Skocz do zawartości

Projekt Spirit


rapier

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mam coraz mniej czasu na budowanie modeli. Jednak od czasu do czasu calkiem przypadkiem czlowiek znajduje sie w miejscu gdzie az prosilo by sie miec przy sobie jakis modelik np. po drodze trafia sie jakies zbocze ktore chcialo by sie sprawdzic badz kawalek laczki a modelu brak :(.

Inspirowany modelem boomer i alula postanowilem zrobic cos podobnego ale ze epp jest dla mnie pomimo wielu jego zalet po prostu brzydkie wiec postanowilem zbudowac cos klasycznie - z balsy.

Z zalozenia ma to byc modelik stale wozony w bagazniku ;-) do latania na malych zboczach i startu metoda SAL

No wiec troszke danych :

Nazwa robocza - Spirit

Rozpietosc - 850mm

Dlugosc - jeszcze nieznana i podyktowana zastosowanym statecznikiem

Dzwigary- 1 pret weglowy + 2 sosnowe 2/5 z nakladkami z jednokierunkowej tkaniny TCU 125

Profil - PW51

Poki co wyglada to tak:

widok z gory

poziom.jpg

Widok od strony podbrzusza

pion.jpg

Nastepny krok to zrobienie weglowych nakladek na zeberkach ale to juz jutro.

Poki co modelu jeszcze nie wazylem ale wychodzi dosc lekko. Musze jeszcze zalaminowac centralna czesc skrzydelka aby przy ladowaniu akumulatory nie wyprzedzily modelu i nie nie opuscily modelu w efektowny acz destrukcyjny sposob . Zasilanie przewidziane to pakiecik 4xKAN 350mAh do tego 2x HS 55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam. Ja mam taki model to bobolink z arthobby. Jest bardzo poręczny ma 1m i do sal i dlg dobry. Sprawdza się znakomicie i ma lotki krawędziowe.

 

Szkoda że niewidać fot twojego modelu powyżej?

 

Co do latania na małym zboczu to smiało moge powiedzieć że robienie modelu bez lotek w tym celu jest całkiem bez sensu -wg mnie.

 

 

 

Na małym zboczu i gdy powiedzmy wieje mały wiatr ciasne zakręty i latanie przy krawedzi zbocza to podstawa i bez lotek cieńko to widzę.

 

Wczoraj latałem z kumplami na wydmach-3-4m wysokich. Wiało słabo i tylko mój bobolink mial lotki. Oprócz mnie latały 1,2m - bez lotek i spark 1m z v sterem.

 

Mój ważył 365g -14dm2 , spark ważył 250g i 1,2m -koło 350g.

 

Teoretycznie spark powinien przy takim wietrze sobie radzić najlepiej bo był najlżejszy i najlepiej wykonany z naszych modeli. Jednak tak niebyło bo zabrakło mu lotek do ciasnych nawrotow i latania przy samej krawędzi.

 

W rezultacie spark latał najsłabiej - jego v ster i zwrotność jest do bani(mimo że reszta całkiem fajna). Lepiej latał od niego nawet model 1,2m z klasycznym ogonem, a mój bobol utrzymywał się najdłużej.

 

To też kwestia wprawienia pilota i odrgywa on tu dużą rolę.

 

Jednak namawiam do lotoczek w takim modeliku na małe zbocze bo napewno się one przydadzą.

 

Moje zdanie jest takie że lepiej mieć model taki (1-1,2m) z lotkami i samym sterem wysokości niż z sterem kierunku i bez lotek :wink:

 

 

Dopiero teraz foty zobaczyłem (wcześniej niedziałały). WIdze że to ma być latające skrzydło a nie klasyczny szybowiec jednak.

 

Zapowiada się ciekawie całkiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem serwerek i widac :D

A tak wygladaja juz gotowe nakladki weglowe na zeberkach.

Podobnie jak dzwigary nakladki sa z jednokierunkowej tkaniny weglowej o TCU 125

nakladki1.jpg

nakladki2.jpg

 

Zastanawiam sie czy robic do z balsy 2mm zalaminowanej tkanina szklana 20g/m2 podcisnieniowo, czy tez ta sama technika z depronu 3mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak to skrzydełko bedzie latać i ile wyjdzie do lotu. Jakie będzie obc.powierzchni nośnej?

 

Co do foli na laminacie -to może pomoże odtłuszczenie laminatu i na to dopiero folia na żelazko.

 

Podejrzewam że Ertmanowi chodziło o to że gdy ty skończysz robić swoje skrzydełko to Erti w tym samym czasie zrobił by takich 10 z depronu czy styro. To takie porównanie pracochłonności projektu.

 

Sam bym też nierobił takiego skrzydełka konstrukcyjnie (ogólnie nieprzepadam robić nić konstrukcyjnie- szczególnie płatów (bo sie drą i trzaskają w drzazgi) ale twoja konstrukcja jest profesionalna i jest na co popatrzeć.

 

Oby w lotach też była fajowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.