Skocz do zawartości

Fokker Eindecker w wersji FunFly


Lech Mirkiewicz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Brawo Lechu :-)

 

Wytrzymałeś nas w niepewności i już podejrzewałem, że coś poszło nie tak   :huh: 

Na szczęście to tylko opóźnienie a model świetnie trzyma się powietrza i pięknie prezentuje się w locie :) 

Dobrze radzi sobie na małych prędkościach, beczki kręci szybkie i ma potencjał do tego do czego został stworzony - czekam na pokazanie jego możliwości w 3D.

 

gratuluje udanego oblotu  :D

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 2 miesiące temu...

Gratuluję. Cieszę się, że zostałeś nagrodzony za własnoręcznie zaprojektowaną i wykonaną konstrukcję. :)

Dzięki Krzysztof :) Muszę koniecznie zaznaczyć ,że przy projektowaniu modelu wielkie zasługi ma Marcin (MASK). Bez jego udziału nie byłoby wycinanki laserowej. Pisałem już o tym w pierwszym poście tej relacji. Powstał naprawdę świetnie latający model. Można go śmiało porównać do Madmana lub U-CAN-DO z tym, że wyglądem jest bezkonkurencyjny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 Fokker dostał nowy napęd. Co prawda nie było konieczności zastosowania mocniejszego silnika bo OS95V radził sobie całkiem dobrze ale tak to jest, ciągle coś muszę zmieniać, sprawdzać ,doświadczać, wypróbowywać :) Teraz fokkera napędza OSGT22 benzynowy. To bardzo mocny silnik , może trochę za mocny do tego modelu bo w większości latam w okolicach obrotów jałowych ale miło patrzeć jak startuje i jak odchodzi w pionie z zawisu. Ten silnik jest moim pierwszym benzynowym zamontowanym w modelu i jestem mile zaskoczony jego pracą. Pewnie nie będzie ostatni :)

post-606-0-98539800-1474544912_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ustawieniu cylindrem w dół nie masz problemu z ustawieniem wolnych obrotów i zalewaniem silnika w przejściu?

 

ms

Silnik pracuje bezproblemowo. Sam jestem zaskoczony, 2-3 obroty śmigła na ssaniu i pali od pierwszego kopa, chwilkę musi się nagrzać i już jest gotowy do lotu. Nie tak dawno kupiłem Chiński benzynowy silnik 15 cm RCGF , ten to żył własnym życiem, przy każdym odpaleniu wymagał jakiś korekt w regulacji. OS to inna "bajka" choć też wyprodukowany w Chinach :) Wolne obroty reguluje się serwem bo nie ma w silniku regulacji otwarcia przepustnicy ,takiej stożkowo zakończonej śrubki choć jest nagwintowany pod nią otwór. Początkowo miałem zamiar dorobić tą śrubkę ale zrezygnowałem z uwagi na to, że nie mógłbym gasić silnika z nadajnika bez zastosowania tzw kill switch. Puki co serwo trzyma stabilnie wolne obroty to tak latam. Jest Moc :) Filmik zrobię jak wróci do nas pogoda.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Przy odbiorze pucharu dowiedziałem się, że jednym z kryterium oceny  było samodzielne zaprojektowanie i wykonanie modelu a takich niestety nie było za wiele. Doceniam to, że oceniający starają się nagradzać modelarzy którzy sami konstruują i budują modele a to już niestety zanikające zjawisko :( Przy ogromnej podaży gotowych do lotu modeli, likwidacji setek modelarni, konstrukcji własnych będzie coraz mniej aż......?

... aż przyjdą młodzi, z otwartymi głowami i chęciami i nas zadziwią.:) Taką mam nadzieję...

Sam swoje prościutkie modeliki buduję sam, najczęściej " z głowy ", często bez planów, sam wycinam elementy i dobrze mi z tym.

Nie zaginie stare modelarstwo, póki my żyjemy! :)

 

Oczywiście gratuluję modelu i nagrody. Oby było ich więcej!

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A oto obiecany film. Dzisiejsze światło nie bardzo nadawało się do filmowania ale ważne ,że było komu filmować :) Powoli nabieram zaufania do tego silnika i oswajam się z jego dźwiękiem. Jest moc, chodź przyznam się, że ograniczyłem otwarcie przepustnicy by silnik na śmigle 16x6 nie wkręcał się obroty wyższe niż 9000. Zalecane śmigło 16x8 nie wymagało by tego ograniczenia ale obawiam się, że na nim model latałby zbyt szybko. Może to kiedyś przetestuję. Silnik jest bardzo ekonomiczny. Na 10 min lotu spala ok. 130ml paliwa. Poprzedni napęd OS 95V również spalał taką ilość paliwa ale… 6 razy droższego . Wnioski nasuwają się same :)

https://www.youtube.com/watch?v=rENy8c-DXxc&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.