Skocz do zawartości

Hydroplane Atlas Van Lines skala 1/9,33


Rekomendowane odpowiedzi

Sam szkielet na CA , no bo trzeba poustawiać wszystko na sucho i pozalewać miejsca klejenia.

Poszycie kleję na wikolopodobny. Bo to wygodny klej do nakładania na krawędziach. Prosto z butelki.

I ręce łatwo domyć.I nie brudzi drewna, może dno pociągnę poliuretanem bezbarwnym, zobaczę jak wyjdzie.

No i daje czas na oddech.

 

Powklejałem wzmocnienia pawęży i prawego pływaka i wkleiłem listwy oddzielające kokpit.

Na tym etapie prac trzeba kadłub dobrze niwelować, bo zaczyna robić się sztywny i ewentualne zwichrowania byłyby trudne do zlikwidowania.

Trzeba przyznać, że plany są bardzo dobrze opracowane.

Wszystko ładnie pasuje.

Fotki:

post-5038-0-55733200-1415209899_thumb.jpg

post-5038-0-40820300-1415209915_thumb.jpg

post-5038-0-25652400-1415209930_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Do szkieletu przypiąłem szpileczkami, poprzez balsowe listewki, odpowiednio docięty prostokąt z depronu 3 mm.

Ze styroduru (dwie warstwy 50 mm sklejone na PU)wymodelowałem kokpit i przykleiłem do tymczasowego pokładu.

Pomaluję to ze dwa-trzy razy polialkoholem, i będzie to robiło za kopyto do wylaminowania zdejmowanej części pokładu.

post-5038-0-75078800-1415291607_thumb.jpg

post-5038-0-32329600-1415291631_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez noc polialkohol wysechł tworząc cienką błonkę na powierzchni styroduru.

Pomalowałem dwa razy ale gęstym i grubo.

 

Zalaminowałem to 4 warstwami szkła, trzy 80 i jedna 200 jako druga warstwa.

To daje ponad 500 g/m2.

Będzie wystarczająco sztywne.

 

Żeby się potem nie zapiłować na śmierć, trzeba to położyć każda warstwa w jednym kawałku.

Wtedy powierzchnia wyjdzie równa.

Jednak przy tak prostych kształtach, przy odrobinie wprawy, nie ma z tym problemu.

 

Fotki:

post-5038-0-03312200-1415349767_thumb.jpg

post-5038-0-43256000-1415349789_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady z tym oszczędzaniem.

To nie ma być szybowiec.

I tak wychodzi to chyba za lekkie.

 

Cała ta nadbudówka (długa 70 cm szeroka 23 cm) waży 165 g.

Jeszcze trochę z niej odejdzie, bo jest nieco za długa i szeroka.

 

Pomysł z pomalowaniem styroduru polialkoholem okazał się nietrafiony.

Trzeba było wyłupać cały styrodur po kawałeczku i myć wnętrze rozpuszczalnikiem nitro, potem wodą.

Lepsze jest jednak oklejenie kopyta taśmą samoprzylepną.

 

Zastanawiam się, czy w ogóle wypełniać wnętrze kadłuba pianką.

Wytrzymałości to nie poprawia, o czym przekonałem się na zawodach w hydro.

Konstrukcja i tak stanowi wiele oddzielnych komór, więc nie ma mowy o zatonięciu przy jakimś przebiciu poszycia.

Jakieś rady?

post-5038-0-03938600-1415527676_thumb.jpg

post-5038-0-10436200-1415527692_thumb.jpg

post-5038-0-20609300-1415527707_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Modele pływające to nie latające i obojętnie czy to spalina czy elektryk naszym zdaniem powinien mieć odpowiednią masę w stosunku do masy mocy silnika aby to nie latało wszystko w powietrzu. Wyważenie też jest bardzo ważne. Nie ma sensu wypełniać całego modelu piankę, wystarczy wypełnić cztery komory, dwie z przodu, dwie z tyłu. Takie jest nasze zdanie po doświadczeniach z Airboatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Darku.

Widzę, że budowa łódeczki idzie pełną parą i mam nadzieję, że  model zostanie ukończony, a z pływania zostanie zamieszczony krótki filmik. Z tego co widzę  jest bardzo dużo projektów zaczynanych, a 95% z nich nie jest ukończone, nie mówiąc już o kontynuacji tematu, a to przecież przez kontynuację danego tematu zdobywa się doświadczenie ( no chyba, że większość osób chce tylko zaistnieć na tym forum :unsure:  ), a to chyba nie o to chodzi w modelarstwie i przedstawianiu prac na forum. Dzisiaj chyba nie ma żadnego problemu z nakręceniem krótkiego filmiku, bo nie trzeba mieć jakiegoś wyrafinowanego sprzętu. My swój temat z Airboatami rozwijamy i będziemy rozwijać. Może sobie ktoś mówić, że jesteśmy monotematyczni no ale prawda jest taka, że jeśli chwytasz dziesięć wron za jeden ogon to żadnej nie chwycisz, a Airboaty są takimi samymi modelami jak inne modele pływające i da się nimi pływać tylko trzeba mieć odrobinę cierpliwości, chęci do eksperymentowania z kadłubami i napędem no i oczywiście treningu w pływaniu. Ja z synem z całych sił dążymy do zorganizowania zlotu Airboatów i poduszkowców- i doprowadzimy do tego. Tylko ile będzie chętnych osób u nas w kraju- to jest wielki znak zapytania.

No ale odeszliśmy trochę od Twojego wątku ( nie mamy zamiaru zaśmiecać tematu naszymi spostrzeżeniami ). Będziemy śledzić postępy prac nad modelem bo go sam tworzysz, od projektu na papierze i to jest to o co chodzi w modelarstwie. Obawiam się jedynie, że tego typu konstrukcje przy większych prędkościach mogą fruwać no chyba, że znasz jakieś sposoby na ,,przyklejenie" modelu do wody, a jednocześnie by utrzymywał się w ślizgu. No chyba tak, bo jeśli masz modele wyczynowe to wiesz o co chodzi, może pochwalisz się swoim najlepszym modelem ? ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co Tobie/Wam w ogole chodzi? Panowie, zlitujcie sie. Przeciez z kazdego zdjecia w tym watku doslownie bije w oczy, ze Darkowi nie brakuje modelarskiego doswiadczenia, wiec moze zamiast pseudogornolotne teksty wypisywac, ogladaj/ogladajcie w milczeniu, nie zaklocajac ogladania i czytania innym.

 

Ach, przy tej okazji, moze z laski swojej przynajmniej imieniem zaczniecie sie podpisywac, bo na dobra sprawe nie wiadomo, do ktorego z Was sie w danej chwili zwracac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jest już na takim etapie, że trudno mi sobie wyobrazić, iż nie zostanie ukończony.

Na pewno popłynie, tyle, że może już nie w tym roku, bo może zima przyjdzie.

Całe wyposażenie do niego mam, tylko to poskładać.

Tak, że jeszcze trochę cierpliwości i na pewno będzie filmik z pierwszego pływania.

Cała ta relacja jest po to , aby może zachęcić modelarzy do zainteresowania takim typem modeli,

no i pokazać może początkującym , że zbudowanie łódki z drewna to żadna filozofia.

 

To co na fotce waży 1075 g.

post-5038-0-38610500-1415700532_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokład modelu pomalowany, się suszy, więc czas na napęd.

 

Oś śruby wytoczyłem ze stali nierdzewnej fi 10.

Gwint M5, część łożyskująca też 5 mm. Wewnątrz otwór fi 3 na wał z nierdzewki fi 3.

Wał mocowany do osi śruby robaczkiem M4.

Trafiła mi się lewa śruba , a że podoba mi się i chcę ją wypróbować na osi z prawym gwintem, to przewierciłem w niej otwór na gwint M3

i robaczkiem ją unieruchomię na osi. Koniec robaczka wejdzie w otwór nawiercony w osi.

 

Piasta osi z mosiądzu MO 59 sześciokąt 10 mm, ma wprasowane do środka dwie tulejki 5/7,5x8 mm z fosforobrązu B101,

tylna z kołnierzem fi 10 x1,5.

Odstęp miedzy nimi będzie robił za bank oleju do smarowania osi.

W tą pustą przestrzeń trafia końcówka do smarowania.Wystarczy wstrzyknąć nieco oleju i już.

 

 

Obudowa wału z rurki alu 7,8 x1,2 mm, taka się trafiła z hipermarketu...

Wewnątrz będą wciśnięte tulejki z teflonu o szerokości ok. 5 mm w odstępach kilkucentymetrowych .

Odstępy między nimi też będą stanowiły przestrzeń dla oleju.

 

Mam nadzieję , że taka konstrukcja oraz dobór materiałów ułatwią serwisowanie napędu, a zwłaszcza zwiększą "przebiegi" pomiędzy serwisem.

To ma być model rekreacyjny z prostą obsługą.

post-5038-0-69793100-1416145905_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że to co robię, może się podobać.

 

Model do opływania pomalowany, po cztery warstwy poliuretanu góra i dół. Na dół pewnie dam kiedyś kolor, bo szałowo nie wyszedł.

Każda warstwa to doba schnięcia, bo inaczej nakładana warstwa rozpuszcza poprzednią, więc trochę to trwało.

Napęd wklejony:

post-5038-0-23556000-1416571659_thumb.jpg

post-5038-0-46259700-1416571675_thumb.jpg

post-5038-0-78726300-1416571691_thumb.jpg

post-5038-0-19841800-1416571708_thumb.jpg

post-5038-0-35881100-1416571726_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.