Skocz do zawartości

Nieuport 17 Flyboys Blaine Rawlings by przemo ... czyli próba walki na froncie WWI


przemo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Postęp w pracach ....

tak na dzień dobry przybyła kawaleria "włosowa" :) w końcu nie trzeba laubzegą machać :D
post-8897-0-79594100-1422909253_thumb.jpg

 

no i sprawiłem sobie giętarkę do drutu z kawałka sosny, troszeczkę sklejki, rurki miedzianej fi 15 mm, starego wiertła, i kawałka drutu 3 mm. Drut 2 mm gnie aż miło :) 
post-8897-0-53927000-1422909256_thumb.jpg

 

A przy modelu wkleiłem półkę na serwa i pakiet

post-8897-0-71335400-1422909259_thumb.jpg

 

Narysowałem i wyciąłem półkę do której będę przykręcał górny płat ... półka zrobiona ze sklejki 2 mm i waży 19 gram. Płat chce przykręcać na 4 śruby nylonowe M4 lub M3 tego jeszcze nie zdecydowałem ...

post-8897-0-43683000-1422909262_thumb.jpg

 

post-8897-0-31238400-1422909265_thumb.jpg

 

post-8897-0-13663500-1422909268_thumb.jpg

 

Półka na płat jest dość sztywna wbrew pozorom no i zawsze to 19 gram na przodzie ... tylko żebym się za bardzo nie zagalopował z tymi gramami. Teraz muszę obmyślić jak dobrze wkleić półkę na górny płat w kadłub.

 

CDN ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no zazdroszczę piły ;) Modelik bardzo ładnie Ci idzie. Powiedz czy nie ciasno będziesz miał tam aby zamontować pakiet? Chyba że będziesz odkręcał za każdym razem skrzydło? Wydaje mi się że 4 śruby to za dużo bo to mały model. Ja bym zrobił haki wystające pod skrzydłem, które wsuwały by się w tą półkę w kadłubie. Takie coś dokręcił bym jedna M4. Szybki i prosty montaż. 

 

Pozdrawiam

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no zazdroszczę piły ;) Modelik bardzo ładnie Ci idzie. (...)

Dzięki :) piła fajna ale muszę jeszcze ją opanować ;) ale usprawnia pracę i co ważne nie zajmuje dużo miejsca.

 

Powiedz czy nie ciasno będziesz miał tam aby zamontować pakiet? Chyba że będziesz odkręcał za każdym razem skrzydło? (...)

 

Pakiet będzie montowany od strony podwozia, zaraz za wręga silnika i będzie przypinany między serwami. Kadłub od góry normalnie będzie pokryty balsą 1,5 mm.

 

 Ja bym zrobił haki wystające pod skrzydłem, które wsuwały by się w tą półkę w kadłubie. Takie coś dokręcił bym jedna M4. Szybki i prosty montaż. 

 

Pozdrawiam

Mateusz

 

O widzisz o czymś takim nie pomyślałem, bardzo dobry pomysł :) no ale może wykorzystam go przy następnym modelu bo już "baldachim" wklejony w kadłub i zdecydowałem się na mocowanie skrzydła na 4 nylonowe śruby M3. Następnym razem będę miał w pamięci Mateusz Twój pomysł z hakami :) 

A póki co model wygląda tak i w całości (czyli to co do tej pory zbudowałem) waży 136 gram.

post-8897-0-33835900-1422952964_thumb.jpg

 

post-8897-0-13258700-1422952968_thumb.jpg

 

post-8897-0-51178400-1422952971_thumb.jpg

 

Dzisiaj może uda mi się pokryć górę balsą i biorę się za podwozie ... 

A jeszcze dodam że obecnie (w takim stanie jak na zdjęciu) model ładnie ciąży na przód więc jest nadzieje o znikomą ilość balastu do jego poprawnego wyważenia :D

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwie czy cztery śruby, chyba zadna róznica może 2 minuty, a jeśli dasz nylonowe 3 mm, bo 2mm chyba nie ma to jest jakaś szansa że przy twardszym lądowaniu, tylko śruby pourywasz. Poza tym takie haki nie koniecznie są fajnym rozwiązaniem bo mogą być miejscem gdzie pojawi się luz przy montażu i demontażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haków już robił nie będę bo i tak już mam w "baldachimie" wbite nakrętki kłowe więc nie widzę sensu ich wyciągać. Arek zauważył tutaj można powiedzieć swoisty problem w mocowaniu na haki że mogą pojawić się luzy no i kłopot przy krecie ale po mimo tego i tak sądzę że to ciekawe rozwiązanie  :) 
Krzyśku prace nad podwozie ruszyły ...

oczywiście podwozie wzoruje na tym z tego wątku http://www.aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?t=1121&postdays=0&postorder=asc&start=40

 

Na razie mam wygiętą przednią część podwozia z drutu 2 mm ... giętarka sprawuje się wyśmienicie a zainwestowałem w nią 7,50 bo tyle kosztowało mnie wiertło piórkowe żeby wywiercić otwór na rurkę miedzianą ... reszta walała się po warsztacie :) 

post-8897-0-64296000-1422991507_thumb.jpg

 

We wrędze silnika nawierciłem kilka dziur wiertłem 1,5 mm w celu przewleczenia dratwy, która ma na celu chwycenie rurki aluminiowe fi 4 mm a średnicy wewnętrznej fi 2 mm w sam raz żeby wsadzić w nią wygięty pierwszy fragment podwozia 

post-8897-0-27533300-1422991496_thumb.jpg

 

Rurkę potem przykleiłem żywicą epoksydową przesączając dratwę, sądzę że takie połączenie wytrzyma :)

post-8897-0-68751700-1422991504_thumb.jpg

 

No i w zasadzie okleiłem górę kadłub balsą

post-8897-0-91412200-1422991498_thumb.jpg

 

post-8897-0-84916700-1422991501_thumb.jpg

 

oczywiście nie unikając wcześniejszego błędy czyli przy wklejaniu listew kształtujących garb kadłub nie ująłem grubości poszycia kadłub i teraz muszę nadgonić 1,5 mm ale nie ma złego co by na dobre nie wyszło w sam raz zrobię sobie miejsce na wklejenie garbu na "kabiną" pilota :)

 

No i tradycyjne warzenie wszystkich elementów łacznie z pierwszym elementem podwozia ... szala wskazuje 155 g

 

Krzyśku a jak tam Twoje koła coś już ich przybyło ? 

CDN ...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzek się nie za bardzo jednak nie da większy pakiet jak moje 1300 nie wejdzie mało miejsca a zaraz za wręgą mam przewidziane jeszcze serwa. Na tył przyjdzie jeszcze płoza, ozawiasowanie usterzenia (niby nic ale coś zawsze) popychacze sterów no i poszycie z coverallu więc na zadek też gram przybędzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff podwozie polutowane :) mam nadzieję że moje lutowanie wytrzyma :) w zasadzie nie jest to jakoś polutowane estetycznie ale jak na pierwszy raz jestem zadowolony ... podwozie czeka jeszcze czyszczenie po lutowaniu :) 
w markecie budowlanym zakupiłem za 8.50 PLN tzw Pencil Torch
cosik takiego i przy pomocy tego dokonałem aktu lutowania :) 
post-8897-0-06330500-1423138288_thumb.jpg

 

Palniczek jest na gaz do zapalniczki ... nie obeszło się bez małych kłopotów z zapychaniem się dyszy ale to wina gazu i zanieczyszczeń w nim będących ale jakoś udało się to jakoś zlutować do kupy :) oś 3 mm i zawieszenie na gumkach recepturkach.
 

Podwozie wygląda tak 

post-8897-0-35057500-1423138098_thumb.jpg

 

post-8897-0-45885800-1423138101_thumb.jpg

 

post-8897-0-02346000-1423138104_thumb.jpg

 

Jak widać nie ma jeszcze mocowania podwozia pod skrzydłem ale tam myślę wkleić jakąś półkę i je po prostu przykręcić :)

Co do kół postanowiłem iść na łatwiznę i w "napolskimniebie" zamówiłem gotowe koła o średnicy 80 mm, które w sam raz będą pasować, przy okazji zamówiłem również figurkę pilota :)

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lutowałeś bez owijki z drutu miedzianego? Może puścić. Powinieneś przed lutowaniem, a po pocynowaniu końcówek prętów albo od razu owinąć ściśle miejsce łączenia prętów drutem pozbawionym izolacji albo leciutko zlutować by się trzymało i teraz owinąć. Gdy już jest owijka to teraz znowu kwas lub płyn i lutujesz całość po zwojach drutu. Bez tego łączenie pękało nawet w elektryku masy jakieś 900g do lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Irku za odpowiedź. Miejsce lutowania owinąłem cienkim drucikiem z uzwojenia silniczka elektrycznego z drukarki kilka razy ... na tyle żeby lutowane elementy były chwycone i nie przemieszczały się podczas lutowania względem siebie. Oczywiście drut wcześniej został opalony zapalniczką żeby pozbyć się tej przeźroczystej izolacji. Może jeszcze dla świętego spokoju jeszcze raz owinąć miejsce lutowania tym drutem i zlutować jeszcze raz ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie na pierwszy rzut oka nie zauważyłem że to profil dwuwypukły ... ale póki co nie ma się co martwić tym teraz przyjdzie na to czas przy budowie górnego płata bo nad dolnym prace ruszyły i wymyśliłem prosty sposób na uzyskanie wzniosu górnego płata ... ale o tym może wieczorem jak przybędzie coś dolnego płata :)
Myślę jeszcze że dolny płat będzie na stałe a górny będzie demontowany ... "tak ni w piz... ni w kły" ale nie mam pomysłu na blokadę dolnego płata na łączniku :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pomysł na blokadę ale łatwiej będzie mi uzyskać wznios wklejając odpowiednio łącznik w kadłub, na laminowaniu się nie znam, a to jest chyba jedyny sposób na jego "wygięcie" na stałe.

 

EDIT:

Ty ale poczekaj, bo nie zajarzyłem z rana ;) wznios górnego robisz?

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.