Skocz do zawartości


Zdjęcie

Toto 1 relacja z budowy

toto1 toto toto 1 motylasty relacja motoszybowiec depron

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Tomak

Tomak
  • Modelarz
  • 147 postów
  • Age: 29
  • SkądKnurów
  • Imię:Tomek

Napisano 01 czerwiec 2014 - 18:08

Hej, gratuluję modelu i udanego oblotu!

 

Co do hamowania w locie, to może to być spowodowane grubością profilu. Tzn. o ile na środku grubość to te 12% to na końcach już jest to więcej. Jak masz mozliwosc to może warto te końcówki trochę zeszlifować.


  • 0

#22 Sknera771

Sknera771
  • Modelarz
  • 93 postów
  • Age: 26
  • Skądok. Gdyni
  • Imię:Przemek

Napisano 01 czerwiec 2014 - 19:36

Hmmm... faktycznie masz rację! Ale czy faktycznie same te końcówki aż tak zwiększają opór... Jak będę miał okazje to spróbuje zeszlifować wraz ze spadkiem cięciwy na odpowiednią grubość.


  • 0

#23 Tomak

Tomak
  • Modelarz
  • 147 postów
  • Age: 29
  • SkądKnurów
  • Imię:Tomek

Napisano 01 czerwiec 2014 - 22:52

Tak naprawdę to nie wiem, ale skoro ktoś to tak zaprojektował to coś w tym musi byc :)


  • 0

#24 Sknera771

Sknera771
  • Modelarz
  • 93 postów
  • Age: 26
  • Skądok. Gdyni
  • Imię:Przemek

Napisano 10 czerwiec 2014 - 16:08

Wylatałem już nim dość sporo i na zakończenie  chciałbym podsumować mniej więcej jak moje wrażenia. Jeśli ktoś chce w przyszłości go zbudować na profilu KFM3 i uczyć się latać, to zdecydowanie polecam w takiej konfiguracji jak moja ( grubość 12% cięciwy ). Lata powoli dostojnie, przeciągnięcia są przewidywalne a jeśli już się zdarzą to sam z nich wychodzi bez problemu i stabilizuje lot.
Natomiast jeśli już umiemy trochę latać to jednak lepszym wyjściem jest grubość płata zrobić na 8% i dać mocniejszy silnik ( w moim przypadku zwykłe latanie jak trenerkiem musi odbywać się non stop na pełnym gazie)

Pozdrawiam.

EDIT:
Cofam co napisałem o słabym silniku, jednak wina leżała po stronie baterii.. niby miała wystarczającą wydajność prądową ale dzisiaj zamontowałem cegłe 2200mAh, Toto teraz waży 700gram i jego lot jest bardziej trenerkowy ze wskazaniem na bombowiec niż szybowiec ;> ale zapier... aż miło! 20minut latałem aż mi słońce zaszło ;)


  • 0

#25 czar1994

czar1994
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 14 sierpień 2014 - 20:10

Chciałbym zrobić sobie ten samolot bo mam parę lat przerwy od latania i w sumie latać zbytnio nie umiem. Toto wygląda ładnie i jest nieskomplikowany, z tym że nie mam pojęcia jak zrobiłeś ten profil na skrzydłach, Jest jakiś wzór na obliczenie tych stopni? Co znaczy 12%? czy mógłbyś podać mi wymiary stopni tego skrzydła?


  • 0

#26 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 3129 postów
  • Age: 27
  • SkądRogoźno WLKP
  • Imię:Marcin

Napisano 14 sierpień 2014 - 20:41

Grubość profilu to jest procent z długości cięciwy. Przy 240mm cięciwy,12% grubości profilu to 24mm w najwyższym punkcie. Relacji krok po kroku szukaj na stronie twórcy motylasty.pl


  • 0

#27 Motylasty

Motylasty
  • Modelarz
  • 267 postów
  • Age: 51
  • SkądTarn-Góry
  • Imię:Tomasz

Napisano 14 sierpień 2014 - 22:14

Gratuluje! Ja na Toto nauczyłem się latać. To że nie chce szybować może być winą kąta zaklinowania płat-statecznik poziomy. Nie pękaj że masz stałe śmigło i brak hamulca. też tak latałem :) Powodzenia!

No cóż oryginał szybował, zresztą obloty modelu były bez napędu.

Nie powiem rodzi się we mnie  cały czas myśl, by popełnić ten model raz jeszcze - oczywiście po modyfikacjach.

Gratuluję udanych lotów.


  • 0

#28 Sknera771

Sknera771
  • Modelarz
  • 93 postów
  • Age: 26
  • Skądok. Gdyni
  • Imię:Przemek

Napisano 14 sierpień 2014 - 23:55

Ten model to już historia niestety Ale kusi nie żeby zbudować toto 2 ;-)
  • 0

#29 Masło

Masło
  • Modelarz
  • 376 postów
  • Age: 20
  • SkądWrocław
  • Imię:Mariusz

Napisano 15 sierpień 2014 - 10:03

U mnie od jakiegoś czasu stoi szkielet kadłuba TOTO2. kusi mnie, żeby go skończyć ale boję się oklejania papierem na wikol...  :unsure:


  • 0

#30 milo

milo
  • Modelarz
  • 132 postów
  • Age: 52
  • SkądElbląg
  • Imię:milo

Napisano 15 sierpień 2014 - 10:11

Grubość profilu to jest procent z długości cięciwy. Przy 240mm cięciwy,12% grubości profilu to 24mm w najwyższym punkcie. Relacji krok po kroku szukaj na stronie twórcy motylasty.pl

,Mam nadzieję, że to "przejęzyczenie" .... przy 240 mm cięciwy, 12 % to 28,8 mm..... ;)


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: toto1, toto, toto 1, motylasty, relacja, motoszybowiec, depron

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych