Skocz do zawartości

Belt CP i Turnigy TGY-i10


collins
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jako pierwszy heli, do nauki latania, zakupiłem Belta CP v1. Kilka lotów odbyłem na  Zakupiłem również aparaturę TGY-i10 oraz odbiornik HK-T6A-V2... i pojawił się problem... Za nic nie mogę skonfigurować aparatury pod ten heli.

W menu aparatury jest możliwość wybrania takiego układu:

swashplate-hr3_zpslxdrmopz.gif

 

Tylko, że w heli układ jest taki:

swashplate-belt_cp_zpslfoeiwlx.gif

Przejrzałem chyba wszystkie możliwości ustawień, większość przetestowałem i żadne z nich nie daje poprawnego sterowania.

 

Pomocy  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dzięki za podpowiedź  :)

Dla mnie jednak to aż tak proste nie jest. Po ustawieniu reversów, doszedłem do punktu w którym poprawnie działa pochył we wszystkich kierunkach. Oczywiście jest pewne "ale", ponieważ throttle działa w odwrotnym kierunku i w całym zakresie jak w idel up. Nie podłaczyłem silnika więc nie wiem jak on się zachowuje.

 

Przy ustawieniach w DX6i korzysta się z pitch curve, a w TGY-i10 tego nie znalazłem.

 

Jeszcze powalczę  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Nie znam tej aparatury, wiec nie będę pisał bzdur - ale na stronie HK w opisie tej aparatury jest coś takiego - cytat:

Helicopter functions: Throttle hold, mix, curve, pitch curve, swashplate mixing, type, ring, governor, gyroscope etc. 

więc funkcja pitch curve powinna być ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Jacku za pomoc :)

Czasami tak mam, że jak zbyt długo się w coś wpatruję to nie wiedzę tego czego szukam.

W końcu udało mi się ustawić aparaturę, teraz pozostają jeszcze regulacje mechaniczne.

 

Dla przestrogi mogę się pochwalić ustawionym "reversem" throttle co spowodowało taki efekt:

mms_img1241931573_zpsxouhyhzh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo śmigłowce nie są dla każdego (tylko od pewnego stopnia "wtajemniczenia" gdy już wiemy, że kręcący się element może zrobić kuku) ... przede wszystkim ustawienie throttle hold na przełączniku, zdjęcie łopat i wykręcenie paddli z pręta jeśli już sprawdzamy czy głowica prawidłowo chodzi podczas pracy silnika.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...

Koledzy.

 

Od Belt CP oderwała się część tylnego wirnika z łopatą. Szukam kogoś znajomego z wykrywaczem metali, żeby ją odnalazł... Jednak nie wiem w jakim będzie stanie dlatego rozglądam się za nową częścią. Jest trudno namierzyć, ale znalazłem taką skrzynkę do Trex 450 V2 V3 PRO.

 

 

s-l500-1_zpsxmjcgo3g.jpgs-l500_zpspkgw85mi.jpg

 

Będzie pasować? Ktoś robił taką zamianę, pasek zębaty jest taki sam, mocowanie skrzynki wejdzie na belkę ogonową Belt CP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się upchnąć. Pasek pasuje, średnica belki ogonowej jest ta sama, b chyba nawet dało się stosować zamiennie. Kiedyś był na internetach poradnik jak upchnąć całą głowicę z copterx oraz skrzynkę ogonową.

 

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=107467&page=14

 

Co prawda to o głowicy, jak wygrzebię zwłoki mojego belta to Ci podeślę zdjęcia. Mam mnóstwo części do niego tak swoją drogą, zasadniczo starczy na złożenie dwóch :). Miałem go przerobić na direct drive cykliki czy jakoś to tak się nazywało, dlatego kupiłem do swojego skrzynkę i głowicę najtańsza chińską allu kompatybilną z tarotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak jak na zdjęciach. Da się upchnąć, minusy są takie że wał główny trochę średnio pasuje i nie do końca uzyska się takie same kąty natarcia jak przy oryginalnym zestawie.61a80998c634da96e37a9b651d223464.jpg7bcd990e41e06e775cba06efd36f550e.jpg

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie chyba sam ten hub powinien pasować od dowolnej 450. Wiem że na pewno problem jest z tymi wałkami od oryginalnego zestawu do skrzynki ogonowej, bo od innych 450 chyba nie do końca pasują.

 

Polecam Ci epheli.pl, tam masz ekspertów od heli, a wielu z nich miało belta, modyfikowali go więc na pewno Ci pomogą.

 

Podobno dużo daje przejście na bezpośredni napęd tarczy sterującej, mniejsze luzy, stabilniejszy itd, ale rozwiązanie trochę problematyczne. Ewentualnie trzeba szukać ramy od cpx :-).

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.