Skocz do zawartości

Silniki benzynowe niemodelarskie 10-25ccm


Ciachoband
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Popieram :) :)

 

http://www.ebay.pl/itm/Piston-Kit-fit-JONSERED-2077-2083-II-EPA-PARTNER-7700-POULAN-PRO-475-52mm-/171163484902

 

Tłok ma 52mm średnicy, więc ten partner 7700 ma pewnie te 77ccm, a to już dużo :) Baza dobra, ale pod spory samolot :) I pewnie trochę waży :)

 

Jeżeli jest w dobrym stanie, to bierz i przerabiaj :) Chętnie na to popatrzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba jeszcze nie pora u mnie na tak duży samolot:) ale mam plany na budowę RWD5 tak do 2m rozpietości i mam zamiar zastosować silnik 2,2km z piły o której wcześniej wspominałem:)

Tutaj jest temat z podobna konstrukcją  http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32031-citabria-decathalon-gigant-rc/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zapłony elektroniczne, to mój kolega elektronik pracuje nad uniwersalnym zapłonem(za moją namową ), bez mapy, wyzwalany niskonapięciowym tyrystorem, właśnie z myślą o silnikach od pił itp.  Cena będzie bardzo konkurencyjna w porównaniu do tych dostępnych na rynku, a układ jest prosty, niezawodny i sprawdzony.

 

Taki właśnie zapłon trafi do tego: ( i wtedy strzelę recenzję )

 

post-14555-0-22869900-1399831267_thumb.jpg

 

 

 

A tak wygląda zaprojektowana płytka:

6bb6b00206bffd13gen.jpg

 

d6113b1d140d3b81.jpg

 

Bd bardzo lekki, jak widać płytka jest mała.

 

Bd też układy z mapami zapłonu, ale, że trzeba takową napisać do każdej pojemności to pewnie zimą będziemy kombinować :)  Jak widać pracy u mnie sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo słusznie Kuba pracujcie a ja chętnie przetestuje taki zapłon, mapa nie musi być skomplikowana nawet silnik fiata 126 czyli ok 23km na elektronicznym zapłonie ma tylko dwa kąty wyprzedzenia zapłonu   w skuterach jest podobnie a w Komarku czy WSK zapłon jest stały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie. W każdym razie i tak trzeba będzie to liczyć, więc póki co, za jakiś tydzień dostanę polutowany ten zapłon. Najdroższą częścią jest tutaj cewka-transformatorek, bo kosztuje nawet 70zł. Wszystko zależy od tego parametru, bo koszt polutowania układu to jakieś 20zł. (części plus płytka)

 

Sam fakt, że silnik pracuje na elektronicznym zapłonie jest korzystny (mocna iskra, brak ciężkiego magneta z cewką). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak mówisz , zapłon elektroniczny ma wiele zalet poza jedna, powiedzmy, wadą wymaga zasilania:) skoro koszt cewki jest wysoki to może warto pomyśleć na zastosowaniem takiej cewki http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-skuter-4t-gy-nowa-i4207562094.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe to bardzo dobrze, że poruszyłeś ten temat.  Taka cewka niestety nie nadaje się do tego zapłonu. Dlaczego? Bo jest od zapłonu CDI (ze skuterka), a to oznacza, że jest zasilana kondensatorem dużej mocy ( a raczej jego wyładowaniem). To pociąga za sobą też zasilnie 12V, bo takich 6V nie ma. Kolejny ich minus to prądożerność.

Ktoś pomyśli "no ok, to ja kupie sobie taką cewkę, moduł CDI za 20zł i podłącze to do hallotronu" niestety, te układy współpracują z dużymi i trudnymi w montażu czujnikami indukcyjnymi. Ale jak nawet to już zmontujesz, to zdziwisz się jak szybko opróżni Ci pakiet np.1500mAh

 

Do takiego zapłonu jak ten wyżej można podłączyć to: http://allegro.pl/cewka-butelkowa-6v-simson-wsk-polska-i4048536881.html

Tylko to jest niewygodne i okropne. Więc musi być drogi transformatorek :)

 

 

Ja napisałem nawet 70zł. Ale kombinujemy, żeby to zbić. Chińską można kupić za 30zł.

 

 

 

 

Fajnie by było, jakby zapłon miał ustawienia na rozruch ręczny

 

Wezmę to pod uwagę. Rozwiń myśl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba zapłon w skuterze nie jest zasilany 12V do pracy tego zapłony nie jest wymagany akumulator,tylko z cewki iskrownika czyli prąd zmienny ok40,60V a moduł jest wyzwalany czujnikiem magnetoindukcyjnym, o prądożerności nic nie powiem bo nie mam skutera pod ręką ale jak będę miał możliwość to zrobię pomiar z tego co pamiętam to cewka iskrownika jest nawinięta drutem o średnicy 0,1 mm czyli prąd z tego nie jest zbyt duży , ta cewka którą podlinkowałeś to od klasycznego zapłonu z przerywaczem i to prądu pożera duuużoo:) ale to jako ciekawostka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że zasilany jest prądem zmiennym to prawda (ale to nie przeszkadza - zasilałem zapłon CDI 12V i działała ). Instalacja skutera jest na 12V. Nie poruszałem tematu zasilania prądem zmiennym, bo w samolocie to niemożliwe.  Prądożerność jest duża - testowałem.

 

A co do cewki którą podesłałem - poboru prądu nie mierzyłem, nie wiem. Ale na 100% jest tak jak Ci tu piszę. Takiej cewki ze skutera nie użyjesz do takiego układu. Kup taką i podłącz do 12V - nie bd iskry. Napięcie na wyjściu tego układu to ponad 6V jakoś. Ale to nieważne. Fakt jest faktem, że trzeba obniżyć koszt tej cewki. Ja elektronikiem nie jestem. Moją prawą ręką jest Mikołaj i zazwyczaj to on mi załatwia elektroniczne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to niestety nie będzie konkurencja dla chińczyka http://hobbyking.com/hobbyking/store/__24897__Replacement_Complete_Ignition_Set_for_Single_Cylinder_Gas_Engines_14mm_Plug.html z przesyłką ~100pln.

 

A wasz zapłon to:

 

- 70pln cewka

- 20pln płytka

- ok 10pln jakaś obudowa plastikowa

- fajka minimum pewnie z 10pln

- wtyczki gniazdka ok 5 pln

- 10pln przesyłka

- do tego kombinacja z zamocowaniem halla 

 

no jak nie patrzeć d..a z tyłu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ale załóżmy, że razem z przesyłką ten nasz bd kosztował 120 zł, bo obniżymy koszt cewki. Który byś wtedy kupił?

 

Ja bym chciał, żeby w takim zapłonie było jak najwięcej Polskich części. A niestety dobra cewka (Polska, nie chińska) tyle kosztuje. Weż tu konkuruj z chińskimi... Oni pracują za miskę ryżu, więc trudno to przebić.. Przez myślenie "byle taniej" mamy chińskie autostrady, Solaris przegrał przetarg z duuuużo gorszymi chińskimi autobusami itp:) 

 

Dlatego też, zdecydowałem się na chińskie cylindry do mojego boksera. Bo nikt ode mnie tego nie kupi, jak bd polskie-dobre, ale droższe niż chińskie.

 

Za kilka dni bd miał tą płytkę, sprawdzę ją i komuś może do testowania wyślę ten układ. Wtedy bd myśleć.... Ale sugestie są mile widziane...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest tak. Prototyp robisz w kraju, potem kilka sztuk, badanie rynku. Potem szukasz w Chinach producenta i uruchamiasz produkcję...

 

Jak zamkniemy granice, zdewaluujemy złotówkę 5x to będziemy mogli konkurować z osobami pracującymi za miskę ryżu... To się nazywało niewolnictwo, teraz chyba outsourcing...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pomyślałem przez moment o zamykaniu granic.  hehe :)

Jeżeli np chodzi o ten zapłon, czy moje projekty silników itp, to robiąc coś na małą skalę nie będę przenosił "produkcji" za granicę. 
Nawet jeżeli rozwinąłbym skrzydła to chcę to robić w kraju. 

 

Problem tkwi w mentalności. "Dobre, bo Polskie" - jest coś w tym haśle. Nasi bogaci zachodni sąsiedzi mają taką politykę, USA do II wojny prowadziła politykę całkowitego izolacjonizmu (także gospodarczego). (I się to im bardzo opłacało) 

 

A my wszystkim dookoła płacimy, tylko nie swoim.  Myślę, że 100zł za ten zapłon to realna cena do osiągnięcia. Ale to wszystko od Mikołaja zależy. Jak bd miał wieści jakieś to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.