyjdzie waga. Napęd będzie napewno ostatnim zakupem, z racji na dobranie go pod wagę :)

 

Na chile obecna zamowione i ostatecznie powesdruje do modelu

Serwo do skladania skrzydeł H-King Metal Geared Ball Bearing Waterproof Servo 58g/12.8kg

Serwo na skrzydełka tył:Corona CS238MG Metal Gear Servo 4.6kg/ 22g/ 0.14sec

Serwa na lotki: TowerPro SG-90 (1 serwo na dwie lotki)

 

Reszta wymiarów na zdjęciach
post-14483-0-92856600-1394876078_thumb.jpg
post-14483-0-04331100-1394876100_thumb.jpg
post-14483-0-42489700-1394876123_thumb.jpg
post-14483-0-51855100-1394876150_thumb.jpg
post-14483-0-36585900-1394876168_thumb.jpg
post-14483-0-72793900-1394876183_thumb.jpg

Profil skrzydła oraz wymiary
post-14483-0-27659800-1394836314.png
post-14483-0-76405000-1394876057_thumb.jpg

Obecna waga tego co widac na zdjęciu to 968g
post-14483-0-34442600-1394876038_thumb.jpg

wszystkie zdjęcia do obejrzenia pod linkiem:

https://www.dropbox....7z9i/ZNduCwcmJm

wszystkie elementy wycinam recznie dremlem i innymi sprzetami, więc może to nie wyglada pieknie....
W przypadku pytań, chętnie odpowiem, czy wstawie zdjęcie :) na dropboxie z racji posiadania Samsygna z rodziny galaxy mam 50GB do dyspozycji, więc zdjęć będzie dużo :)

Mam takie pytanko odnośnie wagi i napedu. Model razem z tymi silnikami bedzie ważyć 3 KG.
Silnik na stronie HK opisany maja max ciag jedenego 1,7 KG czyli dwa 3,4. Czy wystyarczy to zeby go wzbic w powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dziekuje za lawine odpowiedzi, nie wiem która wybrać. Może dla niektórych to banalne pytanie, w sumie mi tez sie takie wydaje, ale wczesniej nie budowalem modelu RC wiec wole sie spytac niz kupić cos, co bedzie za słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem. Wygląda niesamowicie.

Podaj parę danych, bo to, że z planów Matta Haltona nic mi nie mówi. Zdjęcia mógłbyś wkleić bezpośrednio do postów. Myślę, że to przyciągnęło by kogoś do tematu.

Co do samego EDF-a to mam mieszane uczucia jeśli chodzi o edfy z hk. Mimo, że mam jednego, to nie poleciłbym go kupić , może dlatego, że mam taniego.

Zaproponowałbym Ci EDFy sprawdzonych producentów, które będą niestety droższe. Porozmawiaj z kolegą Paulusr, doradzi Ci konkretne sprawdzone modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do konfigu, to mysle nad....

Serwa na ogon - skrzydła pion towerpro sg-90 na skrzydło, bedzie wystarczające 1,7 KG.

Na skrzydła poziome metalowe odpowiedniki MG-90 - 2,2 kg na skrzydło bedzie wystarczające.

ogolnie 4 serwa na ogon.

 

Serwo do skladania skrzydeł TowerPro mg995 13 KG albo cos mniejszego od 5GK

silkniki te co podałem w pierwszym poscie, do tego regulatory 60A

Pakiet 4s- 5000mha.

 

Aparatura 6ch 2,4 ghz, wykożystanych kanałów bedzie 5 może jak waga pożniej pozwoli to dojdzie podwozie jakieś fajne np. to

 

Wszystko może sie zmienic, zobaczymy jak wyjdzie wagowo :)

Tak sobie policzylem ze waga ogolna (w przypadku gdyby goły model ważył 1,2KG) wynosiła by 2,9 KG w konfigu który sobie zaplanowałem, o ile wagai podane na HK sa trafne :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te parametry podane przez HK...Hmmm.Moim zdaniem nie spodziewaj się więcej niż 1300g z jednej turbinki.A to i tak będzie dużo.Ale to moje zdanie,nie miałem,nie testowałem :) .Tak czy inaczej EDF poleci spokojnie nawet przy stosunku ciągu do masy 1:2 .O ile płatowiec jest dobrze zrobiony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy potrzebna mała rada.... mam dylemat. Skrzydła tylne robic tak jak jest w oryginale F-14 czyli lekko końcówki kierowane ku dołowi, czy w linii prostej tak jak niebieska kreska na obrazku. Jak bedzie "prosto" nie wpłynie to jakos na jego sterowność?

 

post-14483-0-28843200-1394970201.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wpłynie. Końcówki tak wiszą, bo skrzydło ugina się pod własnym ciężarem. W locie się prostują a nawet wyginają do góry.

Teraz już a późno na poprawki. Oś obrotu usterzenia płytowego powinno być bliżej przodu, byłby wtedy efekt samoprostowania się płyty pod wpływem wiatru, były by stabilniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilniejsze, ale też potrzebna większa siła do sterowania.

 

Co do napędu, to właśnie poszukaj dłużej. Opisy oraz parametry w HK i nie tylko bywają naciągane.

Na Twoim miejscu (model pracochłonny, ale niestety pierwszy ); jeżeli masz fundusze kupuj markowe np Wemotec Mini + HET (+/- 120€/szt), ale że mogą nie przetrwać (pierwszy model) - szukaj w cenie tych Twoich, ale nie koniecznie te konkretnie. Tańszych nie polecam :)

 

Jeżeli lubisz 10 łopat, to ja testowałem Change Sun z silnikiem Cyclon Power

Silnik idealnie wyważony (mam jeszcze inny też jest super) i dźwięk fajny.

Ciąg jest ponad 1,5kg z niewiele ponad 1kW (a wiadomo, że wielołopatkowe są prądożerne) - konkrety pod filmem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała komplikacja nastała. Tunele - wloty/ wyloty powietrza zrobilem wczesniej z balsy 0.6mm jednak musialem je zdemontować. Jakas sugestia czym moge zastapic ta balse? Myslalem o kartce papieru zalaminowanej, ktos cos kombinował z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała komplikacja nastała. Tunele - wloty/ wyloty powietrza zrobilem wczesniej z balsy 0.6mm jednak musialem je zdemontować. Jakas sugestia czym moge zastapic ta balse? Myslalem o kartce papieru zalaminowanej, ktos cos kombinował z czymś takim?

Z tym kombinuj najbardziej jeżeli chodzi o geometrię, wykonanie dowolne (papier też), ale uważaj, aby na wlocie podciśnienie nie "zatkało" słabego dolotu przez zmniejszenie przekroju wiotkiego tunelu (np okładki zwinięte z "koszulek" na dokumenty).

Czyli praktycznie, dopóki nie masz napędu, nie ma szans na próby :(

Fajny napęd EDF64 miałem w MIG15: super prosty przepływ: kartonowy wlot/turbinka/kartonowy wylot - było tu opisane i pokazane, ale forum się zmieniało i już nie ma tych fotek nie z mojej winy (szukaj: malinowy król lub coś podobnego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert gdzie zakupiłeś CS 10 łopatkowe 70mm?

 

Za dwa latka startuje z tajnym prodżektem :) i chce się uzbroić w informacje.

 

Konkretnie CS10 kupowałem w: rc-castle (change sun); są też w rc- warbirds (najczęściej kupowałem tam wemotec), w HobbyKing też są od dawna ale trzeba szukać, bo podobno to nie te same.

Popieram bardzo HobbyKing za niskie ceny, ale czasami może szkoda kasy na eksperymenty (konkretnie z EDF), bo z tymi Haoye (pierwsze turbinki w HK już w odwrocie) miałem sporo problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz natknąłem się na te plany i F-14 w tym wykonaniu, na stronie autora wygląda na niezłe cacko, zasiadam na widowni bo to mój ulubiony myśliwiec "of all times" :-)

 

Powiem Ci, że bałbym się latać z tak wykonanym sterem płytowym. Jeśli oś steru znajduje się przed geometrycznym środkiem powierzchni, to opływ powietrza sam wymusza niejako powrót do neutrum po wychyleniu i serwa pracują głównie przy wychyleniach. W Twoim przypadku pęd powietrza będzie działał dokładnie odwrotnie, czyli serwa zużyją sporo prądu żeby utrzymać neutralne wychylenie, to trochę tak, jakby obrócić koło i kierownicę w rowerze tak, żeby widelec był skierowany do ridera i próbować jechać prosto. Na Twoim miejscu bym to przerobił.

 

Jakie serwa planujesz zastosować na sterolotki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>

Powiem Ci, że bałbym się latać z tak wykonanym sterem płytowym. Jeśli oś steru znajduje się przed geometrycznym środkiem powierzchni, to opływ powietrza sam wymusza niejako powrót do neutrum po wychyleniu i serwa pracują głównie przy wychyleniach. W Twoim przypadku pęd powietrza będzie działał dokładnie odwrotnie, czyli serwa zużyją sporo prądu żeby utrzymać neutralne wychylenie, to trochę tak, jakby obrócić koło i kierownicę w rowerze tak, żeby widelec był skierowany do ridera i próbować jechać prosto. Na Twoim miejscu bym to przerobił. Jakie serwa planujesz zastosować na sterolotki?

 

Czego te uwagi dotyczą, bo moim zdaniem jest wszystko OK

Czy to jakieś złudzenie, bo moim zdaniem bez sprawdzania powierzchni B>A

 

czy%20A%20większe%20od%20B.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Matta jakos ten model lata, i nie było tematu i skrzydle, jest jeszcze inne wykonanie tego modelu na podstawie tego planu co mi z tego wyjdzie zobaczymy :)

 

Jakie serwa planujesz zastosować na sterolotki?

 

Cos w deseń MG-90 albo inne metalowe i uciagu 2,2 na ramieniu, albo wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.