Skocz do zawartości

„Zbieg okoliczności”


.bercik.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zgodnie z obietnicą wrzucam zdjęcia wykonane dziś w modelarni.

Na początek profilowanie sterów wysokości.

Paweł - stery 1:0

post-10468-0-39303800-1432847732_thumb.jpg

post-10468-0-11767600-1432847734_thumb.jpg

Paweł - stery 2:0

więc teraz kolej na klapy, wpierw strugiem

post-10468-0-97676100-1432847735_thumb.jpg

post-10468-0-88090300-1432847653_thumb.jpg

post-10468-0-26415900-1432847656_thumb.jpg

później papierem ściernym na "kostce" wykonanej z profilu aluminiowego

post-10468-0-78223600-1432847659_thumb.jpg

czas wykonać łączniki, wykorzystam do tego stare szprychy wyciągnięte z jakiegoś starego kółka znalezionego na śmietniku...

post-10468-0-83086100-1432847661_thumb.jpg

potrzebne narzędzia

post-10468-0-86887800-1432847663_thumb.jpg

i do roboty

post-10468-0-81248500-1432847665_thumb.jpg

post-10468-0-32354100-1432847668_thumb.jpg

post-10468-0-32680500-1432847670_thumb.jpg

teraz trzeba toto zamocować, kolejne przydatne narzędzia

post-10468-0-43383000-1432847672_thumb.jpg

no i do roboty

post-10468-0-54532700-1432847674_thumb.jpg

po robocie powinno to wyglądać mniej-więcej tak 

post-10468-0-47387900-1432847598_thumb.jpg

ważne aby stery i klapy po zamontowaniu łączników trzymały płaszczyznę - równo leżały na stole, łączniki do połowy średnicy drutu zatopiłem w materiale sterów i klap (do tego właśnie był potrzebny nożyk)

post-10468-0-49714100-1432847600_thumb.jpg

post-10468-0-49509200-1432847602_thumb.jpg

post-10468-0-62477900-1432847604_thumb.jpg

po przymocowaniu do jednej z klap widocznej na zdjęciu dźwigienki będą poruszały się jednocześnie, a krawędź spływu płata pozostanie nienaruszona, czego nie da się osiągnąć stosując ten wynalazek z zestawu

a tak modelik prezentuje się jeszcze przed oklejeniem, wybór oczywiście padł na japonkę

post-10468-0-52536400-1432847606_thumb.jpg

post-10468-0-57364100-1432847608_thumb.jpg

w tle widoczny starszy brat, nie z zestawu, a całkowicie wykonany przeze mnie z przysłowiowej deski

no i czas w końcu na interesujące Cię Tomku zamocowanie linek do orczyka

post-10468-0-39976600-1432847612_thumb.jpg

post-10468-0-28744100-1432847615_thumb.jpg

post-10468-0-40541900-1432847618_thumb.jpg

po wygięciu odpowiedniego kształtu z drutu o średnicy 1mm przykładam linkę i ciasno owijam cienkim drucikiem miedzianym po czym całość lutuję na kalafonię oczywiście (żadnego kwasu tu stosować nie wolno), mam nadzieję, że coś tu wypatrzysz, a jeśli będzie trzeba to zwymiaruję Ci ten element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym zabezpieczasz japonkę przed działaniem paliwa? Kiedyś stosowało się chemosil ale od dawna niedostępny. I jeszcze odnośnie drutu użytego do mocowania linek do orczyka czy stosujesz jakiś specjalny drut typu powiedzmy sprężynowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naprawie rozpylacza nareszcie zrobiliśmy testy czyli pierwsze loty . Na filmiku pierwsza nieudolna akrobacja i lądowanie na plecach . Niestety operator tego nie zdołał uwiecznić . Na szczęście model cały wylądował w wysokiej trawie . Podsumowując powiem iż jest to niesamowita zabawa przypominająca młodzieńcze lata , cały czas miałem miękkie kolanka i wibrujący  nadgarstek  . Polecam wszystkim (40+ i nie tylko) zbudować i polatać taką maszyną - "gwarantowany powrót do przeszłości .".

pozdrawiam wszystkich  "uwięźiowców" roman

bercik f2b.mpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj robiłem testy COX'a z większym śmigłem ( pierwsze  loty odbywały się na śmigle 200x100 i paliwo z zawartością nitrometanu 5%). Założyłem śmigło 200x125 i niestety silnik praktycznie nie chciał odpalić , pokręcił się parę sekund i gasł . Testy robiłem na paliwie z zawartością 5% nitrometanu . Dopiero jak rozrobiłem paliwo z zawartością 20% nitrometanu silnik nagle "ożył " , obroty stały się stabilne i silnik stał się "mało czuły" na regulację iglicą . Nie spodziewałem się iż silnik będzie taki kapryśny , wszystkie silniczki jakie miałem zawsze kręciły duże śmigła co prawda dużo wolniej ale kręciły  , w tym przypadku COX'ik zdecydowanie odmówił współpracy .Jeśli pogoda dopisze wybiorę się w teren przetestować nowe śmigło .

pozdrawiam wszystkich  "uwięźiowców" roman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

śmigła do motorków spalinowych 2,5ccm to w pierwszej kolejności 200/100 ew. 220/120.Inne oznaczenia 8x4, 9x3, 9x4.

2,5 to ok. 26 tys obrotów, a już np. 3,5ccm to ok 17 tys. obrotów i wówczas śmigła to 9x4, 10x5, 10x6.   

 

Na co należy zwrócić uwagę, przede wszystkim na to aby śmigło nie było "miękkie", stad często stosowane "sztywne" śmigła drewniane lub węglowe. Dobra alternatywą są tu również nylony wzmacniane włóknem szklanym (np. Master Airscrew 8x4).

 

Combaty latające również na żarowym 2,5ccm, stosują śmigła z żywicy epoksydowej wzmacnianej włóknem szkalnym, a dokładniej z włókna szklanego nasączanego żywicą wzmacnianego czasem paskami kewlaru. Tylko combat to ok 30-32 tys obrotów i smigło ok 160x95.

Swoją droga polecam combata - startuje z ręki i lapie się go również do ręki, nie potrzebuje kół, rownego ladowiska, a zabawy co niemiara (zwłaszcza we dwójke w środku;-) Model wazy ca.250g + motor ca.150g

 

Co do paliwa żarowego to polecam gotowe Tornado z nie więcej niż 10% Nitro. Jest to naprawdę dobre paliwo.

20% Nitro - to już bardziej dla samochodów lub Heli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś w końcu zabrałem się za pokrywanie płatów papierem japońskim, a jak to wyglądało zobaczcie sami:

przed pokrywaniem

post-10468-0-69407600-1436468720_thumb.jpg

większy o ok 10mm we wszystkich kierunkach kawałek papieru japońskiego prowizorycznie złapany szpilkami modelarskimi zaczynam kleić za pomocą nitrocellonu od kadłuba do końcówki tworząc taką tam sobie drabinkę...

post-10468-0-02744900-1436468946_thumb.jpg

post-10468-0-43724700-1436468964_thumb.jpg

następnie od środka płata w kierunku do kadłuba i na zewnątrz przyklejam japonkę przy krawędzi spływu i natarcia, bo tak można fajnie ją naciągać...

post-10468-0-88322400-1436469224_thumb.jpg

gdybyśmy próbowali zacząć nie od środka, a z którejkolwiek strony to się pomarszczy i będzie kicha...

a tak wygląda całość po przyklejeniu:

od góry

post-10468-0-37189700-1436469357_thumb.jpg

i od spodu

post-10468-0-85329400-1436469399_thumb.jpg

zrobił się przy okazji mały tutorial

no i tak 4 razy i skrzydełko już pokryte, dziś przykleiłem też ster wysokości, ale fotki dopiero jutro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model gotowy do lotu :-))

post-10468-0-77107300-1436647624_thumb.jpg

Jeszcze tylko ważenie (model wyszedł o ok 100 gramów lżejszy od Twojego Romku :-))) 

post-10468-0-64150700-1436647905_thumb.jpg

oraz odbiór techniczny dokonany przez bardzo wymagającego i czujnego inspektora

post-10468-0-17720400-1436647700_thumb.jpg

post-10468-0-12777700-1436647731_thumb.jpg

post-10468-0-15585700-1436647752_thumb.jpg

post-10468-0-00236400-1436647765_thumb.jpg

post-10468-0-59033200-1436647886_thumb.jpg

Wygląda na zadowoloną...

więc chyba czas już w powietrze, z czego pewnie też zdam relację, ale kiedy indziej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cellonowałem już dwukrotnie i gdyby model miał latać na samopale zrobiłbym to jeszcze kilka razy do uzyskania błyszczącej (odpowiednio mocno nasyconej) powierzchni, natomiast ze względu na wybór silniczka z zapłonem żarowym ten sam efekt mam zamiar uzyskać stosując lakier chemoutwardzalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.