Skocz do zawartości

Kilka pytań początkującego - V913


jaqbcz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jakiś czas temu znajomi przywieźli mi z wycieczki po górach  tytułowy helikopter, trochę podrdzewiały i pogięty jak by dostał w locie bejsbolem, ale koniec końców doprowadziłem go do ładu i teraz miał bym kilka pytań do doświadczonych kolegów... :)

- czy muszę kupić aparaturę która oryginalnie współpracowała z tym modelem czy podejdzie cokolwiek 4.2GHz ?

- czy mogę użyć ogniw li-ion z laptopa, będą miały wystarczającą wydajność prądową?

- w jakiej pozycji mam ustawić serwa, przy rozkręcaniu zapomniałem zaznaczyć sobie pozycji w jakiej była przykręcona dźwignia i teraz nie wiem czy wystarczy je przykręcić tak aby mogły się swobodnie wychylać do pozycji max-min?

Z góry dziękuje za wszelką pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Części zamienne znajdziesz tutaj:

 

http://www.banggood.com/search/v913.html

 

Co do aparatury to 2,4Ghz oryginalna

http://www.banggood.com/Wholesale-WLtoys-V912-4CH-Single-Blade-RC-Helicopter-Spare-Parts-Transmitter-p-62435.html

 

lub możesz zbindować Turnigy 9x, będzie działać. V913 to klon V912, ja na V912 latam na Turnigy 9x i działa.

 

Nie wiem jakie masz ogniwa w laptopie. Ogniwa do V913 masz tutaj:

http://www.banggood.com/WLtoys-V913-RC-Helicopter-Parts-7_4V-2600mAhv-25C-Upgrade-Battery-p-944954.html

 

Lub musisz poszukać coś o podobnych parametrach

 

Dźwignie popychaczy powinny być ustawione tak, żeby tarcza wirowała poziomo. Możesz poszukać instrukcji do V913 i wkręcić je do połowy (serwa w pozycji neutralnej), później delikatnie regulować.

Latałeś jakimś helikiem? Bo jeżeli nie, to nauka latania i regulacja tarczy w tym samym czasie to kiepski pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, części do niego znalazłem w jakimś polskim sklepie internetowym - akurat mają promocję - wszystko po 5zł do tego modelu :)

Baterie chciałem dać li-ion ale koniec końców znalazłem po taniu li-po 2x2800mAh (mam nadzieję że udzwignie takiego kloca....)

Aparaturę upatrzyłem sobie taką:

http://allegro.pl/aparatura-rc-pilot-model-robbe-2-4ghz-j5-pro-i5735598528.html#thumb/5

Ale jak nie uda mi się jej wylicytować to problemu nie będzie bo mem niedaleko sklep gdzie mogę kupić orginalną za 80zł

Co do mojego zaawansowania w modelarstwie to jedyne jak dotąd latające obiekty jakie w życiu stworzyłem to papierowe samoloty w podstawówce :) , zdaję sobie sprawę że porywam się z motyką na słońce i nie chcę na razie zbyt dużo w niego inwestować - jak się uda to przyjdzie pora na dopieszczanie i tuning ;) nie należę do osób które łatwo się poddają.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

913 występowała w 2 zestawach... z normalnym silnikiem i bezszczotkowym... o ile w tym drugim możesz bawić się do woli i wkładać jakie chcesz LIPO bo masz po drodze regulator napięcia o tyle w wersji z normalnym silnikiem może się okazać że zarżniesz elektronikę lub spalisz silnik... ostrożnie z wielkimi pakietami... ja osobiście dałbym max 1800 , 2200 dają w tym modelu do bezszczotkowca...

Rozpoznasz je po tym że przy bezszczotkowy silnik jest zamontowany do góry nogami i wmontowany w elektronikę (jeśli jest po upgradzie), w wersji szczotkowej silnik jest od dołu zębatką w górę a elektronika jest osobno, nie połączona w całość z silnikiem...

Zresztą :

tu masz bezszczotkowca v913

1.jpg

i bezszczotkowca oryginalnie montowanego :

SKU132652.6.jpg

 

jeśli jednak masz taki jak poniżej to jest to silnik szczotkowy i odradzam kombinację z większymi pakietami:

209866_130495432466247765.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno ... cholernie ważne. Moja 913 latała całe 60 sekund (pierwszy i na razie ostatni lot poza domem) z jednego powodu... Ten #$@$@#  flybar. Mój złożył się na ogonie (niezłe wgniecenie) i model zwyczajnie padł jak zabity. Teraz czekam na nowe flybary z chin bo stary jest w strzępach, a to coś czego się nie skleja ... Ale o co biega... Nim wystartujesz musisz go powyginać tak jak tutaj :

maxresdefault.jpg

 

i sprawdzić czy przy maksymalnym wychyleniu nie wali w kabinkę i w ogon, inaczej robi się niebezpiecznie jak rozpędzisz model, taka rosyjska ruletka. Przypierdzieli w ogon czy nie.

 

P.S.

Mam nowy trik do sprawdzenia bez wyginania flybara ... trzeba będzie zrobić tylko ogranicznik jego wychylenia ... zwykła uszczelka gumowa około 3mm grubości założona pod grzybkiem głowicy może zdać egzamin i nie spieprzyć wyglądu helki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.