Skocz do zawartości

Hydroplane Atlas Van Lines skala 1/9,33


Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu chodził za mną model hydroplanu (czy jak to się tam nazywa).

Plany znalazłem na stronie astecmodels.co.uk/plans.php

Wybrałem te w skali 1/8 i wydrukowałem je w rozmiarze 86 %.

Taki rozmiar wybrałem pod posiadany silnik i akumulatory.

Kadłub będzie miał 900 mm długości , w najszerszym miejscu 450 mm szerokości.

Konstrukcja drewniana, wręgi i podłużnice z balsosklejki, poszycie sklejka 1 mm,

od wewnątrz będzie dodatkowo wylaminowany .

Tyle zrobiłem na dziś:

post-5038-0-81118000-1414689308_thumb.jpg

post-5038-0-33830800-1414689368_thumb.jpg

post-5038-0-60172500-1414689392_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

1500 to już potwór.

No i potrzebuje też sporej wody.

Tu gdzie mieszkam, nie miałbym chyba gdzie takim popływać

 

Nie wiem, czy znasz to forum:

 

http://forums.offshoreelectrics.com/forum.php

 

Można tam sporo podejrzeć.

Bez tego forum za swojego hydraka chyba bym się nie wziął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik będzie KB45/63/2300kV, aku 2x 5800mAh 4S, równolegle.

Taki zestaw spokojnie daje 1,5 KW i kręci śrubą 54 mm.

Regulator 180 A.

To ten sam napęd co był w mono 32 cali, i łódka odfruwała.

Tak patrzę na szkielet i wydaje mi się trochę za mały do tego napędu.

Mogłem chyba budować to w skali 1:8. Byłby o 15 cm dłuższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba przy Twoim motorku chyba powinna być dobrana do wydolności akumulatorów.Bo silnik to chyba zakręci i 60 bez problemu.

I do tego, co od modelu oczekujesz.

Jak dasz za dużą , to model po prostu pofrunie. Takie moce to już nie w kij dmuchał...

Ja się zdziwiłem przy jednej czwartej tego, czym Ty dysponujesz.

Edit:

60 będzie za mała, bo dałaby tylko 100 km/h, a to powinno iść znacznie prędzej.

Tu są fajne kalkulatory do łódek http://www.offshoreelectrics.com/conversion.htm

 

A u mnie małe postępy.

Pływaki przygotowane do oklejania:

post-5038-0-67394900-1414861556_thumb.jpg

post-5038-0-95200700-1414861572_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zależy mi na rekordach prędkości, mam do tego wyczynowe modele, które chodzą naprawdę szybko. Na razie jak dostanę nowy silnik to opływam ją na tym co mam zaczynając od tej 50mm. W kalkulatory bym nie wierzył bo teoria przy łódkach to jedno a na wodzie okazuję się zupełnie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do poprzedniego posta dołożyłem parę fotek, no i nowe:

Teraz widać do czego były potrzebne listwy wklejone na bokach tunelu.

Uzyskałem je, odrysowując boczne ścianki tunelu ok 10 mm od krawędzi deski balsowej ( 5 mm twarda).

Elementy balsowe, ale i duże elementy poszycia ze sklejki 1 mm wycinam łamliwym nożykiem ,

więc "odpad" po wycięciu boków kanału wykorzystałem w ten właśnie sposób.

 

Ułatwiło to znacznie równe przyklejenie podłogi tunelu.

 

Jak widać kadłub leży dociążony na klockach, co zapobiega przed jego zwichrowaniem.

Tak jest przy klejeniu każdego elementu poszycia.

 

Do tego posta też później dokleję parę fotek, w trakcie postępów prac.

post-5038-0-41763300-1415116271_thumb.jpg

post-5038-0-36515700-1415116288_thumb.jpg

post-5038-0-03960300-1415124129_thumb.jpg

post-5038-0-15915400-1415124150_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.