Skocz do zawartości

Pilatus PC-6 Turbo Porter 200cm


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

W przekroju kadłub jest prostokątem z zaokrąglonymi rogami. Patrz rysunek wyzej z wymiarami. Wg skali to jest całkiem łady łuczek. Zrobienie klatki typu wicherek spowoduje, ze ten łuczek bęzie miał góra 5mm. A ja bym chciał większy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe rozwiązanie. Kratownica jak w wicherku i do tego dobudowane kawałki wręgi.

To model o rozpiętości 60cali

a3560522-101-PP7.jpga3560541-74-PP10.jpg

Podoba mi się ta technika.

 

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1328627

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=217110&page=3

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=16550797&postcount=92

 

a3860857-21-DSCN1181.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, myślę, że Twój pierwotny pomysł z narożnikami balsowymi i wypełnieniem z płaskiej balsy był najlepszy, w sensie najmniej pracochłonny. Zamiast szpachlowania możesz potem okleić najcieńszą japonką jako podkład pod malowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porter.parsys.0002.Image.jpeg

 

Ten samolot chodził za mną już od bardzo dawna. Przy budowie kolejnych modeli, gdzieś tam się przebijał w podświadomości.

Chciałbym go zrobić w rozpiętości między 160cm a 200cm. Jeszcze nie wiem, bo duże kusi, ale finansowo może być spora różnica.

No i podstawowa sprawa,chciałbym go zrobić w drewnie.

Pojęcie mam o tym zerowe, za to naoglądałem się dużo zdjęć.

Robert, ja zbudowalem go z tych samych planow, moj mial rozp. 110 cm, w locie dziewiczym ( i ostatnim :-() poszlo dobrze. Model startowal z reki, lecz pierwsze proby zniweczyl wiatr i Pilatus zostal brutalnie zepchniety na korone drzewa, a ze konstrukcja byla z foamboard to i uszkodzenia byly tez rozlegle. Teraz co do jego brzydoty to osobiscie smie twierdzic, ze jest on tak brzydki, ze az bardzo piekny. Poczatkowo nie moglem patrzec na ta sylwetke, ale w miare uplywu czasu zaczal mi sie podobac co zaskutkowalo zbudowaniem modelu. Na tym nie koniec chce w przyszlosci ponownie podjac temat, ale bedzie to juz model o rozp. ok. 2 m. Zycze wytrwalosci i powodzenia w budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretyzcne pytanie - skoro smiglo pozwala uzyskac ciag wsteczny to czy 'do tylu' samolot mialby taka sama predkosc jak 'do przodu' (chodzi tylko o sprawnosc smigla ). Podejrzewam, ze symetryczne lopaty powinny na to pozwolic, ale ja sie nie znam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dużym lotnictwie to dosyć popularne, nazywa się PowerBack - samolot cofa o własnych siłach do tyłu, inna forma to PushBack - tutaj jest wypychany Tug'iem

PowerBacki zazwyczaj wykonują turbopropy, chociaż i Jety spotrafią, jednak mając nisko zawieszone silniki mogę zassać śmieci z płyty postojowej, a to łopatkom w turbinach by się nie spodobało.

 

Marcin - na rewersie moc silnika jest ograniczona, także bez obaw, do tyłu nie będzie latał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Marcin - na rewersie moc silnika jest ograniczona, także bez obaw, do tyłu nie będzie latał ;)

Domyslam sie, ze ograniczenie jest. Natomiast ciekawi mnie, czy, gdyby znieść ograniczenie, to silnik i lopatki moglyby osiagnac te sama moc w obu kierunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.