Skocz do zawartości

TheKuba1414
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, długo już zastanawiam się nad tym samolotem, nie chcę Rangera EX bo jest dla mnie za duży i nie wykorzystam jego możiwości, Samolotu na razie nie mam, mogę mieć go na święta ale robię teraz zamówienie z HK i chciałbym zamówić wyposażenie do niego, mam prośbę o pomoc w jego doborze. Na początku miałby służyć do latania rekreacyjnego, może jakieś proste akrobacje - potem bym może wsadził FPV.

Pakiet 3s 5000mah - tu wolałbym żeby taki został, na pewno nie chcę 4s.

Silnik - ktoś takiego używał na RC Groups z takim samym pakietem, byłby dobry?

Regiel  - silnik ma maksymalne ampery podane 30 i 55, na RC Groups ten człowiek właśnie go używał.

Serwa - tu właśnie nie wiem, mógłby ktoś podać coś z HK najlepiej o podobnym rozmiarze do "dziewiątki"? 

Śmigło w modelu jest 8x4, mogę ewentualnie zmienić na 8x6. Lotki na dwóch serwach, aparaturę mam swoją.

 

Z góry dziękuję.

 

PS: Proszę u usunięcie poprzedniego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kuba nie bardzo rozumiem twoje kombinacje.Model kit +silnik +serwa +regulator+przesyłka wychodzą więcej niż model PNP który masz pod "nosem".

Silnik który podałeś w linku nie ma szaleńczej mocy,tylko 180W przy 3S.

Ja latałem tym modelem z pakietami 2x1650 3S + fabryczny ciężarek w dziobie i na brak mocy nie narzekałem.Owszem w pionie nie latał ale ze wznoszeniem nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No można wziąć PNP, tylko jaki czas lotu był z twoimi pakietami? 

Zależy mi na tym aby można było czasem trochę "poszaleć". Wiem że to nie akrobat, ale widziałem że coś tam się nim da zrobić i nie wiem czy na fabrycznym silniku będzie dało się porobić jakieś pętle czy beczki, przy tak ciężkiej baterii.

Poza tym raczej wolę KIT, można włożyć co się chce i wszystko dostosować pod swoje wymagania, pewnie powiesz że w PNP też mogę wymienić silnik i regulator, tak, tylko po co? Jak biorąc KITa mogę od razu wsadzić swoje. Jeszcze jedno, myślę że (mogę się oczywiście mylić) wyposażenie w PNP może być trochę gorszej jakości niż kupowane osobno, ale to tylko moje odczucie.

Może wezmę PNP, może KITa, póki co mam prośbę o pomoc w doborze ewentualnego wyposażenia do KITa.

 

Jeszcze odnosząc się do Twojego postu, tak, ma 180w przy 3s - na śmigle 6x4 a tu jest 8x4 lub 8x6. Co prawda może mieć za duże KV dla takiego śmigła, więc przydałby się podobny o mniejszym KV, poszukam.

 

EDIT: Dobra, poszukałem silników i wychodzi na to że przy 5ah nie opłaca się 3s, więc decyduje się chyba na 4s. Znalazłem takie silniki:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__21479__NTM_Prop_Drive_28_26_1350KV_302W.html - ten ma 302W na 4s i ciąg 1.1kg na śmigle 8x3.8 i reglu 25~30A, więc myśle że całkiem nieźle.

 

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__25078__NTM_Prop_Drive_28_36_1400KV_560W.html - tu jest 560W na 4s i ciąg 1.48kg na śmigle 8x4 i reglu 45~55A, to jest wariant mocniejszy i ciąg zapewniany przez silnik byłby na poziomie 80-100% wagi modelu, więc mógłbym "poszaleć". Ile mógłby wyciągnąć na śmigle 8x6, więcej czy mniej? Mogłoby być takie?

 

Serwa by mogły być TowerPro SG-92R?

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się ostatecznie jednak na 4s ale te silniki które podałem wcześniej nie pasują do tego modelu, łoże jest gotowe na 4 śruby i nie widzę możliwości przerobienia go, a wszystkie NTM drive'y mają przed wręgą na 3.

 

Znalazłem takie dwa, oba na 4s i regiel 30A:

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=34228 - ten na początku sam znalazłem 1100kV i 336W.

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18968__Turnigy_D2836_9_950KV_Brushless_Outrunner_Motor.html - ten poradził Mi pomocnik z livechatu hobbykinga twierdząc że będzie mocniejszy od mojego. Też na regiel 30A ale ma 950kV i tylko 243W, więc chyba się pomylił albo ja czegoś nie wiem.

 

Serwa myślę że TowerPro MG-90 na ogon (serwa są zamontowane w stateczniku praktycznie obok tylnego kółka i myślę że plastikowe by nie dały rady) i TowerPro SG-92R na skrzydła.

Pakiet 4s 5000mah.

 

Wyliczyłem że to wszystko ważyłoby około 1625g z serwami, odbiornikiem, przedłużaczami, wszelkimi kablami oraz pierwszym silnikiem z reglem 30A.

Natknąłem się na teorię że silnik powinien mieć moc 200W na 1kg modelu typu trener i 400W na 1kg modelu typu akrobat.

Gdyby liczyć że to trener to moc silnika powinna odpowiadać 325W na 1625g.

Za to, jeśli miałby to być akrobat to moc silnika powinna być dwa razy większa czyli 650W.

Pierwszy silnik ma 336W więc jest chyba wystarczający dla zwykłego powolnego lotu modelu. 

Drugi silnik zaproponowany przez doradcę ma 243W więc albo nie wiem o jakichś jego ukrytych zaletach albo pomocnik się myli że jest on mocniejszy.

Dalej, żeby można było wykorzystać jego możliwości akrobacyjne które nie są duże ale coś tam można nim zrobić więc myślę że dla mnie odpowiedni by był silnik o mocy 350-450W.

 

Co o tym wszystkim sądzicie?

Przepraszam że was tak męczę ale wolę się upewnić :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste chcesz latać szybko i krótko załóż mocny silnik, chociaż akrobata z tego nie zrobisz.

Chcesz polatać dłużej załóż silnik o jak najmniejszym poborze prądu i wtedy można by się pokusić na zasilanie Lionkami

i lotami ponad godzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! 

Da się jakoś obliczyć szacowany czas lotu znając pobór silnika i wielkość pakietu?

Nie będę latał godzinę ale nie chcę też 5min. Jakoś tak 10-15 by się przydało. 

Chciałbym wiedzieć, jeśli da się to wyszacować jaka jest minimalna moc silnika wymagana do tego aby model wogóle poleciał przy wadze 1.5-1.6kg.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to mam już chyba wszystko odpowiednie.

Silnik 405W: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=80622

Regulator 45A: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__30588__Turnigy_AE_45A_Brushless_ESC_EU_Warehouse_.html?strSearch=Turnigy%20ESC

+ pakiet do tego silnika jest 3s, więc dużo lżejszy, razem to gdzieś by ważyło z półtora kilo a więc mam swoje "pośrodku".

Da się jakoś oszacować czas lotu dla tego zestawu? Pakiet 5ah.

Dzięki za pomoc, odezwę się jeśli będę jeszcze potem potrzebował pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na ostatnią stronę, są tam dwa moje pytania :P.

 

EDIT: Zresztą, doczytałem trochę i jeden z nich na tej samej baterii (5ah 3s) i tym samym regulatorze, ale z silnikiem 210w latał (co prawda piszę że jest trochę za słaby) jak ja będę miał 405w to chyba nie mam się co obawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kuba modelarz niestety musi się znać na wszystkim. Odnosząc się do twojego postu nr.15. Nie wierz temu co pisze producent. Chodzi mi o ten silnik który ma mieć jakoby 405 W.

Liczymy to tak .

Napięcie x natężenie = moc. A więc mamy 3 S czyli 11,1 V razy 35 A =388,5 Wata i to jest maksymalna  moc jaką możesz wyciągnąć z tego silnika!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, ale teraz już wiem!

Dzięki że o tym wspomniałeś.

Te 23w zrobią jakąś widoczną różnice?

 

PS: Czy oznacza to że im bardziej naladowany jest pakiet (załóżmy że ma 12,6v), tym silnik ma większą moc? Bo 12,6 x 35 = 441

 

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.