Skocz do zawartości

Extra 260 27% Scale HANGAR 9


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Co by nie bylo, jak na modelarza a raczej lotnika przystalo nowy sezon trzeba rozpoczac od budowy nowego modelika :)

W stajni posiadam trenerka, funfly-a takze pora przyszla na acro ;)

 

Chcialem kupic model wiekszy, ale z braku duzego autka musialem przystac na rozpietosc 2m. Wybor padl na extre z H9. Podoba mi sie kolorystyka. Mam nadzieje ze i latac bedzie fajnie.....

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

 

Wyposazenie:

Silnik: DA50

Smiglo: Mejzlik 22x10

9.jpg

 

Serwa: FUTABA BLS351 (kierunek), FUTABA BLS451 (lotki, wysokosc, gaz)

10.jpg

 

Dzwignie serw:

11.jpg

 

Odbiornik: FUTABA R5114 DPS G3 2048

12.jpg

 

Zasilanie: zastosuje wlaczniki firmy POWER BOX, SENSOR (podwojne zasilanie, 2 pakiety li-pol 7,4volt, napiecie wyjsciowe 6volt), DIGI SWITCH (zasilanie zaplonu, prad wyjsciowy 5,5volt, 1 pakiet li-pol 7,4volt)

7.jpg

8.jpg

 

CDN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Gratuluje zakupu. Model ladny ale niestety strasznie niewymiarowy. Na 50 jest przymalawy i przy swojej powierzchni skrzydel i masie 3D slabo mu wychodzi, a z kolei mniejszy silnik nie da mu odpowiedniego kopa bo model donajlzejszych nie nalezy. Sporo jest o tym modelu w tej konfiguracji na rcuniverse i chlopaki narzekaja tam na to duze obciazenie, dodatkowo zdarzaja sie egzemplarze strasznie zwalajace i nikt nie wie dlaczego. Jesli nie ma to byc model do 3D to bardzo fajna maszynka, jesli jednak planujesz polatac na przeciagnieciu mozesz sie mocno rozczarowac.

Jak lubisz extry to u nastika jest tansza, czeska extra 300LP 2,16 metra. Tyle ze teraz to chyba musztarda po obiedzie.

Tak czy inaczej sliczny model i czekam na relacje z oblotka!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano, nigdy nie ma tegoco by sie chcialo :) model kupilem po przeczytaniu wypowiedzi innych uzytkownikow i obejzeniu filmow. Ja 3d nie toleruje. Do 3d mam funfly-a. A to ma byc szybki model acro ;) Co do silnika to zastanawialem sie jeszcze nad Benzyna 4takty FG-36 SAITO. Ale chyba wybor padnie na da50. Pozniej moge flaki wsadzic do yaka 2.12m np :) Co by nie bylo flaki sa zawsze drozsze od modelu, takze model mozna zmienic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O silniku to bardzo dobrze napisales, bedzie na wyrost. Natosmiast jesli chodzi o sajciaka benzyniaka to ja narazie jest to lekka porazka. A nawet ciezka. Silnik wazy cos ponad 1700 gram z zaplonem i dysponuje duzo mniejszym powerem od lzejszych dwusuwow klasy 50 ccm. Saito znane z lekkich motorkow tym razem, moim zdaniem, dalo ciala. Zastosowanie dla ich motorka widze w makietach :( A tak liczylem na jakiegosc wypassa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha to widzę że nie jestem sam :)

 

27303830tg5.jpg

75163309le8.jpg

 

Do modelu mam już silnik DL 50 + drewniane śmigiełka Bambula :).

 

Serwa jak na razie mam na myśli Hitec HS-5625MG , jeszcze przyzwoita cena za 0,14 sec i 9,4 kg. Jak będzie się taki zestaw sprawdzał w takim modelu?

 

No i ja mojemu dołożę jakieś 350g dwoma pakietami z menagerem. Pakiety zwykłe na NiMh.

 

Sporo jest o tym modelu w tej konfiguracji na rcuniverse i chlopaki narzekaja tam na to duze obciazenie,

 

No właśnie dużo się naczytałem na RC Universe - jakieś 150stron :mrgreen: i jak widziałem to same pozytywne opinie o nim były. Na filmie reklamowym też nie wygląda jakby nie chciał. Na tubie poszukałem filmików i są również filmiki z konfiguracją ten model +Da i + DL, różnicy w lataniu po filmach nie widać. Natomiast bardzo łądnie to 3d kręciło. Jak znajdę filmik to podrzucę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc :)

 

to fajnie ze nie jestem sam

co do serw to mysle ze starcza te twoje. Ale ja zawsze wole na zapas kupic. Nie lubie obciazac maksymalnie sprzetu. Te moje sa bardzo szybkie. W polaczeniu z G3 wrazenie ma sie takie ze serwo idzie szybciej niz reka na drazku :) Ciekawe jak w praktyce bedzie sie dzialo ;)

 

Ja mam 3 pakiety li-pol 1500mAh. Czyli 3000mAh na serwa, 1500mAh zaplon. Kazdy po 85 gram. Menagery, ktore pelnia role wlacznikow 35gram i 15gram. Razem: 305 gram.

 

Widze ze kolega z Konina :) jakby co zapraszam latem do Michalkowa :> poscigamy sie heheheheh ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

Sporo jest o tym modelu w tej konfiguracji na rcuniverse i chlopaki narzekaja tam na to duze obciazenie,

 

No właśnie dużo się naczytałem na RC Universe - jakieś 150stron :mrgreen: i jak widziałem to same pozytywne opinie o nim były. Na filmie reklamowym też nie wygląda jakby nie chciał. Na tubie poszukałem filmików i są również filmiki z konfiguracją ten model +Da i + DL, różnicy w lataniu po filmach nie widać. Natomiast bardzo łądnie to 3d kręciło. Jak znajdę filmik to podrzucę.

 

Pozdrawiam

 

radze angielski podszlifowac :rotfl: Czytaj po srodku strony Nie chcialo mi sie teraz przegladac calego watku, ale skoro twierdzisz ze wszyscy pieja z zachwytu to juz na poczatku watku pokazuje Ci ze nie czytales uwaznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co by nie bylo, nigdy nie doczekamy sie idealnego modelu. Z filmow model pieknie lata, a to mi w zupelnosci wystarczylo aby go kupic :) Tak czy siak, na zawodach i tak nie bede nim startowal bo jest malutki ;) jakby nie patrzac, to nie jest cmpro :) a i cmpro lataja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby nie patrzac, to nie jest cmpro :) a i cmpro lataja ;)

 

a ja pójdę jeszcze krok do przodu i powiem że słyszałem że jak się da odpowiednio mocny silnik to i wrota od stodoły polecą :devil: a tak na poważnie to myśle że będziecie zadowoleni z tych extr Hangar 9 robi dobre modele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radze angielski podszlifowac :rotfl:

 

****

 

ale skoro twierdzisz ze wszyscy pieja z zachwytu to juz na poczatku watku pokazuje Ci ze nie czytales uwaznie.

 

 

Z pierwszym problemów nie mam , a po nastu, czy dziesięciu stronach po prostu człowiekowi umyka sporo rzeczy. Dopóki nie polecę, prorokował nie będę.

 

Wygląda ładnie. Miała być Extra 2.2m z SD model ale akurat w dniu kiedy zamawiałem mi wykupili.

 

co do serw to mysle ze starcza te twoje. Ale ja zawsze wole na zapas kupic. Nie lubie obciazac maksymalnie sprzetu. Te moje sa bardzo szybkie. W polaczeniu z G3 wrazenie ma sie takie ze serwo idzie szybciej niz reka na drazku :) Ciekawe jak w praktyce bedzie sie dzialo ;)

 

Wiadomo że dobry sprzęt to miłe latanie, ale jest tutaj też kwestia cenowa. Mój wariant jest i tak sporo tańszy niż twój. Futaba, Da to już jest jakieś 1500zł więcej niż Dl + hitec , a to jest niestety w młodym wieku (niestety, cała moja 18stka poszła w to pudło :? ). Model + silnik + wszystkie bebechy oprócz serw i odbiornika to w moim przypadku 3500zł.

 

A mógłbyś mi przybliżyć specyfikacje tych serw Futaby? Gdzie i dlaczego takie drogie :mrgreen: ??

 

Widze ze kolega z Konina :) jakby co zapraszam latem do Michalkowa :> poscigamy sie heheheheh ;)

 

No właśnie również się ucieszyłem, a nawet w pewnym momencie miałem pomysł coby w F3M wystartować, ale brakuje tej extrze 10cm rozpiętości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba..... Kupujac smiglo doradzilem sie pana Chmielewskiego. Powiedzial ze to bedzie lepsze. Jeszcze nie skladam go bo nie mam jeszcze silnika. Takze po co ma sie kurzyc i czekac na wiosne.... ;)

 

 

 

olson.... co do ceny to tak:

serwa: kierunek 455zl, reszta 5x319zl === 2050zl

 

SPECYFIKACJA:

 

FUTABA BLS 351:

 

Prędkość: 0.12 sec/45o przy 4.8V, 0.097 sec/45o przy 6.0V,

Prędkość: 0.16 sec/60o przy 4.8V, 0.12 sec/60o przy 6.0V,

Moment obrotowy (siła): 12.0kg/cm przy 4.8V, 15.0kg/cm przy 6.0V,

Siła trzymania (holding power): 30.0kg/cm przy 4.8V, 37.5kg/cm przy 6.0V,

Długość: 40.6mm,

Szerokość: 20.3mm,

Wysokość: 38mm,

Waga: 63g,

Napięcie zasilania: 4.8V - 6.0V,

 

FUTABA BLS 451:

 

Prędkość: 0.13 sec/60o przy 4.8V, 0.10 sec/60o przy 6.0V,

Moment obrotowy (siła): 8.5kg/cm przy 4.8V, 10.6kg/cm przy 6.0V,

Siła trzymania (holding power): 21.2kg/cm przy 4.8V, 26.5kg/cm przy 6.0V,

Długość: 40.6mm,

Szerokość: 20.3mm,

Wysokość: 35mm,

Waga: 60g,

Napięcie zasilania: 4.8V - 6.0V,

 

 

A serwa dlatego takie bo sa szybkie, z dobrych materialow flaki sa i ladnie chodza(precyzyjnie), wspolpracuja z G3 ktorego w tym roku bede mial mozliwosc uzywac. (zmienilem aparature na FUTABA FX-40)

 

 

bez klei i drobiazgow calosc wynosi mnie : 8231zl

 

 

Paru moich znajomych powiedzielo ze stracilem rozum, ale co mi tam. Modele i flaki ze sredniej klasy juz posiadam, to jaki sens kupowac znowu to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olson.... co do ceny to tak:

serwa: kierunek 455zl, reszta 5x319zl === 2050zl

 

***

 

A serwa dlatego takie bo sa szybkie, z dobrych materialow flaki sa i ladnie chodza(precyzyjnie), wspolpracuja z G3 ktorego w tym roku bede mial mozliwosc uzywac. (zmienilem aparature na FUTABA FX-40)

 

 

bez klei i drobiazgow calosc wynosi mnie : 8231zl

 

 

Paru moich znajomych powiedzielo ze stracilem rozum, ale co mi tam. Modele i flaki ze sredniej klasy juz posiadam, to jaki sens kupowac znowu to samo :)

 

No to troszeczkę różnicy jest mimo wszystko. U mnie modelik leży i się kurzy w pudle gdyż znowu pieniążków na serwa nie mam. Niestety zmuszony jestem wybrać tańszą alternatywę Hiteca. Nawet sam producent zakłada w instrukcji użycie serw ok 7kg. Różnica wychodzi pewnie w cenie silnika oraz serw. Bo myślę że drobiazgi się sumują. No i odbiornik został mi po Katanie...

 

Co do konstrukcji to zastanawia mnie tylko gdzie umieszczę włączniki do menagera oraz od zasilania zapłonu, boki są tak strasznie wyażurowane , a ja mam strasznie wielkie włączniki, takie z wtyczką do ładowania. Dziwną sprawą jest np. umieszczenie przez producenta zbiornika przed środkiem ciężkości. Ja mam zamiar umieścić zbiornik pod dźwigarem. Pozostaje jeszcze kwestia umieszczenia pakietów w mojej extrze - 2x 6V NiMh 2200MiHa.

 

Serdecznie pozdrawiam i czekam na dalsze prace :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :)

 

jak dla mnie to odpowiedz jest prosta dlaczego zbiornik jest tam. Producent proponuje oprocz benzyny silniki zarowe. A zeby wszystko bylo ok bez pompki to zbiornik musi byc najblizej jak sie da :)

 

Moje wylaczniki sa jeszcze wieksze od twoich.... ale ja sie tym nie martwie. Zawsze mozna dokleic sklejke balsowa i juz bedzie ok :)

 

 

chcialbym aby moj modelik wygladal juz tak :)

 

16.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

to o ok. 1200 zł więcej niż moja (ex)Extra 2x2 CARF przy podobnym wyposażeniu.

EDIT (przepraszam żle odczytałem temat , usuwam tekst o wadze modelu)

Miałem

DA 50 z tłumikiem MTW 3xLipo 1800 20C Manager, regler,5xJr8411 1xHitec bak 20 koła Kavan dżwignie SWB Kill Switch Kołpak Mejzlik całość wyszła 7 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak latasz. Jeśli 3D to polecam Saito 220 lub YS160/170DZ. Model z tym silnikami na pewno nie przekroczy 6kg, więc 2m na 6kg to wynik całkiem całkiem. Masz model Hangar 9 nie CmPro ale obciążenie powierzchni jest bardzo podobne :D Musisz się poprostu liczyć z tym że z DA 50 tym modelem nie będzie się dobrze latało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pa-Czyz może napisz w jakim modelu 3D o rozp 2m używałeś SAITO 220 skoro go polecasz , kolega posiada Yaka 54 rozp 2m , waga 6 kg i musze powiedzieć że ledwo to lata silnik oczywiście saito 220 . mierzyliśmy ciąg wychodzi około 6,5 kg , o 3D zapomnij , no chyba że nie potrafi go ustawić , ale z tego co wiem to już kilku fachowców regulowało ten silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.