Skocz do zawartości


Zdjęcie

Extra 330 SC Pilot-rc 2,70m - "Coś genialnego jest w tej konstrukcji"

extra pilot rc gigant f3m ef3m savox sklep modelarski goldwing axar

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 jakubk

jakubk
  • Modelarz
  • 174 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Jakub

Napisano 27 kwiecień 2014 - 22:04

Witam,

Zastępując Pan Tomka z Gdyni, doskonałego Pilota rc, zapraszam do obejrzenia lotów nowej Extry 330 SC (2014) produkcji Pilot-rc, z najnowszym silnikiem DLE-120.

Poniżej treść Jego maila do mnie :

 

"W dniu wczorajszym wykonałem sześć lotów i jestem pod dużym wrażeniem, tak fajnym modelem jeszcze nie latałem . Model w zawisie jest bardzo stabilny , przy podejściu do lądowania utrzymuje równe tępo opadania . Niektóre modele potrafią sporo tąpnąć-opaść gdy ich prędkość jest za mała ,a tu czysta rozkosz i spokój . Wykręca dość
ostre i ciasne snapy . Koledzy pokazywali mi z niedowierzaniem kępkę trawy przy której model wystartował . Jest potrzebny bardzo krótki rozbieg do startu .Coś genialnego jest w tej konstrukcji , lot Harrierem to dopiero wisienka na torcie . Podczas Harriera pomimo sporo przelanego silnika można robić ostre zwroty praktycznie na niewielkich obrotach silnika ,model doskonale słucha sterów .Podczas lotu wydaje się że prawie nic nie waży to jest boskie uczucie. Wygłupiałem się już różnymi samolotami, ale ta EXTRA 330 to jest prawdziwa petarda !!!
 

Relację z budowy modelu można obejrzeć na stronie http://www.rctom.pl/


  • 1

#2 robas69

robas69
  • Modelarz
  • 824 postów
  • Age: 49
  • SkądBiedrusko
  • Imię:Robert

Napisano 27 kwiecień 2014 - 22:51

Model na pewno świetny (szczególnie ster pionowy), ale pilot doskonały do 2 potęgi.
  • 0

#3 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 4629 postów
  • Age: 44
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 28 kwiecień 2014 - 14:29

Świetny model,świetny pilot,świetny silnik..czegoż chcieć więcej ?  nowych filmików ;) .


  • 0

#4 DJDIT

DJDIT

    DJDIT

  • Modelarz
  • 128 postów
  • Age: 39
  • GG:
  • SkądPiła
  • Imię:Dariusz M

Napisano 07 maj 2014 - 18:43

Widzę, że tym modelem można bardziej naginać prawa fizyki  bez ryzyka przepadnięcia  niż c-arf. ile do lotu z paliwem wyszło ?


  • 0

#5 tomasz.smolarek

tomasz.smolarek
  • Modelarz
  • 491 postów
  • Age: 46
  • SkądTeresin
  • Imię:Tomek

Napisano 07 maj 2014 - 19:04

Genialne!


  • 0

#6 Emhyrion

Emhyrion
  • Modelarz
  • 2126 postów
  • Age: 47
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 07 maj 2014 - 19:17

Z tych wszystkich 10 minut lotu to ja potrafię powtórzyć może start i lądowanie... 


  • 0

#7 polpakpol

polpakpol
  • Modelarz
  • 955 postów
  • Age: 21
  • SkądJędrzejów Nowy / Mińsk Mazowiecki
  • Imię:Patryk

Napisano 08 maj 2014 - 07:26

Emhyrion- kwestia treningu i wyczucia modelu :D


  • 0

#8 szprycha

szprycha
  • Modelarz
  • 74 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Andrzej

Napisano 12 czerwiec 2015 - 16:25

Jako że aż tak wiele o tym modelu nie ma na forum pozwolę sobie wkleić parę zdjęć z mojego składania identycznej Extry, ale zielonej.

Silnik u mnie jak u Tomka, tylko u mnie kanistry i akumulatory nie tak daleko z tyłu jak u Niego - zrobiłem to tak wiedząc jak lata Tomek - jest demonem niestabilności a ja chciałem mieć możliwość polecieć coś wyżej i prościej :P

Wszystkie serwa to Blue Birdy BMS 28A i na wysokości BLS 31A, dźwignie 2cale, pakiety 2x po 3Ah i 2,2Ah na zapłon.

Porównanie do kadłuba Yaka Krill 2,6 - Extra dłuższa o całą płetwę stat pion.

WP_20150407_12_09_07_Pro.jpg

WP_20150412_20_57_17_Pro.jpg

WP_20150412_22_04_20_Pro.jpg

WP_20150414_06_15_03_Pro.jpg

WP_20150419_14_41_17_Pro.jpg

WP_20150419_14_41_48_Pro.jpg

WP_20150510_21_14_42_Pro.jpg

WP_20150510_22_43_23_Pro.jpg

WP_20150516_14_51_33_Pro.jpg

WP_20150605_12_42_57_Pro.jpg

20150530_115228_resized.jpg

 

Jestem dopiero po paru lotach i rzeczywiście jest to najprzyjemniejszy DUŻY jakiego do tej pory miałem. Grube profile stabilizują fantastycznie a generalnie niska masa (13,5 suchy) daje poczucie kontroli.

Załączone miniatury

  • WP_20150606_15_10_27_Pro.jpg

  • 1

#9 Picasa127

Picasa127
  • Modelarz
  • 184 postów
  • Age: 21
  • SkądWadowice
  • Imię:Konrad

Napisano 12 czerwiec 2015 - 17:31

Gratuluję modelu, bardzo fajnie prezentuje się w tej zielonej kolorystyce. Gryzą mnie tylko te stabilizatory na skrzydłach- według mnie gorzej wygląda, a czy coś to daje....
Wlataj się w Extre i mądrze wykorzystaj jej potencjał.
  • 0

#10 darkarll

darkarll
  • Modelarz
  • 150 postów
  • Age: 52
  • SkądKraśnik
  • Imię:Dariusz

Napisano 12 czerwiec 2015 - 22:07

Już zepsułeś silnik ? , no tak , jak by nie było pod górkę to byś się czuł nieswojo :)


  • 0

#11 szprycha

szprycha
  • Modelarz
  • 74 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Andrzej

Napisano 13 czerwiec 2015 - 12:55

Niestety Darku masz rację, zatarłem nowe dle 120. Tak bardzo chciałem już latać, z zlekceważyłem wszystkie symptomy braku paliwa przy docieraniu. Coś nie halo było z gaźnikiem, bo nawet bardzo wykręcona iglica H nie zalewała go. Pierwsza obdukcja wykazała niedomykające się laminatowe klapki "admission valve", cokolwiek to znaczy.
Na szczęście miałem drugi taki silnik luzem dotarty i za 2 dni poleciałem bez problemu.
Załączam film z zatarcia. Nie ma się czym chwalić 😀
https://m.youtube.co...h?v=O_dKQamd2wY
  • 0

#12 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 4629 postów
  • Age: 44
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 13 czerwiec 2015 - 13:05

Andrzeju ,piękna ta Twoja Extra. Gratulacje :)

No szkoda że tak niemiła przygoda na dzień dobry,ważne że model cały.

 

Jeszcze raz serdeczne dzięki za podarowanie tłumików,siadły bez problemu,wykonałem już z nimi któryś lot i jest ok.

Spotkamy się na pikniku w Strzelcach ? planuję dotrzeć .


  • 0

#13 szprycha

szprycha
  • Modelarz
  • 74 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Andrzej

Napisano 14 czerwiec 2015 - 19:47

Tak Rafał, w Strzelcach wyląduję miękko po powrocie z Włoch, mam nadzieję już w Sb na wieczorne i poranne loty nadzorowane z namiotu i z okolic grilla. Zapraszamy- wiem ze z tego typu aktywnościami nie będzie problemu


  • 0

#14 Mellon-68

Mellon-68
  • Modelarz
  • 212 postów
  • Age: 50
  • SkądKraków
  • Imię:DareK

Napisano 15 czerwiec 2015 - 13:09

No chyba że, znów sie POZACIERAMY - q_a. Wczoraj było tak gorąco, że razem z Andrzejem zajechalibyśmy znów nasze silniki. Zaczynam się obawiać latania gdy temperatura przekracza 35 st. Chłodzenie silników nie wyrabia - jak sobie z tym dajecie radę?

Standardowe otwory wylotowe powietrza w modelach zarówno Pilota jak i w GW umieszczone sa poza maską tzn. już w części kadłubowej i obawiam się, że odprowadzenie gorącego powietrza z owiewki silnika jest raczej mało skuteczne! Wloty powietrza chłodzącego są małe (I w Pilocie I w GW), ale dają strumień bezpośrednio na głowice - więc chłodzenie to raczej kwestia odprowadzenia powietrza gorącego z owiewki niż wlot świeżego.... Correct ??? Na następne latanie, za tydzień, wycinamy otwory bezpośrednio w masce zakładamy "skrzela" i zobaczymy.... .


  • 0

#15 grzes

grzes
  • Modelarz
  • 84 postów
  • Age: 55
  • SkądNowy Targ
  • Imię:Grzegorz

Napisano 15 czerwiec 2015 - 22:09

Witam.

Problem jakby od zawsze ,brak wylotu powietrza z maski silnika tj. za dużo wlatuje a za mało wylatuje .Powinno być 30-40% większa dziura pod maską niż wlot powietrza do silnika .Brak wylotu powoduje tłoczenie się powietrza gorącego w masce silnika .Wiem że każdy chce żeby model ładnie wyglądał z góry i z dołu ale tak się nie da.


  • 0

#16 chrisj23

chrisj23
  • Modelarz
  • 52 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądOstrów Wlkp.
  • Imię:Krzysztof

Napisano 16 czerwiec 2015 - 09:06

Profilaktycznie poza poprawieniem nawiewu - lataj na paliwie w proporcjach 1:35 - 1:40 z olejem - ja dawno odpusciłem sobie 1:50


  • 0

#17 grzes

grzes
  • Modelarz
  • 84 postów
  • Age: 55
  • SkądNowy Targ
  • Imię:Grzegorz

Napisano 16 czerwiec 2015 - 19:41

Witam.

Krzysiek.Ja latam na 1/50 od 2003 roku i nigdy mi silnik nie zgasł ani nie przegrzałem.W USA latają na 1/100 i nie zacierają.

Jak wyżej napisałem podstawa .Jeżeli komuś to pomoże to proponuję latać na oleju REDLINE .Olej drogi ale wart ceny .Tłoki bez nagaru ,nie zatykające się dysze od dymu

 

http://motorsport.2b...lnikowe-redline


  • 0

#18 chrisj23

chrisj23
  • Modelarz
  • 52 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądOstrów Wlkp.
  • Imię:Krzysztof

Napisano 17 czerwiec 2015 - 07:26

Witam.

Krzysiek.Ja latam na 1/50 od 2003 roku i nigdy mi silnik nie zgasł ani nie przegrzałem.W USA latają na 1/100 i nie zacierają.

Jak wyżej napisałem podstawa .Jeżeli komuś to pomoże to proponuję latać na oleju REDLINE .Olej drogi ale wart ceny .Tłoki bez nagaru ,nie zatykające się dysze od dymu

 

http://motorsport.2b...lnikowe-redline

Zgadza się - ja to napisałem apropo dokładnie tego modelu silnika - lub jak kto woli całej serii made in china.... natomiast troche z innej beczki chciałbym zauwazyć że np nowe modele silników zdz, mvvs są tak ciasno pasowane i "twarde" że trzeba o wiele więcej czasu im poświęcić na docieraniu niż z silnikami np: DA. Tu już nie wystarczy "zbiornik na ziemi i reszta w powietrzu ;)" no i warto przypomnieć że benzynowców nie docieramy na przelaniu tylko na mieszance z dużą zawartością oleju i to najlepiej mineralnego - chociaz już czytałem wywody o docieraniu na syntetykach.... tylko że to nie się sprawdza w naszych modelarskich silnikach - nie te materiały i nie te obroty silnika... pozdrawiam


  • 0

#19 Nielot

Nielot
  • Modelarz
  • 239 postów
  • Age: 52
  • SkądBiałystok
  • Imię:Artur

Napisano 17 czerwiec 2015 - 12:35

Zgadza się - ja to napisałem apropo dokładnie tego modelu silnika - lub jak kto woli całej serii made in china.... natomiast troche z innej beczki chciałbym zauwazyć że np nowe modele silników zdz, mvvs są tak ciasno pasowane i "twarde" że trzeba o wiele więcej czasu im poświęcić na docieraniu niż z silnikami np: DA. Tu już nie wystarczy "zbiornik na ziemi i reszta w powietrzu ;)" no i warto przypomnieć że benzynowców nie docieramy na przelaniu tylko na mieszance z dużą zawartością oleju i to najlepiej mineralnego - chociaz już czytałem wywody o docieraniu na syntetykach.... tylko że to nie się sprawdza w naszych modelarskich silnikach - nie te materiały i nie te obroty silnika... pozdrawiam

Nigdy nie latałem ZDZ -tami na mieszance innej niż 1-35. Na butelce jednego z najlepszych olejów do dwutaktów (na którym latam wiele sezonów) Motul 800 jest jak byk  1-35 i producent ZDZ też tak zaleca czyli coś jest na rzeczy. Mój ZDZ 80rvj po sześciu sezonach wymagał remontu z powodu ogólnego zużycia (wymieniono cylinder,tłok kompletny) i faktem jest jak Krzysiek pisze że powrócił z dużo ciaśniejszym pasowaniem i sprężaniem jak był nowy.


  • 0

#20 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 4629 postów
  • Age: 44
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 17 czerwiec 2015 - 16:22

 tylko na mieszance z dużą zawartością oleju i to najlepiej mineralnego - chociaz już czytałem wywody o docieraniu na syntetykach....

Możesz rozwinąć bo mam wrażenie że to tylko teoria...

Owszem sam docierałem  przeważnie na mineralnym jednak stosuję się czasem do zaleceń producentów  ;)  i ostatnie silniki docierałem na syntetyku i chodzą znakomicie nie tydzień ,miesiąc, a już drugi sezon...


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: extra, pilot, rc, gigant, f3m, ef3m, savox, sklep modelarski, goldwing, axar

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych