Skocz do zawartości

Świadectwo kwalifikacji UAVO-co i jak?


robak56
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, posiada ktoś świadectwo kwalifikacji pilota UAVO? Chodzi mi o pomoc w doborze materiałów do nauki teorii. Co trzeba wiedzieć, z czego się uczyć? Nie uśmiecha mi się płacić 1200pln za kurs, więc postanowiłem że sam się pouczę i liczyłem też skrycie na Waszą pomoc... :) Na stronie ULC jest informacja "Do egzaminu należy przygotować się z pomocą załącznika nr 6 do Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków (Dz. U. z 2012 r. poz. 933, z późn. zm.". Załącznik to raptem jedna strona a4, chyba, że ja coś źle znalazłem... Za to nie wiem co mają na myśli mówiąc "znajomość podstawowego prawa lotniczego ", skąd to wziąć?

Jeśli ktoś ma jakieś pomocne materiały, bardzo proszę o uchu udostępnicie, lub jeśli ktoś był na egzaminie na UAVO niech napisze czego się tam można spodziewać?

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

No tak, tylko koszt takiego szkolenia to zazwyczaj 1200netto... Wolałbym te pieniądze zainwestować w sprzęt, a doszkolić się samemu... Gdybym oczywiście miał jakieś wytyczne...

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się orientuję to "kwit" jest potrzebny przy lataniu zarobkowym, amatorów jeszcze nikt na kasę nie naciaga (na razie).

 

I wszystko się zgadza. Licencja i OC jest niezbędne do latania komercyjnego.  Przy lataniu sportowym i rekreacyjnym licencja nie jest potrzebna. W grę wchodzi jeszcze masa modelu ale to już trochę inna para klaloszy. Kwestia OC to już każdy indywidualnie musi się nad tym zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem bardzo dobrą wiadomość, odpowiedź z ULC:

"

Szanowny Panie Piotrze,

 

Dziś na nasza stronę internetową http://ulc.gov.pl/pl/bezzalogowe-statki-powietrzne powrócił uaktualniony biuletyn z informacjami na temat uzyskiwania świadectw kwalifikacji http://ulc.gov.pl/_download/personel_lotniczy/szkolenie/biuletyn_11_04_2014.pdf . Wkrótce opublikujemy również szczegółowy program szkolenia (samokształcenia), który określać będzie zagadnienia, które trzeba opanować przed egzaminem."

 

Także coś się ruszyło w temacie i będzie można sporo oszczędzić :)

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Ja również dołączam się do gratulacji ;)

I od razu krótkie pytanie: skąd podawane przez was kwoty za egzaminy po zmianie przepisów. Michał, ty na swoim blogu piszesz o 2000 tyś., tutaj o 3000 tyś. Czy to pewna informacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również dołączam się do gratulacji ;)

I od razu krótkie pytanie: skąd podawane przez was kwoty za egzaminy po zmianie przepisów. Michał, ty na swoim blogu piszesz o 2000 tyś., tutaj o 3000 tyś. Czy to pewna informacja?

 

Dzięki! Co do tych 2000zł - 3000zł to zależy czy liczyć samo szkolenie obowiązkowe (ta niższa kwota), czyli całość z badaniami, papierami itd.

 

Obecnie kosztuje to:

1) 200 zł badania (sam kwit) + zależnie od ośrodka badanie krwi i moczu - ceny bardzo różne, ale liczmy ok. 50-80zł

2) 201 zł za komplet opłat (egzamin teoretyczny 53zł + egzamin praktyczny 105zł + 43zł wydanie UAVO)

3) 120 zł za ubezpieczenie OC

 

Razem wychodzi około 600zł, trochę więcej niż napisałem (500zł - zapomniałem, że nie robiłem badań, a większość pewnie będzie ich potrzebować).

 

Po wejściu ustawy trzeba będzie doliczyć kwotę za obowiązkowe szkolenie. Obecnie to jest ok. 1500zł zależnie od ośrodka, ale mam jakieś przeczucie, że jak będzie obowiązkowe to ceny pójdą w górę. Zatem jeśli teraz by już doliczyć te 600zł + za szkolenie to wyjdzie koło 2000zł. Ale nie chcę dalej uogólniać - jak się dobrze poszpera to można zrobić weekendowe szkolenie ekspresowe i kosztuje koło 1000zł, może i mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z taką kalkulacją, pod warunkiem że nie będzie możliwe podejście do egzaminu kwalifikacyjnego eksternistycznie - bez obowiązkowego szkolenia. Jeżeli natomiast pozostanie tylko haracz za egzamin, badania i OC to ... damy radę ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z taką kalkulacją, pod warunkiem że nie będzie możliwe podejście do egzaminu kwalifikacyjnego eksternistycznie - bez obowiązkowego szkolenia. Jeżeli natomiast pozostanie tylko haracz za egzamin, badania i OC to ... damy radę ;)

 

Ktoś, kto się zetknął wcześniej chociaż ze średnim lotnictwem (miałem okazję poprzez szybowce) ten wie, że za wszystko tu się płaci, za byle pierdołę niestety... Tabela opłat jest długa... http://www.ulc.gov.pl/pl/personel-lotniczy/licencjonowanie-personelu-lotniczego/op%C5%82aty-lotnicze.

 

Wg tego, co mówił egzaminator w miniony piątek to ustawa może wejść na przełomie kwietnia i maja, jednak ten termin nie jest pewniakiem. Jedno jest pewne, jak się teraz zacznie zdawać np. teorię (można zdać tylko teorię nie mając nawet drona ;) to wtedy ma się rok na zdanie praktyki i wtedy nawet jak wprowadzą w między czasie ustawę to będzie można zdać praktykę bez obowiązkowego szkolenia płatnego co jest w sumie na plus (w kieszeni ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.