Skocz do zawartości

Domowe HLG


blackriver

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

rozpiętość 700 mm (ma wejść mi do "autka" bez kombinowania) cięciwa 170 mm, na końcu 90 mm

długość 580 mm

pow. nośna nieco ponad 10 dm2

 

- statecznik poziomy i pionowy a'la dlg 8,5 g (w oryginale v )

- kadłub jak skleję to zważę, bo trochę go zmieniłem

- płaty 30,5 g (wersja lżejsza z dźwigarem 3 mm węgiel)

 

elektronika

 

- dwa micro serva BlueBird 303 3,6 g sztuka z kablami

- odbiornik Hitec HFS 05MS ok 7 g

- regulator (daje 5v 1a) AIR7 4,4 g z kablami (akurat mam i nie muszę kombinować z BEC'em)

- aku 2s1p 350 ma 36 g bez konektorów

 

do tego dojdzie jeszcze folia solarlite na płaty i kierunki, klej, żywicana łączenie płatów i kierunków, dźwignie, bowdeny, śruba do mocowania płata, nylon M4.... ciekawe ile wyjdzie w ostatecznym rozrachunku.... mam nadzieję że parę gram jeszcze dojdzie bo nie będzie chciał latać... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm... może masz rację, ale na opakowaniu regla napisano 2-3 cell lipo, w necie teraz popatrzyłem 1-3, rozdłubie 350 i się zobaczy, w razie czego 16 gram do przodu. Nie mam pojęcia czy za wiotkie, w środku płata węgiel, krawędź natarcia 3 mm drzewo cytrynowe (akurat pod ręką). Na tych płatach będę się uczył oklejać folię, w planach dźwigarem głównym była rurka węglowa. :oops: i sorry, bo to w zasadzie HLG, jak będzie latać, to chcę zrobić 100 cm dlg z laminatowymi płatami, laminowany depron + węgiel, gzieś o tym czytałem... :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz jedna cellkę bez BEC'a. Na 95% będzie wszystko działać ok (5% na problemy z serwami, ale na mnóstwo różnych serw tylko jeden chiński NoName sie opierał zasilaniu z jednej cellki).

 

No i jeszcze jedno:

2 cellki tez podłączałem bezpośrednio i nic nie spaliłem. Ale na własną odpowiedzialność próbuj.

 

Poza tym RafałB dobrze pisze depron nie nadaje sie na rdzen, jest za miękki.

 

No i jakbyś miał plany Bug'a to bym był zainteresowany. Jest bardzo sympatyczny (wprawdzie kończę budować Apogee 30, ale to mi się też podoba :-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzydła 31,00 g

stery 8,50 g

belka 8,10 g

kadłub 5,90 g

 

servo 4,30 g

servo 4,30 g

akku 26,00 g

odbiornik 8,70 g

reg 4,40 g

 

 

razem 101,20 g

 

pow. Nośna 10,84 dm2

 

obciążenie 9,34 g/dm2

 

trochę gram jeszcze dojdzie (poza tym jest to model rekreacyjny!!!), pakiet oczywiście dwie cele :lol: 350 mah, krótko mówiąc nie jest źle. Może do soboty zdążę....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos te Twoje 350tki sa ciezkie jesli to sa lipole. Tyle to wazy 4 ogniwowy pakiet Kanow, Moje pakiety 2s 350 waza od 19,4 do 21,8g, a sa to pakiety ze stosunkowo dlugimi i grubymi kablami oraz wydajnoscia 20C ciaglego oraz 30C chwilowego pradu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała masa owszem jeśli oczywiście są małe opory. Spore opory i mała masa to model który lata jak gazeta.

 

Za mała masa to źle a za duża też niedobrze ;-).

 

Pamiętajmy ,że wyżej wieje mocniej i model który odszedł w kominie z wiatrem na sporej wysokości mając spore opory lub gdy jest za lekki już nie wróci pod wiatr ;-)

 

Ja wole cieńkie profile które z wiatrem sobie radzą jak należy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akku: 350 mAh 20C 7,4 V 26g, ew. do zdjęcia jedna koszulka + połowa dł. kabli, ale na razie do ulotnienia nic nie zmieniam, zobaczymy jak finałowo wyjdzie..... oryginalny Bug nie poleci pod 3-4 m/s wiatr.... gdzieś na youtubie widziałem, facet na niedużej skarpie na plaży próbował...

 

btw trochę danych z netu:

name The Bug

year 2 001

designer Carl Dowdy

class mini HLG

wing span [mm] 691

aspect ratio wing 5,01

CG xmac [% mac] 28%

NP xmac [% mac] 40%

Stability margin {% mac] 12%

static rolling stability 215,42

dynamic rolling stability 243,96

stab span [mm] 176

aspect ratio stab 2,39

Differential angle between wing & stab -

wing area [dm2] 9,54

stab area [dm2] 1,30

total area [dm2] 10,84

weight wings [g] 35

weight stab [g] 5

weight fuselage [g] 55

total weight [g] 95

root chord [mm] 178

tip chord [mm] 70

distance [mm] trailing edge wing leading edge stab 245

CG [mm] from leading edge 73

 

edit

 

literówka orzesz........ . 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.