
Mistrzowski model Як-130
#1
Napisano 18 lipiec 2014 - 21:51
#2
Napisano 19 lipiec 2014 - 20:53
Woow, widzę, że nie tylko Darek ze swoim Zlinem 50L jest "zboczony"
#3
Napisano 20 lipiec 2014 - 12:08
Mając nieograniczony dostęp do sprzętu i budżet to żaden problem... Ale fajna zabawka
#4
Napisano 20 lipiec 2014 - 13:06
cytat :
"Mając nieograniczony dostęp do sprzętu i budżet to żaden problem..."
obawiam się że większość ludzi mając budżet i dostęp nie jest w stanie tego dokonać, trzeba mieć jeszcze to coś,
#5
Napisano 20 lipiec 2014 - 13:32
Odrobina chęci i dużo wolnego czasu
#6
Napisano 20 lipiec 2014 - 15:22
Odrobina chęci i dużo wolnego czasu
Nie.Inżynierów z Jakowlewa
#7
Napisano 20 lipiec 2014 - 15:34
Nie.Inżynierów z Jakowlewa
I do tego budżet , jeśli mnie pamięć nie myli na około kilkaset tysięcy Euro.
#8
Napisano 20 lipiec 2014 - 19:14
Moskwa wyłożyła kase , nakazała i jest
#9
Napisano 20 lipiec 2014 - 19:30
Zdaje się, że kosztowało to cacko 300 000 Euro i trzy lata pracy, a efekt jest powalający.
#10
Napisano 20 lipiec 2014 - 19:51
Moskwa wyłożyła kase , nakazała i jest
I tu jest cała prawda. Niestety. Może nie wszyscy wiedzą, ale Jak 130 w wersji włoskiej czy M - 346 w skali 1 : 1 latał będzie w naszych barwach http://www.m-346.com/ .
#11
Napisano 20 lipiec 2014 - 20:02
Ja wiem i już się nie mogę doczekać nowego ptaszka w naszym kurniku.
#12
Napisano 24 lipiec 2014 - 21:58
Model super
Obejrzyjcie ten model Yak 130
#13
Napisano 25 lipiec 2014 - 14:04
Ten to bidny
#14
Napisano 25 lipiec 2014 - 18:15
Wielki szacun!
Ma facet pasję.
#15
Napisano 25 lipiec 2014 - 18:24
Taka ciekawosta. Rosyjski Jak-130, Włoski Alenia Aermachi M-346, Izraelski M-346 Lavi i Amerykański T-100 to to samo.
Wygląda na to, że wszyscy będą się uczyć na tym samym samolocie (prawie)
#17
Napisano 22 sierpień 2014 - 12:04
Perfekcja ale koszty astronomiczne
#18
Napisano 22 wrzesień 2014 - 13:51
Model widziałem osobiście we Francji POWALA NA KOLANA ! Z właścicielem rozmawialiśmy wiele razy na temat budowy tego modelu i po prostu ten model wykorzystuje najnowsze technologie, które zresztą są bez problemów dostępne w Polsce. Oczywiście Vitali ma budżet, ale podstawą jest przesiedzenie kilkuset godzin przed komputerem. Pieniądze nie są wszystkim - na Jet Power widziałem wiele makiet zrobionych świetnie, ale jak się wzięło zdjęcie oryginału i porównało to już tak dobrze nie było. YAK-130 powstał jako model zawodniczy a takie modele kosztują bo ... powstają po przepracowaniu 2000 do 400 h ... i muszą w 100% odzwierciedlać oryginał, a to już jest nie lada sztuka.
#19
Napisano 24 wrzesień 2014 - 18:56
Model widziałem osobiście we Francji POWALA NA KOLANA ! Z właścicielem rozmawialiśmy wiele razy na temat budowy tego modelu i po prostu ten model wykorzystuje najnowsze technologie, które zresztą są bez problemów dostępne w Polsce. Oczywiście Vitali ma budżet, ale podstawą jest przesiedzenie kilkuset godzin przed komputerem. Pieniądze nie są wszystkim - na Jet Power widziałem wiele makiet zrobionych świetnie, ale jak się wzięło zdjęcie oryginału i porównało to już tak dobrze nie było. YAK-130 powstał jako model zawodniczy a takie modele kosztują bo ... powstają po przepracowaniu 2000 do 400 h ... i muszą w 100% odzwierciedlać oryginał, a to już jest nie lada sztuka.
Witam Cię Radku
Zgadzam się z Tobą ,ale potrzebny jest jeszcze dostęp do orignału i jak w przypadku tego Jaka dostęp do dokumentacji fabrycznej.
Nie będę się rozpisywał ile razy waliłem w mur aby zdobyć jakieś rysunki,Tomek borykał się z podobnymi problemami.
Tak jakby dokumentacja TS-11 była opatrzona klauzulą: tajne przez poufne,lub zwykłą niechęcią.
pozdrawiam Piotrek
#20
Napisano 24 wrzesień 2014 - 19:00

Zgodzę się z przedmówcą. Dokumentacja iskry sprawia wrażenia zatajonej przed zwykłymi ludźmi, chociarz samolot masowo trafia do muzeów.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych