Skocz do zawartości

Depronowiec własnego pomysłu


Gacper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kółka zrobiłem w ten sposób: Wziąłem nakrętkę od nałęczowianki i zrobiłem w niej dziurkę. Następnie wyciąłem kółko z depronu 3mm, w tym też zrobiłem dziurkę tym razem wzmacniając ją zwiniętym w rolkę kawałkiem słomki. Nakrętkę zamknąłem kółkiem z depronu. Potem wyciąłem większe kółka z depronu 6mm, wyciąłem w nich dziury o wielkości nakrętki i tak zrobiłem opony, po czym obkleiłem boki powstałych kół papierem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wyciąłem dziurę na pakiet, pozważałem gdzie by go umieścić, żeby środek ciężkości był w miejscu gdzie prawdopodobnie będzie środek siły nośnej skrzydeł więc... Tak, wyważałem.


Dziób ma do tego stosunkowo krótki, a wożenie ołowiu mija się z celem w modelu do nauki (większe obciążenie powierzchni).

To nie jest model do nauki latania. Już umiem latać, a robienie tak skomplikowanego modelu do nauki i tak mijałoby się z celem. Nawet jeśli teraz to jest czołg. Do tego są EPPki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wyciąłem dziurę na pakiet, pozważałem gdzie by go umieścić, żeby środek ciężkości był w miejscu gdzie prawdopodobnie będzie środek siły nośnej skrzydeł więc... Tak, wyważałem.

Rozumiem zatem, że silnik i śmigło równoważy Ci wagę ogona. Trochę dziwnie, ale może tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, w takim razie brakuje tylko porządnie opisanych jednostek, z reguły w modelarstwie podaje się w g/dm2

Stąd mój komentarz.

2,89g/cm2 niedobrze  :D  :D , ale jak przeliczysz jeszcze raz, będzie lepiej.

No i nie Pan, Piotrek jestem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Prawie skończyłem. Właściwie, to została już tylko osłona silnika, z którą mam problem. No i oczywiście kalibracja. Tutaj prosiłbym o pomoc. Po pierwsze, dokładne wyważanie. Po drugie, skłon i wykłon (jeśli dobrze zrozumiałem, skłon lekko w dół, wykłon lekko w prawo). Poza tym, wychylenia sterów, i to by było na tyle. Zacznę ładować akumulatory i może jutro zrobię oblot, jak pogoda dopisze. Oto  brudna szybka i trzymajdełka do gumki do skrzydeł

 

post-14648-0-58416100-1433957240_thumb.jpgpost-14648-0-45838700-1433957251_thumb.jpgpost-14648-0-22896300-1433957264_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie trochę niepokoją te kołki tkwiące w piance. Licho to wygląda. Wiem, że od tyłu jest trochę drewienka, ale coś mi się widzi, że jest to dość słabe przeciwko siłom wyrywającym.

 

Wyważenie

Nie wiem czy chcesz gotowej wartości, na którą masz ustawić, czy podać Ci metodę ustalania? Jak chcesz gotowca (eech ;) ) to ustaw SC na 1/3 cięciwy przy kadłubie, a do oblotu przesuń jeszcze do przodu kilka procent. Lepiej zrobić ciężki na nos, niż na ogon.

Skłon wykłon - 2 do 3st.

Wychylenia sterów max 10-15st. w każdą stronę od neutrum. Jeśli 15 to expo co najmniej 50-70%. Jak 10 to expo 50%. Expo nie zaszkodzi.

 

Ja bym na Twoim miejscu SC wykreślił. Trochę pomiarów i chwila liczenia a miałbyś niemalże pewność sukcesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.