Skocz do zawartości

Pakiet do HITEC EZX R + Nosram Tornado


Klos27
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, zacząłem składać swój model (niestety na początek samochód, później będą samoloty) i potrzebuję porady odnośnie doboru pakietów. Kupiłem :

Regulator HITEC EZX_R
http://hitecrcd.com/files/ManualEzxRExzRPRO.pdf

Operating Voltage Range 6~7 Cells 7,2V-8,4V
BEC Output Voltage 5V
BEC Output Current 0.8A
Maximum Current 65A
Continuous Current 46A
Rated Current Brake / Rev 32A
On Resistance Forward 0.016ohm
On Resistance Reverse 0.032ohm
PWM Frequency 1900hz
*Motor Limit 23 turn

Z silnikiem (tak wiem, że lepsze bezszczotkowe, ale muszę lecieć w koszty)
NOSRAM TORNADO 540
chyba ten:
Nosram Tornado SS3 17x2 turns, 28.100 RPM, 4.8-8.4 Volt

Moje pytanie jest następujące, czy jeżeli w opisie regualtora jest 7,2V-8,4V bateria Ni-Cad to mogę podpiąć baterię 7,4V Li-Po 2S?
Szukałem odpowiedzi na google itp. znalazłem tutaj:
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/6559-hitec-ezx-r/
Lecz nic z tego tematu nie wynika...
Dokładne wyjaśnienie, czy ten regulator ma pełny zakres od 7,2V do 8,4V
czy można podpiąć albo 7,2V (6cell Ni-MH) albo 8,4V (7cell Ni-MH).

Znalazłem 2, które mnie interesują:
PAKIET NOSRAM SPORT Ni-Mh 7,2V 3000mAh
http://allegro.pl/akumulator-pakiet-nosram-sport-ni-mh-7-2v-3000mah-i4971107714.html
lub
LiPO TURNIGY 25/50C 3300mAh 7,4V Nano tech
http://allegro.pl/lipo-turnigy-25-50c-3300mah-7-4v-nano-tech-asg-i4978455364.html
Obydwa cenowo z ładowarką wychodzą około 120zł.
25C wystarczające, przy poborze max 65A.
Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro szukales to powinienes znalezc jeszcze to, ze w pelni naladowane ogniwo NiMh lub NiCd ma 1.5V. Przy 6 celach daje to 9V a przy 7- 10.5V.

W pelni naladowany pakiet LiPo ma 4.2V na ogniwo co przy pakiecie 2s daje 2 x 4.2 = 8.4V.

 

Dalszy komentarz wydaje sie byc zbedny.

 

EDIT:

 

Dodam ze minimalne napiecie w pelni rozladowanego ogniwa NiCd to ok 0.9V - co przy pakiecie 6 celowym daje 5.4V...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

              

Dalszy komentarz wydaje sie byc zbedny.

 

Tylko wydaje się być zbędny :) Niestety ale nie wiem wszystkiego, dlatego się pytam.

Czyli powinienem kupić Ni-Mh? Na Li-Po odczuję niepełną moc?

9v  -> 5,4v [Ni-Mh 6cell pełne naładowanie -> rozładowanie]

10,5V -> 6,3V [Ni-Mh 7cell pełne naładowanie -> rozładowanie]

8,4V -> 5,5V/6V(2,75V/3V na ogniwo) [Li-Po 2S pełne naładowanie -> rozładowanie]

 

Czy pakiet Li-Po mógłby udawać 7Cell Ni-Mh? Na start 8,4V i rozładował by się do 6,3V? Regulator jakoś wykrywa ile Cell ma bateria? Pytania może błache, ale odpowiedź bardzo by mi pomogła. Dzięki

 

Edit:

 

Witam Kolegów. A czy do tego regła można podłączyć plimera 2P? I może ktoś wie przy jakim napięciu ten regulator odcina silnik? Lipol 2p daje 7.4V Minimalny spadek to 6.0V. Pakiet ni-mh 6 cel daje 7.2V Minimalne napięcie to także 6V. Czy można zamiast ni-mh użyć lipola?? Podejżewam że ten regiel odcina silnik przy 6V. Niech ktoś mnie poprawi jeśli sie myle.?

Po tym poście wnioskowałem, że mógłbym podpiąć Li-Po 7,4V.

 

EDIT2: Już znalazłem odpowiedź, przegrzanie silnika, buzzer itp. Dzięki japim

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.