Skocz do zawartości


Zdjęcie

Słaba reakcja na stery - trenerek

trener spalinowe rc sterowanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4270 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 02 maj 2015 - 21:00

No to polatalem. Zmieniłem skłon. Doważyłem przód. Lata jak kupa ale lata. Bardzo cięzko startuje.

Co to znaczy: zmieniłem skłon? Z ilu na ile? Jakim ciężarem doważyłeś przód?

 

Cały czas zadziera nos - żeby leciał w miarę prosto to SW jest dobre -10stopni. Nie wiem co może być tego przyczyną.

Przez takie wytrymowanie generujesz spore opory, spada prędkość=mniejsza efektywność sterów.

 

Poszedłes odwrotną drogą, niż ja bym to zrobił. Zamiast doważać przód (jeszcze mniejsza efektywność sterów) zmniejsz kąt zaklinowania (KZ) skrzydła. Podłóż podkładkę pod spływ. Mierzyłeś jaki ten kąt jest teraz? Nie wiadomo co z tym modelem robił poprzedni właściciel.

Moim zdaniem, model ewidentnie wchodzi na zbyt duże kąty natarcia.

 

Jak zmniejszysz KZ może będziesz mógł zdjąć to doważenie z przodu.


  • 0

#22 franekz

franekz
  • Modelarz
  • 30 postów
  • Age: 50
  • SkądLonyn
  • Imię:Piotr

Napisano 03 maj 2015 - 00:06

jutro (a raczej dzis) zrobię to. Doważenie było potrzebne bo jest mniejszy (a raczej lżejszy) silnik niz dokładany kiedyś do zestawu mds.


  • 0

#23 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4270 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 03 maj 2015 - 00:52

jutro (a raczej dzis) zrobię to. Doważenie było potrzebne bo jest mniejszy (a raczej lżejszy) silnik niz dokładany kiedyś do zestawu mds.

A więc jednak jest to inny set up niż standardowy? Czy jak lżejszy to nie z zasady mniejszy=słabszy? Pytam, nie znam się tak na spalinówkach. Miałbyś może częściową odpowiedź na swoje pytania.


  • 0

#24 franekz

franekz
  • Modelarz
  • 30 postów
  • Age: 50
  • SkądLonyn
  • Imię:Piotr

Napisano 03 maj 2015 - 01:15

A więc jednak jest to inny set up niż standardowy? Czy jak lżejszy to nie z zasady mniejszy=słabszy? Pytam, nie znam się tak na spalinówkach. Miałbyś może częściową odpowiedź na swoje pytania.

 

Nie - liczy sie generalnie pojemnośc która jest taka sama a moc jest wiiększa (w moim lżejszym aczkolwiek nie mniejszym). MDS-y to radzieckie/rosyjskie silniki - ciezkie i niezbyt mocne. Być może teraz są lepsze bo nie miałem zadniego od wielu lat.

 

To troche jak silnik wołgi - cięzki i niezbyt mocny (jak na gabaryty i masę)


  • 0

#25 Kowal

Kowal
  • Modelarz
  • 96 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Piotr

Napisano 03 maj 2015 - 05:47

Przypadkiem ten model nie przychodzi w zestawie ze statecznikiem oddzielnie? Sprawdż kąty zaklinowania, to chyba dobra droga.
  • 0

#26 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów
  • Age: 51
  • SkądMirosławiec
  • Imię:olo

Napisano 03 maj 2015 - 07:59

zamówiłem sobie drugi prosty modelik:

 

https://www.hobbykin...Warehouse_.html

 

Przyjdzie w przyszłym tygodniu :)

 

A z tym naprawde nie wiem co robić.

Więcej cierpliwości i rozwiąż problem dlaczego,będziesz miał więcej doświadczeń :) 

Może to się przydać jak zaczniesz latać drugim ,,prostym"modelikiem.

Walcz dalej bo pewnie nie tylko mnie interesuje dalej co trenerkowi dolega.


  • 0

#27 franekz

franekz
  • Modelarz
  • 30 postów
  • Age: 50
  • SkądLonyn
  • Imię:Piotr

Napisano 03 maj 2015 - 08:46

Właśne to robię :)

 

A drugi przychodzi zeby dalej rozkręcać latanie :)


  • 0

#28 franekz

franekz
  • Modelarz
  • 30 postów
  • Age: 50
  • SkądLonyn
  • Imię:Piotr

Napisano 10 maj 2015 - 16:22

Problem sie sam rozwiązał. Po spędzeniu w powierzu kilku godzin oraz wilelu próbach, które nie poprawiły sytuacji, model poległ. Zgasł silnik czego niestety nie zauważyłem (w powietrzu były 4 modele i strasznie wiało) i niestety nie dociągnąłem do lotniska.

 

Może będę naprawiał, ale biorę teraz na tapetę maestro 46 z hobby kinga (przyszedł wczoraj).

 

37315-2.jpg

37315.jpg

Zwłoki:

P5100009.JPG

P5100008.JPG

A tu nasze lotnisko (trenerek jeszcze żywy)

P5100006.JPG


  • 0

#29 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4270 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 10 maj 2015 - 19:29

Na czym polegają straty? Czy tylko zdarte poszycie na spodzie dziobu?

Piotrek, czy to aby nie jest pretekst, by "smyknąć" do nowego modelu, bo a nuż nie będzie problemów? ;)

 

To oczywiście Twoja decyzja, ale warto takie problemy z modelem rozwiązywać, bo to bardzo podnosi umiejętności.

Tyle się pisze o bezcenności doświadczenia. Tu do jego zebrania masz wspaniałą okazję.

 

A nowy model bardzo ładny.


  • 0

#30 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4978 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 10 maj 2015 - 19:40

To ryska jakaś jest :-)


  • 1

#31 franekz

franekz
  • Modelarz
  • 30 postów
  • Age: 50
  • SkądLonyn
  • Imię:Piotr

Napisano 10 maj 2015 - 20:58

To ryska jakaś jest :-

 

Bedzie naprawiany przy odrobinie czasu wolnego.


  • 0

#32 piotrekrc

piotrekrc
  • Modelarz
  • 473 postów
  • Age: 50
  • SkądBytom
  • Imię:Piotrek

Napisano 26 maj 2015 - 21:34

tydzień temu oblatałem ten sam model :)na silniku os max 46 la,niepamiętam jakie śmigło ale napewno 11xx.przebalastowany na przód bo miał ciężki tyłek.włożyłem 35 dkg ołowiu pod zbiornik paliwa i jak latał?pośmiejcie sie tak jak i kolega sie śmiał na lotnisku-zrobiłem nim zawis fakt że dla bhp wysoko.model poskładany w orginalnej konfiguracji podanej w instrukcji producenta.lata super.według mnie może za małe śmigło?to moja pierwsza spalina.no szkoda modelu bo na trenerka jest super


  • 0

#33 modelarz115

modelarz115

    JackAir RC

  • Modelarz
  • 953 postów
  • Age: 18
  • SkądOlecko
  • Imię:Jacek

Napisano 26 maj 2015 - 21:59

Piotrek, ja w swoim niedawno ''skretowanym'' i przytartym Kysho 6.5ccm miałem śmigło 13 xx, twój ma 7,5ccm  ;)

Zamień śmigło na większe, spadnie prędkość, polepszą doznania dźwiękowe, stabilniejsza praca i mniejsze spalanie - nie wiedziałem że przewymiarowane śmigło ma tyle zalet dopóki nie spróbowałem  :)

 

Przepraszam za OT


  • 0

#34 japim

japim
  • Modelarz
  • 1810 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 27 maj 2015 - 08:12

Piotrek, ja w swoim niedawno ''skretowanym'' i przytartym Kysho 6.5ccm miałem śmigło 13 xx, twój ma 7,5ccm  ;)

Zamień śmigło na większe, spadnie prędkość, polepszą doznania dźwiękowe, stabilniejsza praca i mniejsze spalanie - nie wiedziałem że przewymiarowane śmigło ma tyle zalet dopóki nie spróbowałem  :)

 

Przepraszam za OT

 

Os 46LA na smigle 13xx sie ugotuje... To jest slabiutki silnik na panewkach. Wychodzenie poza 11 x 7 nie ma sensu. Chyba, ze ktos chce miec wentylator to 12.25X3.75 APC - ale to do samolotow, ktore nie lataja na skrzydlach, ale wisza na silniku. 


  • 1

#35 piotrekrc

piotrekrc
  • Modelarz
  • 473 postów
  • Age: 50
  • SkądBytom
  • Imię:Piotrek

Napisano 29 maj 2015 - 03:37

Przemek ma racje z tym przewymiarowaniem,nawet w elektryku za duże śmigło ,,ugotuje,,silnik albo regulator,szkoda trenerka bo nawet fajnie lata a Piotrek założyciel tematu niedoznał tej radości


  • 0

#36 franekz

franekz
  • Modelarz
  • 30 postów
  • Age: 50
  • SkądLonyn
  • Imię:Piotr

Napisano 20 sierpień 2015 - 21:40

Witam!

 

Poznałem :)


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: trener, spalinowe, rc, sterowanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych