Skocz do zawartości

Azurea 2000 2.5m


magilla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Gość Jerzy Markiton

Michał - jak skończysz totka, weźmiesz się za Azureę to będziesz miał okazję zrobić ją bardziej perfekcyjnie !

--------------------------

Mateusz - jestem pod wrażeniem masy do lotu. Chyba wybierałeś balsę ?

Jakoś byłem przekonany, że takie wykończenie odbije się na masie. Pokazałeś, że byłem w błędzie ! Gratulacje ! Spróbuj zrobić jakiś filmik jak uruchomisz hamulec.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za pochwały! ;)

 

Mateusz - jestem pod wrażeniem masy do lotu. Chyba wybierałeś balsę ?
Jakoś byłem przekonany, że takie wykończenie odbije się na masie. Pokazałeś, że byłem w błędzie ! Gratulacje ! Spróbuj zrobić jakiś filmik jak uruchomisz hamulec.

Jurku co do wagi to jest to również dla mnie miłym zaskoczeniem. Tak jak pisałem w pierwszym poście myślałem że przekroczę wagę o jakieś 100-200g powyżej pierwowzoru K. Louisa  przez dodanie napędu. Jedynie na czym mogłem zaoszczędzić to żeberka zrobione z balsy 1.5mm a nie jak w planach z 2mm tylko że i tak zastosowałem nakładki więc waga się wyrównała. Największy zysk na wadze to pewnie dobór odpowiedniej balsy chociaż  zawsze starałem się w sklepie wybierać deski o odpowiedniej jakości i twardości 

 

 

Jurek wszystkie moje modele (latadła?) to wypadkowa chęci, czasu, cierpliwości i chęci jak najszybszego wzbicia modelu w powietrze. A Azurea lata pierwsza klasa, jeśli w przyszłości będę tak latał i tak budował to będzie super :D

Jeśli pomyślisz o budowanie Azurei koniecznie pogadaj najpierw z Jurkiem. Prześledził on plany tego modelu i znalazł kilka "wpadek" konstruktora. Ja za późno dowiedziałem się od Jurka kilku istotnych rzeczy które należy zmienić podczas konstrukcji skrzydła. 

 

Hamulec już zaprogramowany. Przy kolejnych lotach napewno coś nagram. Teraz wykonać muszę jeszcze laminatowe zaślepki serw na skrzydłach. Kabinka okazuje się trochę ciasna po zastosowaniu pakietu 2200. Myślę że zimą jak będę się nudził to zrobię laminatową kabinkę. 

 

Pozdrawiam 

M

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Temu silnikowi wystarczyłby pakiet 1300mAh. Z drugiej strony - temu profilowi lepiej pasowałby 3700 mAh. Lubi większą prędkość - i dopiero wtedy pokazuje swoje zalety.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że wystarcza mniejszy pakiet. W niedzielę latałem również na 1500mAh bo mam takie 2 pakiety ale musiałem już dokładać obciążenie na dziób.

Wole więc nastawić się na 2200mAh bo model jest wtedy dobrze wyważony. Swoją drogą obawiam się że Azurea mogła by nie wytrzymać większych prędkości więc może pozostańmy przy tym co jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Azurea sprawuje się bardzo dobrze. Wczoraj polatałem przy bezwietrznej pogodzie - nie mam niestety wideo. Azurea jest bardzo wolnym modelem a jej waga pozwala szybko wyczuć termikę. 45min w powietrzu na jednym starym pakiecie 2200 to wynik który mnie satysfakcjonuje. 

 

 

Zastanawiam się jednak czy nie zrobić sobie prezentu pod choinkę i zakupić jakiś silnik do tego modelu. Ogranicza mnie wielkość 28mm średnicy. Zna ktoś jakiś motorek  w ludzkiej cenie?

Koledzy czy miał ktoś styczność z takim napędęm? http://www.perfecthobby.pl/3769-xm-2834-pgb-8-z-przekladnia-planetarna-wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Tego napędu akurat nie znam. Ale zmajstrowałem sobie cos takiego:

Ten mniejszy. na outrunnerze przeznaczony jest do Starlinga. Chociaż możliwe  że wyląduje w Jantarze. Na 3 celach 2200 bardzo ładnie chodzi na śmigle 14x10 biorąc coś koło 30A. Ten większy, na inrunerze aktualnie siedzi w Jantarze i całkiem fajnie kręci śmigiełkiem Aeronaut 16x6. Zastanawiam się nad zmianą na 15x8. Bierze coś koło 50A. Oba pomiary statycznie. Jantar waży 2150g i wciąga się zupełnie fajnie. Nie miałem okazji zrobić pomiarów ale na "oko" jest tego ponad 10m/sek.

Silniki są w bardzo ludzkiej cenie, przekładnia już trochę mniej. Ale dobra przekładnia niestety ma swoją cenę. Można jeszcze spróbować przekładni Gerasisa (czeskie) typu PG. Kiedyś były powszechnie stosowane do Speedów 300 i 400. Ale możesz mieć kłopoty z zębatką atakującą

Masz jeszcze nowe, 28mm Megi zrobione specjalnie pod F5J. Trochę droższe niż ten Dualski.

Z drugiej strony - może taniej wyjdzie zrobić nowy kadłub z trochę większą pierwszą wręgą ?

Pozdrawiam - Jurek

post-186-0-34683100-1418682236_thumb.jpg

post-186-0-59309100-1418682334_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.