Skocz do zawartości

Wyposażenie GRACE rcm Pelikan


z.nicgorski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo

Pomóżcie w doborze śmigła, Li-Poli i regulatora, silnik już mam zamontowany jest to "szczotkowa 600" na 7,2V !

wymiary szybola to:

rorpięt. 2660

waga około 2kg - 39g/dm

Do tej pory montowałem LiPole 2500mAh (3s2p;11,1V), reg.40A i śmigło składane 9'x5'

co było efektem wyłączania (odcinania napięcia na połowie drogi drążka gazu nadajnika) silnika. Czy za małe LiPole ? Czy za duże śmigło ?.

Podejrzewam marną jakość Aku., ale ładując ładowarką Shark10 (z balanserem), która wskazuje na pełną ilość prądu. Co robić , jak dobrać (zmienić) te parametry ?

pozdrawiam

zn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość slawekmod

Proponuję zacząć od wymiany silnika na 3-fazowy."600" przerabia prąd z pakietu w głownej mierze na ciepło.Sprawność silnika 3-f jest znacznie wyższa niż szczotkowca, szkoda pakietu.Wymiana napędu to koszt około 200zł (regler + silnik).Waga napędu 3-f będzie mniejsza niż szczotkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Jak już to śmigło za duże i prąd pobierany z akku za jest tak duży że pakiet nie wyrabia.Przewoltowanie w silnikach szczotkowych to normalna sprawa.Spróbowałbym na mniejszym śmigle, ale wg. mnie to zabijanie pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

slawekmod............

napisz proszę jaki silnik i regler proponujesz, ja już nie chcę eksperymentować na wlasną ręke (kieszeń)

Lubart.........

silnik mi się nie zagotował ale na swoje ciepełko to brał chyba ze 30Amper !

do dziś wylatał z 25 minut. Ale to było kręcenie na 50-60%, potym odcinał baterie.

pozdrawiam

zn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Silnik któryś z RAY35xx-xx , ja mam RAY3530-14 i ze śmigłem 11x6 ciągnie 1,5kg szybowiec bez problemu.Do tego regler Dualsky 25 A.Napęd bierze około 15 A max ale na 3/4 gazu jest spore wznoszenie.Może któryś z RAY 3536-xx.Może koledzy którzy mają inne napędy coś doradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latamy z kolegą motoszybowcem VOLARE rozp. 2m, masa ok 1,4kg w zależności od wyposażenia. Motor 600, śmigło 8x4, reg. Jeti 30 A, zasilanie opcjonalnie 8xKan 1800 NiMh, lub 3s1p 1500 Welgard. Temperatura silnika i regla w normie, żadnych problemów jak dotąd. Twój model jest duży i ciężki, na moje napęd masz przeciążony, myślę, że sprawę rozwiązało by chwilowo zastosowanie np. przekładni 1:3 i śmigła 10x5 , ale najlepiej iść w kierunku który proponuje Sławek.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Czego ? Uganiania się na zawodach? Chłopcy latali modelami (F3J) a ja po hol ! Wieczorem padłem jak niemowlę po kąpieli....

Pozdrowienia - Jurek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Chyba z tym PW są jakieś kłopoty. Ja też czekam na Twoją odpowiedź. Najpierw to 3/4 dnia leży w skrzynce przygotowane do wysłania. Teraz nie mam tego ani w wysłanych ani w oczekujących...

Napisz na maila, powinien być w profilu, gdyby coś to: jmarkiton małpa osiedle.rybnik.net.pl

- Jurek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki

Jurek czy ja dobrze rozumię, że druga cyfra w specyfikacji śmigła to jego skok , a zatem gdybym go zmniejszył to odciążył bym silnik (mniejszy prąd ?).

I gdyby tak to może by dać 12x5 , albo 11x5 !

Nie zależy mi na windowaniu bardzo dynamicznym to ma być rekraacja.

CZY to byłoby zbyt proste ?.

Jurek powiedz mi co myślisz o szybolu z PPE - ASW15 (z RCSkorpion) ?

pozdrawiam

i dzęki za pomoc

z.byszek n.icgorski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Tak 2 cyfra to skok śmigła. Jeśli zmniejszysz skok o 1 " to prąd zmaleje minimalnie za to szybkość modelu wyraźnie. Jeśli zmniejszysz średnicę o 1" to prąd pobierany przez silnik zmaleje wyraźnie ale niestety ciąg także wyraźnie...

I teraz zaczyna się zabawa którą zowią optymalizacją. Z reguły optymalne śmigło podaje producent silnika, tzn jest to śmigło przy którym silnik najwięcej energii zamienia na pracę (napęd naszego modelu) i najmniej na ciepło. Te optymalne warunki pracy silnika nie muszą się pokrywać z zapotrzebowaniem na ciąg statyczny i prędkość naszego modelu. Jak mawiał Sztaudynger: i w tym cały jest ambaras, żeby dwoje chciało na raz...

Tu otwiera sie pole do popisu dla nas: tak dopasować śmigło, żeby silnik jak najmniej energii marnował, akumulator nie oddawał jej na darmo (na ciepło) a model leciał tak jak oczekujemy. Czasami to się nie udaje i coś trzeba zmienić albo zespól napędowy albo model, w zależności co jest tańsze albo na czym nam bardziej zależy. Zacznij od 12x6 i sprawdź prąd na Twoim akumulatorze, czy go nie obciąża za bardzo. Potem sprawdź w locie. Nie ma nic gorszego niż żebrać wysokość schodkami, tzn: 10m do przodu i 1m wysokości bo model się zawiesza. Jeśli model pójdzie spokojnie, pod kątem 20-30 stopni w górę i po wyłączeniu silnika i wyprostowaniu toru lotu do poziomu będzie miał tendencję do przepadnięcia to trzeba zwiększyć skok śmigła bo model potrzebuje większej prędkości. Jeśli model po wyrzuceniu z ręki wozi się nad ziemią na 2m a po zaciągnięciu wysokości zatrzymuje się (zawiesza) i nie chce iść w górę to musisz zwiększyć średnicę, model potrzebuje większego ciągu. Stwierdziłem, że 13" to jest górna granica dla tego silnika przy bardzo dobrej wentylacji i jeśli nie trzeba to nie korzystaj z niego bo nadmiernie obciąża silnik i wychodzisz z obszaru najlepszej sprawności. Ale jak trzeba to w nosie mam sprawność, model ma lecieć...Jak to zbyt głęboko włożysz w nos lub inne miejsce to dość szybko możesz być zmuszony do zmiany silnika lub aku lub obu naraz ! Jeśli użyjesz śmigieł o tym samym rozmiarze ale innych firm to sprawdź najpierw prąd na silniku -mogą się nawet dość znacznie różnić poborem prądu. Za najlepsze (ze średniej półki) uważane są węglowe łopaty Aeronauta. Życzę owocnych eksperymentów i długich lotów. Pozdrawiam - Jurek

 

Co do szybowca - mam wrażenie, że w Twoim przypadku byłoby to cofanie się! Masz dużo lepszy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek

nie zdążyłem przechwycić listonosza !

spróbuję odebrać na poczcie wieczorem.

Cały czas męczy mnie ta duża rozpiętość śmigła

Jurek ja miałem na 600'setce 9x5 (było źle!)

a tu aż 12x6 ! (ja nie mądrze ale ?) strasznie wielkie to śmigło.

Jeśli jesteś przekonany, że to dobrze to OK.

pozdrawiam i dzięki za cierpliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robbe Arcus, rozpiętość niecałe 2 m, waga ok. 700 g, napęd 3F Wellgard 12-10 + twardy pakiet 3s ok 1500 mAh + regler 25 A, śmigło składane Aeronaut 8x5 ciąg prawie równy masie, na śmigle 10x5 można zrobić prawie zawis, ale i silnik i pakiet ciepły. Najlepiej sprawdzaj w parametrach silnika, już prawie wszyscy podają takie parametry jak wielkość śmigła i ciąg, parametrów raczej nie warto przekraczać, chyba że stać Cię na eksperymenty (a lipole bardzo malowniczo potrafią wybuchnąć), w czasie lotu skutek łatwy do przewidzenia (kret jaskiniowy) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.