Skocz do zawartości

Gasnący silnik w pozycji "dziobem w dół"


franekz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Chyba miałem za długą przerwę (ponad 10lat) i wzieła mnie skleroza, tak że nie pamiętam kilku rzeczy.

 

1. Mam modelik trenerka 40, którym chcę przypomnieć sobie latanie. Wszystko jest pięknie, silnik ładnie chodzi na obrotach w pionie i w poziomie ale nie za bardzo chce chodzić prizy ujemnych kątach |(czyli dzobem do dołu). Wtedy zaczyna bąbelkować, łapie powietrze - no i po krótkiej chwili staje. Instalacja paliwowa na 2 rurkach (bez tankowania), szczelna - oczy mi mogą wypaść jak dmucham. Jedyna rzecz której nie pamiętam to czy ssak w zbiorniku ma łatwo opadać, czy też nie. U mnie opada z wielkim trudem.

 

Pytanie jak to ma być poprawnie. Przecież ssak przy kącie np. -30st i tak by nie opadł za paliwem.

 

Czy też jest wszystko ok i powinienem latać. Ustawiony jest tak że chodzi idealnie w pionie, mogę go machnąć w doł do -90st i wrócić do pionu/poziomu i ładnie działa. Tylko jaK przytrzymam na ulemnych kątach to bierze powietrze i gaśnie.

 

Pozdrawiam

PJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ale paliwo też raczej nie opada - działają przecież pewne siły :D. Jeśli pamiętam to ssak na miękkiej rurce gdzieś ok 1cm od tylnej ściany zbiornika.

Poprawnie działający silnik gdy model ustawiony poziomo. Gdy podniesiesz dziób o kąt np. 45 st to obroty przyspieszą bo działa teraz na zubożonej mieszance - jeśli czujesz, że zaraz zgaśnie to odkręć lekko igłę składu mieszanki do momentu kiedy uznasz, że jest już dobrze. Jeśli przechylasz dziób w dół to wzbogacasz mieszankę - silnik krztusi się.

Najlepiej wyregulujesz według planu lotu: tzn ustal czy częściej będziesz wznosił się czy nurkował :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem to silnik gaśnie na ziemi. Jeśli tak to wszystko jest ok. Trzymając model do dołu silnik nie ma prawa zaciągnąć paliwa. Ssak nie jest na tyle elastyczny żeby opasc tam gdzie znajduje się paliwo. W czasie lotu trudno jest utrzymać takie warunki na tyle długo aby zakłócić pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.