Skocz do zawartości

Optymalne śmiglo - dylemat


FPV Olo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam mały problem z doborem śmigła do mojego SKYRAIDER-a (podobny do ES )

Mam zainstalowany silnik bez szczotkowy 3550kV o mocy 300W.

Testowałem trzy rodzaje śmigieł

- 6-5" Graupner

- 6-4" Graupner

- 5-5" (oryginał z zestawu do silnika szczotkowego 400 )

W sumie wychodzi na to ze lata najlepiej na 5-5".

Poradźcie proszę jakie zainstalować optymalne śmigło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Silnik owy to jednostka z modelu helikoptera klasy 450 a dokładniej Trex 450

firmy ALIGN.

Zrobiłem scan opisu

d7ee064b312dbb7f.jpg

 

b225fbc665094679.jpg

 

Wsadziłem ten silnik do motoszybowca myślałem ze zastąpienie oryginalnej 400-setki szczotkowej będzie "rewolucyjne" ale coś jest nie tak.Myślałem ze pójdzie jak szczała wysoko a tu lipa,ledwo na 30-40m i to kołować trza - masakra.

Moze w ogóle ten silnik sie nie nadaje?

Regulator ma 30A tez Align-a akusy to Li-Po 11,1V 3s 2100 i 2200 20C i 25C.

Waga modelu ok.700g

Tutaj stronka plus jakies dane

http://hobbyfly.de/en/new-products-54/skyraider-1414.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik wysokoobrotowy, ktory nadaje sie do np. pylona, albo wlasnie helika. W Twoim przypadku przydalby sie silnik wolnoobrotowy dajacy duzy ciag (duze smiglo wolnoobrotowe) przy odpowiednim pitchspeedzie do danego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupie kilka róznych smigieł do tego silnika tak jak piszecie.

Ale mam jeszcze jedno pytanie odnosnie nowego napedu bezszczotkowego,

moze lepiej lub tez wymienic na inna jednostke?

Np :

http://www.emodel.pl/esklep/keda-a2210s-back-shaft-p-171.html

 

lub

 

http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=1207

 

lub

 

http://nastik.pl/ray-c283012-p-1566.html

 

Zasilanie 3s Li-Po ,regulator 30A,odpowiednie smigła jakie sugeruje producent silników.

I pytanie czy po wymianie na którys z w/w silników z odpowiednim smigłem bedzie wyrazna poprawa lotu (wznoszenia) i mniej wiecej na ile czasu lotu wystarczy aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nieco uporządkujmy temat :

1. Nie kupuj innych smigieł do silnika który posiadasz szkoda czasu i pieniędzy do tego modelu nie nadaje się .

2. Piszesz że Skyrider to klon ES czyli jak mniemam mówisz o Easy Star multiplexa , podaj jakiegos linka gdzie można zobaczyć ten model.

3. Jeśli faktycznie jest to klon easy stara to raczej słabo nadaje się do szybowania i łapania termiki, więc nie ma sensu ustawiać napędu pod szybkie wznoszenie i potem szybowanie bo będzie to nieekonomiczne, raczej należy dobrać napęd pod ciągły lot na silniku

 

Z silników które podałeś ten z perfect hobby wydaje się sensowny ma kv 1650 i smigła 7x6 do 8x4, poszostałe maja zbyt niskie KV.

 

EDIT

 

link znalazłem w Twoim poście :)

 

 

EDIT 2

 

Możesz zmierzyć odległość pomiędzy osią silnika a kadłubem, chodzi mi o stwierdzenie jakie sa maksymalne wymiary śmigła jakie można zastosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olo obejrzyj ten filmik http://pl.youtube.com/watch?v=5KrXHNxyv6U&mode=related&search=

 

na końcu podana jest konfiguracja :)

 

silnik to AXI 2208/20 o KV 1820 a śmigło APC 6x4 waga modelu 940 gram

według programu www.drivecalc.de w takiej konfiguracji ciag napedu wynosi 488gram przy prędkości strumienia zaśmigłowego 75 km/h , pozostaje poszukac podobnego silnika o mniej więcej podobnym KV i w górę. Pamiętaj że to ma być samolot do latania a nie pionowzolt z ciągiem większym 2 razy niż masa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silników które podałeś ten z perfect hobby wydaje się sensowny ma kv 1650 i smigła 7x6 do 8x4, poszostałe maja zbyt niskie KV.

I to jest dobra konfiguracja.

A z tymi napedami to jest tak.

Teoretycznie potrzebne jest niskie KV,ale to z koleji wymusza duze smiglo.A z koleji duze smiglo nie dosc ze sie nie miesci,to wywoluje swoja inercja obrot modelu.Z koleji zmniejszanie smigla,wymusza wyzsze KV aby uzyskac ciag i tak w kolko....

Duze smiglo nie jest zaleta.W przelocie powinno pracowac 50-70% mocy silnika.Z koleji pitch jest tu dosc wazny,predkosc zasmiglowa,umozliwia dostateczna predkosc mimo stosunkowo malego smigla.

Bo to nie jest takie proste,dobrac silnik do przeciazonego modelu,bo starty beda horrorem,nie lot,ale starty.

Takze moc do FPV to 200W na kazde kg,oraz KV w okolicach 1400.

Wowczas ma to szanse wystartowac.

Nijak sie to ma do tabelek,podobnie jak katy silnika czy wywazenie modelu.

Przeciazony model calkowicie inaczej sie trymuje,wywaza,dobiera silnik,ustawia aparture itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atylla napisał:

Pamiętaj że to ma być samolot do latania a nie pionowzlot z ciągiem większym 2 razy niż masa :)

 

Nie chodzi mi o rakietę ale o przyzwoity napęd.Filmik dobrze pokazuje silę napędu elektrycznego aczkolwiek warunki atmosferyczne były chyba idealne - sprzyjające (model bardzo stabilny). Oczywiście umiejętności pilota to podstawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie za informacje.W sumie dodrze ze poruszyłem ten temat bo to nigdy nie wiadomo w jaki silnik i śmigło sie trafi,czasami ktoś nie doświadczony jak ja :D kupuje nie po kolei i problem gotowy.

Mam kilka wytypowanych silników.Myślę tez o napędzie do EG którego mam zamiar zanabyc w niedługim czasie,może uda mi sie dobrać silnik na którym mogą latać oba modele.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.