Skocz do zawartości

ił 2


pacek

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

obecnie składam iła 2 z cyberfly :D

i mam pytanie czy skrzydło oklejać folią i malować ( jęsli tak to jaka folia i jakie farby) czy wystarczy kilka warstw kaponu i kolor a i jak najprościej zrobić mat żeby go paliwo nie żżerało.

 

A i do doświadczonych combaciarzy czy asp 25 da rade?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Skrzydło 3x capon po każdej warstwie szlifowanie papierem powiedzmy 2x 800 i 1x 1000.

Później może być lakier samochodowy - najelepiej poliuretanowy (z utwardzaczem) jego paliwo nie zmywa, ale możesz dać jakiegoś motipa. Na wierzch można dać jeszcze bezbarwny.

 

Jak się uprzeć to można szpachlować żywicą z mikrobalonem, ale tego typu zabiegi (wygładzanie skrzydła) robi się dla zwiększenia prędkości max.

 

 

Asp 25 spokojnie da radę, może to nie os25fx czy mvvs3,5 ale też działa dobrze (po solidnym dotarciu).

 

Skrzydło koniecznie montuj na gumy, może to nie najbardziej elegancko, ale najbezpieczniej, niejednemu taki montaż uratował model na zawodach i przy lądowaniu też jest to dobre zabezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek!

Jak chcesz mieć ładny model to zrób tak jak radził Janek, ale do walki wystarczy zrobić kamuflaż czym chcesz ,a na to poliuretan (ja stosuję do podłóg) nakładany areografem ( najlepszy taki byle jaki- za 30 zł ) bo daje mało lakieru.Każdą warstwę szlifujesz 800-1000.Chodzi tu o wagę skrzydła .Ja zrobiłem mojemu synowi dwa Corsairy F4U jeden w opisany sposob ,drugi miał być szybszy więc było szlifowanie, podkłady, szpachle, polerowanie końcowej warstwy i inne takie zabiegi .Efekt 40 g więcej na skrzydle.Zawody - na starym chropowatym i brzydkim skrzydle 388 punktów .W natępnej turze niestety poległ ,więc do roboty ten gładki. Niestety, prędkość podobna, ale zwrotność nie ta, no i brak cięcia w finale i 4 miejsce .Wniosek- MODEL musi być jak najlżejszy, a czy jest mocny to nieważne, bo przy kraksie i tak wszysto leci .A zabawa i tak była przednia

Pozdrowienia Marian

PS Jeśli koś może Ci przywieźć z USA silnik, to w Tower hobby Osa 25fx kosztuje tylko 84 dolary . Dają świecę i tłumik ,a jeśli bierzesz 2 szt to dostajesz 10 dolców upustu.Dostawa na terenie USA w 48 godzin.Aha no i Janek ma rację -gumy ocalą niejedno skrzydło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i kolejna porcja pytań :)

 

na lotki daje 2x hs81

 

a co na gaz ? może być jakieś mini ? czy lepiej coś podobnego do hs81

no i co z wysokością? jeden standart czy jakieś inne rozwiązanie

 

a co ze SC żeby dało się latać

 

z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hs 81 na lotki jak najbardziej może być na lotki. Feler tych dość mocnych i szybkich serw to słabe zęby które często padają.

 

Na gaz możesz dać np 9g tow pro, całkiem przyzwoicie się sprawuje. Nie musi być 81.

 

Na wysokość możesz dać standard, to bezpieczne rozwiązanie. Jeśli chcesz startować tym modelem w zawodach to koniecznie daj podwójne popychacze (po jednym bowdenie na każda połówkę steru)

 

SC nie pamiętam, ale pewnie koło 1/3 cięciwy da się latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę tańsze na metalowych zębach jest TP MG16/również na lotki gdy zastosujesz 2 szt/ .Na ostatnich zawodach mój Piotrak stracil statecznik ,urwał się przy tym metalowy snap fi 2 przy serwie a ono dalej chodzi bezbłędnie .Trochę pewniejsze od małych TP są Eskaye 9g.

IŁ jest odporny na zmiany SC .Na zawodach wypuszczałem koledze Iła po kraksie , z SC chyba z 15 mm od natarcia i przelatał cała walkę .

Pzdr MM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no to jestem po oblocie :D , nie powiem łatwo nie było po pierwsze dość silny wiatr a po drugie chyba SC za bardzo z tyłu. Moje ASP dało radę choć pewnie z OSem czy MVVS byłby większy banan na ustach, narazie musi wystaryć, jutro jak znajdę czas trochę pokombinuje z SC i wychyleniami sterów.

model wyszedł mi dość cięzki na ogon a nic tam nie wkładałem poza tym co konieczne.

i wychodzi że bez ołowiu się nie obejdzie przynajmniej na początek jak pomoże to poprzesówam wszystko co się da do przodu.

fotki wstawie jak będę miał dostęp do szybszego netu.

 

a może jakieś sugestie do SC

 

no i na koniec się przyznam dawno się tak nie ubawiłem jak dziś czułem się tak jak bym dopiero uczył się latać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oto i fotki, narazie statyczne

 

góra

 

p1010007ft1.th.jpg

 

o tak od dołu

 

p1010009bg3.th.jpg

 

brakuje jeszcze osłony silnika, troche mi tłumik przeszkadza, opiera się o kadłub muszę wykombinować jakieś odsadzenie brakuje jakieś 3-5 mm

 

powoli się do niego przyzwyczajam, ale nie jest to model rekreacyjny przynajmniej dla mnie :D trzeba cały czas uważać,

 

a skoro to jest model dobry na początek kombacenia to ciekawy jesem jak lata się innymi :D :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj kabel odbiornika na gore .Przymocowales go na dole zeby sie chyba przetarl w ktoryms miejscu i spowodowal mniejszy zasieg.Daj go na gore szkoda modelu,na to trzeba uwazac jak ze szklem 8)

 

Napisz jak silnik sobie radzi z takim modelem czy lot jest trudny nerwowy,szybki moze jakis filmik wstawisz.Mam akurat taki silnik wolny i chcialem sie dowiedziec jak sie sprawuje w modelach tego typu i wielkosci

 

co to jest za model asp ktory ma iglice z tylu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asp bodajże seri II mają iglicę z tyłu mam tak w 25 i w 46

 

silnik spokojnie da je rade być może do brania udziału w zawodach jest za słaby ale narazie to nie ta bajka.

 

model jest dość szybki i jak pisałem narazie nie jest to model do lotów rekreacyjnych ale kto wie :wink: może za jakiś czas, o ile wcześniej nie polegnie.

 

Po dzisiejszym lataniu nabrałem wielkiego szacunku do spalinowych kombaciarzy, czapki z głów :D i to całkiem serio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika asp 25 to chyba TooM i Piter mogą się wypowiedzieć (mają go zainstalowany do corsaira). Napisz ile kręci ten silnik a będzie można go porównać z innymi.

 

Jeśli samolot wydaje się zbyt nerwowy to włącz expo na wysokość i lotki a precyzja wzrośnie.

 

Co do anteny to jak zauważył kolega wcześniej - koniecznie daj górą, na przelot przez kadłub daj termokurczkę aby się nie przecierał.

 

Model bardzo ładny, ale brak pilota. Jakbyś kiedyś startował w zawodach (w tym roku będą jeszcze tylko jedne w Poznaniu), to zrób tak aby antena nie wystawała za obrys kadłuba (miałem raz skróconą o 5cm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antena to narazie prowizorka bo będzie inny odbiornik

silnik na śmigle apc 9/5 z 10% nitro kręci 13500 (gdzieś czytałem że dobrze by było 14-15tys)

 

wykryłem przyczuyne nerwowości snap na lewej lotce (plastik) miał kiepski gwint i popychacz się w nim przesuwał :oops: naszczęście nikogo nie ubiłem :oops: :D wymieniam na metalowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastików nie polecam nawet na przepustnicę.

13,5 k rpm może być, jest to jakieś 10% mniej od przeciętnego nieprzerabianego mvvs'a 3,5, które kręcą 15k na 9x4. Strumień masz szybszy, ciągu trochę mniej, generalnie - podobnie.

 

Do mvvs 4ccm to już trochę brakuje, bo on kręci 15k na 9x5, ale osobiście nie zauważyłem w locie jakiejś kolosalnej różnicy, na starcie owszem jest lepszy, z miejsca model może iść w górę niemal pionowo (ił-10).

 

Wrzuć jeszcze jakieś fotki z wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyposażenie to lotki hs81 wysokość hs322 gaz bluebird 380 być może wymienie wysokość na bb 380 tym bardziej że muszę doważać przód

 

p1010023oe2.th.jpg

 

zastanawiam się nad odbiornikiem Corona z syntezą niedrogi i lekki

 

pakiet to 1100/4,8 zrobiony z NiH których używałem kiedyś do zasilania szczotek

 

wszystkie snapy już wymienione na metalowe mam nadzieje że już nie będzie niespodzianek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.