Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wicherek 25 w wykonaniu endriuRC.

Wicherek 25 Budowa wicherka endriuRC

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
75 odpowiedzi w tym temacie

#61 miro-er1

miro-er1
  • Modelarz
  • 980 postów
  • Age: 43
  • SkądRychwał k/Konina
  • Imię:Mirek

Napisano 16 czerwiec 2015 - 15:39

Żebyś się nie zdziwił, jak te części wycięte z pojedynczych rysunków nie będą się pokrywać z rysunkiem zbiorczym jak m to miejsce w planach do wicherka 10 ;)

tak rowniutko wyciete jak laserem to musi pasowac, a jak nie bedzie sie pokrywalo z planem idelanie to tez maly problem, jedyne co bym zmieniul to wydluzyl mu przod troche z jakies 4cm , potem bedzie lepiej do wywazenia i powinno sie obejsc bez olowiu , ale spalinowy silnik ciezszy jest wiec moze wystarczy taka dlugosc jak w oryginalnych planach, w mojej 10tce boczki tez sie nie pokrywaly idelanie z planami .


  • 0

#62 endriuRC

endriuRC

    Extreme Flight

  • Modelarz
  • 1202 postów
  • Age: 21
  • SkądCzechowice-Dziedzice
  • Imię:Andrzej ✈

Napisano 16 czerwiec 2015 - 15:46

Nie bede zmianiał nic w długości, bedzie silnik, paliwo,pilot lub pilotka Helenka :D także da radę bez kurcze nadal zastanawiam się nad tymi lotkami :P narazie bardziej jestem na to aby ich nie robić.


  • 0

#63 miro-er1

miro-er1
  • Modelarz
  • 980 postów
  • Age: 43
  • SkądRychwał k/Konina
  • Imię:Mirek

Napisano 16 czerwiec 2015 - 16:19

duzy ten wicherek bedzie , niewiem nie robilem z lotkami wicherka jeszcze , poszlem na łatwizne i robilem bez :)


ale jak ja bym robil W25 to i z klapami bym robil ,bedzie jednak ciezszy, nawet juz dzwonilem do RC.SZAMOTUŁY  z pytaniem o koszty gotowych czesci do wlasnie takiego WICHERKA 25, zastanawiam sie czy nie zakupic ich i zbudowac takiego duzego, ale musial bym zakupic takze i nowy wiekszy silnik elektryczny , regulator ze 40-60A i konkretny pakiet nawet juz 4S, ale sie zastanawiam bo stadion to chyba bedzie za male lotnisko dla W25. najblizsze takie lotnisko mam oddalone ode mnie jakies 35-40km.


  • 0

#64 endriuRC

endriuRC

    Extreme Flight

  • Modelarz
  • 1202 postów
  • Age: 21
  • SkądCzechowice-Dziedzice
  • Imię:Andrzej ✈

Napisano 16 czerwiec 2015 - 16:49

Ja to mam bardzo dużo miejsca na lądowanie także klapy nie potrzebne. Myślę czy dam rade z lotkami żeby je wykonac dobrze itp :P a co dopiero jeszcze klapy i inne wynalazki hehe.


  • 0

#65 miro-er1

miro-er1
  • Modelarz
  • 980 postów
  • Age: 43
  • SkądRychwał k/Konina
  • Imię:Mirek

Napisano 16 czerwiec 2015 - 17:13

no chyba ze, to nie potrzebne w zasadzie


  • 0

#66 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4212 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 16 czerwiec 2015 - 17:31

Ja to mam bardzo dużo miejsca na lądowanie także klapy nie potrzebne. Myślę czy dam rade z lotkami żeby je wykonac dobrze itp :P a co dopiero jeszcze klapy i inne wynalazki hehe.

A czemu to miałoby być trudniejsze od wykonania SW i SK, od których, na chwilę obecną, byłoby zależne całe sterowanie Twoim modelem?


  • 0

#67 endriuRC

endriuRC

    Extreme Flight

  • Modelarz
  • 1202 postów
  • Age: 21
  • SkądCzechowice-Dziedzice
  • Imię:Andrzej ✈

Napisano 16 czerwiec 2015 - 18:35

No trzeba te żeberka przycinać itp


  • 0

#68 modelarz115

modelarz115

    JackAir RC

  • Modelarz
  • 953 postów
  • Age: 18
  • SkądOlecko
  • Imię:Jacek

Napisano 16 czerwiec 2015 - 19:01

Widziałem gdzieś na necie wicherki 50 na SW i SK, więc musu nie ma.


  • 0

#69 endriuRC

endriuRC

    Extreme Flight

  • Modelarz
  • 1202 postów
  • Age: 21
  • SkądCzechowice-Dziedzice
  • Imię:Andrzej ✈

Napisano 16 czerwiec 2015 - 19:31

Zrobię ze SK I SW i dosyc duży wznios skrzydeł, a gdy będzie sie źle latało to wznios dam mały i dodam lotki :)


  • 0

#70 Mozart

Mozart
  • Modelarz
  • 168 postów
  • Age: 22
  • SkądParyja
  • Imię:Tomek

Napisano 16 czerwiec 2015 - 21:46

Ja będę robił lotki i tak Tobie radziłbym. Nie wyobrażam sobie pilotowania tak sporego modelu tylko na sterze kierunku ;)
  • 0

#71 endriuRC

endriuRC

    Extreme Flight

  • Modelarz
  • 1202 postów
  • Age: 21
  • SkądCzechowice-Dziedzice
  • Imię:Andrzej ✈

Napisano 16 czerwiec 2015 - 22:51

Zrobię skrzydlo to będziem mysleć :D. Jutro idę na rozmowe o pracę także mnie przyjmą to nie będzie za  dużo czasu na wicherka ale to dobrze bo będe robił powoli i starannie.


  • 0

#72 Rometowiec007

Rometowiec007
  • Modelarz
  • 218 postów
  • Age: 16
  • Skądopole
  • Imię:Aleksander

Napisano 27 lipiec 2015 - 10:37

Witaj Andrzeju!

Daj sobie spokój z tymi lotkami i klapami. Jak naprawde chcesz robić to zmień profil skrzydła na NACA 2415 lub 2418 tak jak jest podane w książce Miniaturowe Lotnictwo na stronie 156. Oryginalny profil jest samostateczny. Tzn nadaje sie tylko do kierowania sterem kierunku ewentualnie sterem wysokości. Pamiętaj by blok żeber obrabiać pilnikami a nie papierem ściernym i kontury szablonów żeber obrysować ołówkiem żeby widziec kiedy trzeba przestać piłować .


  • 0

#73 skippi66

skippi66
  • Modelarz
  • 508 postów
  • Age: 52
  • SkądŁódź
  • Imię:Michał

Napisano 28 lipiec 2015 - 08:25

Witam Kolegów!

 

Tak sobie czytam te Wasze wicherkowatości, czytam i w końcu nie wytrzymałem :). Wiem ze wicherkowi puryści mnie zatłuką kijami i zakopią głęboko za nieprawomyślność, ale powiedzcie mi Szanowni, po jaką cholerę w dzisiejszych czasach budować Wicherki na oryginalnym, schierowskim profilu??? Przecie ten profil jest niewiele warty a jego jedyną zaletą ( co było oczywiście zamierzeniem Papy ) jest łatwość konstrukcji. Łatwość konstrukcji bezcenna w zamierzchłych czasach gomułkowskich, kiedy balsy polski modelarz na oczy nie widział. Dzisiaj, kiedy balsa zalega hałdami w sklepach i magazynach modelarskich a w dodatku jest tania, nie ma żadnych przeszkód wykonawczych w budowie skrzydeł na lepszych profilach ( choćby genialny i równie przez purystów ceniony Clark Y, rocznik 1922 zresztą ), stosowaniu kesonów czyli skrzynek torsyjnych ( dobrze napisałem ? ) lub choćby profili ze stajni NACA, tych podanych przez Papę w jego wiekopomnej książce. Papa Schier to był bardzo mądry człowiek... Myślicie że dlaczego zdecydował się na taki dziwny profil? No?

To było po pierwsze. 

Po drugie, japonka jest suuuper i bardzo ją lubię. Ani nie jest jakoś bardzo słaba i nietrwała ani się nie starzeje. Wymaga tylko pracy przy naklejaniu i lakierowaniu/cellonowaniu/caponowaniu. Oraz szlifowaniu. Ostateczny efekt uważam za znakomity. Miałem, mam ( jeden rozbity ) dwa szybowce kryte japonką i jest wporzo. :)


Oryginalny profil jest samostateczny.......Pamiętaj by blok żeber obrabiać pilnikami a nie papierem ściernym....

Dlaczego samostateczny??? Po co w takim razie Wicherkowi SW? W dodatku dość spory?

 

Dlaczego żeber w bloku nie można obrabiać papierem ściernym? Tak czyniłem do tej pory, kurczę.... Nie wiedziałem że robię błąd :)


  • 0

#74 Rometowiec007

Rometowiec007
  • Modelarz
  • 218 postów
  • Age: 16
  • Skądopole
  • Imię:Aleksander

Napisano 28 lipiec 2015 - 11:10

Odpowiedź na to jest prosta:

Obrabiając papierem ściernym blok żeber wychodzi ,,Na okrągło'' a obrabiając pilnikiem jest w równej linii.

Rozumiesz? ;)


  • 0

#75 skippi66

skippi66
  • Modelarz
  • 508 postów
  • Age: 52
  • SkądŁódź
  • Imię:Michał

Napisano 28 lipiec 2015 - 11:51

*
Popularny

Odpowiedź na to jest prosta:

Obrabiając papierem ściernym blok żeber wychodzi ,,Na okrągło'' a obrabiając pilnikiem jest w równej linii.

Rozumiesz? ;)

Nie rozumiem.

Bloku nie obrabiasz papierem trzymanym w łapie, tylko naklejonym na klocek. Żebra wychodzą równiutko, żadnych krągłości nie ma ( chyba że założone ), wygodniej, szybciej i dokładniej niż pilnikiem. Nawet profile wklęsłe znakomicie obrabia się papierem naklejonym na lekko zaokrągloną deseczkę. Pilnikiem co najwyżej wypiłowuje się rowki na dźwigary.

Rozumiesz młody?  ;)


Drogi Aleksandrze Rometowcu!

 

Na początek polecam ( poza dziełami Papy Schiera ) " Aerodynamikę i mechanikę lotu ", skrypt pdf z Chomikuj.pl. Jest tam wszystko co potrzebne świadomemu modelarzowi i dużo więcej. Miejscami nudnawe, pełne wzorów i matmy, ale jak już się przekopiesz, będziesz doskonale wiedział co to jest profil samostateczny. Oraz dlaczego i jak lata to wszystko, co budujemy w trudzie i znoju.

Albo dlaczego nie lata.

:)


Na koniec tego przydługiego offa, opowiem Wam bajkę o Wicherku w wersji mikro.

Było to w zamierzchłych latach '80 ubiegłego wieku, w czasach mojego liceum. Dorwawszy z kolegami kilka niezwykle deficytowych deseczek balsowych, zbudowaliśmy kilka sylwetkowych mini samolocików i urządziliśmy zawody w sali gimnastycznej. Samolociki były sylwetkowe, o kadłubach długości kilkunastu centymetrów i adekwatnej rozpiętości skrzydeł, wszystko z pełnej balsy. Mój miał wydłużenie jak rasowy szybowiec klasy open, podwójny wznios, kadłub to wypisz wymaluj " Diana 2 ", o której się jeszcze wtedy Beresiowi nawet nie śniło. Problem tylko w tym, że zawody wygrał kolega, który dokładnie skopiował Wicherka w wersji szybowcowej. Włącznie z profilem.

Dopiero później dowiedziałem się co to jest liczba Reynoldsa, jakie są rodzaje opływu, co znaczy Cx, Cz i Cm oraz dlaczego krępe i prostokątne skrzydła Wicherka o większej cięciwie, miały kolosalną przewagę nad mocno zbieżnymi i długimi skrzydłami mojego samolociku.

Warto czytać.


  • 5

#76 miro-er1

miro-er1
  • Modelarz
  • 980 postów
  • Age: 43
  • SkądRychwał k/Konina
  • Imię:Mirek

Napisano 28 lipiec 2015 - 23:07

blok zeber , tylko TARNIK i to gruby  :) , pozdrawiam.


  • 2



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Wicherek 25, Budowa wicherka, endriuRC

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych