Skocz do zawartości

Old fogey


Elkojote
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zaopatrzyłem się jeszcze w dwie listewki węglowe i chyba jedną przetnę na pół, wzmocnie natarcie a drugą połowę wkleję w to zgięcie na Soudal. Co do wikolu, to mam złe doświadczenia, papier się kurczy i wichruje mi elementy. Testowałem inne połączenie: tektura z Soudalem. Taśma zaś uratowała mi skrzydło w TOTO-0, podczas pierwszego szaleńczego lotu.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model zrobiłem z depronu, nie podkładów, różnica jest dość spora. Centropłat zrobiłem z jednego kawałka, naciętego do połowy nożykiem w V. Potem zgiąłem i nałożyłem klej na gorąco, wyrównując go kawałkiem tektury, uszy przykleiłem na poliuretanowy z Technicqlla, niedoróbki poprawiłem poxipolem, trzeba pamiętać o zukosowaniu krawędzi. Mimo lądowań w wysokiej trawie, na siatce ogrodzeniowej, w krzakach na razie ma się dobrze. Przód kadłuba sie tylko lekko wyłamał od kreta, poprawiłem poxipolem i okleiłem taśmą pakową.

Tak lata w bezwietrzną (prawie) pogodę. Jakość średnia bo ani światło nie było dobre ani sprzęt do tego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem dublować tematu, a zrobiłem Old speedster'a - konstrukcja bardzo podobna, tylko to nie górnopłat. 

 

Instrukcja i plany (A0+A4):

http://www.flitetest.com/articles/ft-old-speedster-build

 

Całość to kilka godzin roboty.

 

Silnik park250 (nie wiem ile kV, bo mi się zdarła naklejka a mam ich kilka różnych).

Śmigło 8x4

Z pakietem 450/7,4 waga była 175g RTF ale żeby wyważyć musiałem dać 850/7,4 co dało około 220g.

 

Dekorację syn zrobił - to dla niego samolot.

 

post-17980-0-35864400-1479677373_thumb.jpgpost-17980-0-22234000-1479677374_thumb.jpgpost-17980-0-18421700-1479677375_thumb.jpg

 

Jeszcze nie oblatany, ale puszczając z ręki w domu szybuje super, tak że nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały depron modelarski 6mm. Ze wzmocnień - na połączeniu płat-uszy z góry i z dołu taśma 3M do zawiasów (nie wiem czy ma to jakąś nazwę własną). Korytko silnika z dołu balsa 1,5mm - raczej o małej gęstości ale i tak usztywniła. Serwa sanwa 5g. Regiel hobbyking 8A albo 10A - tez mi się zdarła naklejka :D

Całość klejona na uhu-por'a.

Z ciekawostek konstrukcyjnych lewe skrzydło jest dłuższe od prawego o 2cm o ile dobrze pamiętam - chyba do eliminacji braku wykłonu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey, mój oblatany:

 

 

Od 2:30 kilka pętli  :D

Radio na szyi, ustawiłem ciąg, lewą ręką wyciągnąłem telefon z kieszeni i kręciłem - lewa ręka telefon, prawa ręka drążek - dlatego momentami ucieka z kadru.

 

Pierwsze loty nie były zbyt szczęśliwe - mocowanie korytka silnika wyrywało z miejsca, ale zmieniłem śmigło z 8x4 na 7x3,5 i jest znacznie lepiej - ciąg mniejszy ale w zupełności wystarczający, dodałem też jeszcze dwa kołki blokujące wysunięcie.

 

Dzisiaj/jutro właściwy pilot będzie miał dziewiczy lot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj wyszedłem z niedokończonym modelem (brak sterów) aby sprawdzić jak to lata bez silnika. no i jestem pod ogromnym wrażeniem. Jest jednak czuły na wiatr, więc rzuciwszy pod wiatr pięknie szybował, aż się zatrzymał i trochę mocno przyziemił. Kucnąłem i rzuciłem nim nie za mocno, przeleciał ponad 10m (z pełnym wyposażeniem).

 

18.06.2017r.

Pękł mi dzwigar węglowy :/ Ale model zacny do nauki, latałem w wietrzna pogodę, może zbyt wietrzną.

aVINm76dO28.jpg

Naprawiony i film z oblotu:
https://www.youtube.com/watch?v=LxUYgPpfxzM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.