Skocz do zawartości

Ustawienia CC3D (pływający yaw, trzepaczka przy obniżaniu)


Y/F-22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Panowie problem mam taki. Przy pogodzie bezwietrznej w miarę luźno schodzę z obrotów i quad opada (280tka) jednak niefajnie jest gdy troszkę wieje, wtedy muszę zejść z gazem mocniej i zaczyna się trzepaczka na silnikach.

 

Druga sprawa, że kontroler ma kompas a mimo tego zachowuje się jak samolot tzn. ma ochotę dziobem obracać się do wiatru (lecąc np. bokiem do niego) i w ogóle dzióbek lubi uciekać na lewo i prawo.

 

Polecacie zwiększyć pidy na yawalu czy po prostu może już przegiąłem i przedobrzyłem? Bo w normalnym wiszeniu trzyma ok, może dałem zbyt wiele. I jakie macie pomysły co do problemu numer jeden?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podczas szybszego zniżania pionowo w dół, kopter wpada w turbulencje od własnych śmigieł. Zdaje się że nazywa się to Vortex Ring Effect czy jakoś tak. Aby tego uniknąć trzeba schodzić z wysokości w locie postępowym.

A co do drugiego problemu to domyślam się że kompas masz na płytce FC? Więc pewnie wiesz, że płynący prąd w przewodach wytwarza pole magnetyczne, które zakłóca pracę kompasu. Dlatego kompasy w kopterach zazwyczaj umieszcza się na wieżyczkach z gps, jak najdalej od źródeł zakłóceń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzęsawka przy obniżaniu trochę mnie boli ale nie aż tak bardzo bo głównie chodzi o nagrywanie czego aż tak często nie robię. Bardziej ten yawal mnie martwi bo to wkurza przy każdym lataniu szczególnie fpv nisko gdzie powinienem skupić się tylko na trzymaniu gazem wysokości a tutaj jeszcze ucieka kierunek. W sumie mogę dokupić oddzielny moduł kompasu bo z tego co patrzyłem kosztuje grosze (taki sam jak na płytce) tylko jeszcze zostanie kwestia podpięcia tego i uruchomienia. Może do problemu jeden wystarczą jakieś lepsiejsze śmigła, węglowe lub cokolwiek bo te plastiki to raczej tandeta do tłuczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz kompas i powiedz czy jest lepiej.

W minicopterze nie potrzeba Ci kompasu. Przeważnie i tak używane są one do dziczenia i wyścigów a nie jako platformy do filmowania.

No chyba że korzystasz z RTH to zdaje się tam kompas jest konieczny do ustalenia kierunku.

 

A na telepanie przy schodzeniu z wysokości pionowo to nie pomogą Ci lepsze śmigła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.