Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze pierwszego samolotu


dimmus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do kraksy doszło, bo za szybko chciałem polatać, nie sprawdziłem wszystkiego przed lotem. Dokładniej: od wczoraj walczyłem z aparaturą - wymieniałem potencjometr drążka. Nie mogłem dobrze skalibrować drążków na koniec ( tak mi się wydawało ). Ale wszystko zaczęło pięknie działać, jak wybrałem inny model. Więc skopiowałem ustawienia, poprzełączałem rewersy tak jak powinny być, ale nie ograniczyłem lotek ( wcześniej expo było na 50% ) no i poleciałem. Zamiast lądować zaraz po tym jak zauważyłem, że jest nie halo, to uparłem się, że SW  i SK ustawię. No i ustawiłem, ale w pewnym momencie mocniej zawiało i lekko obróciło model, chciałem skontrować, poszło za mocno, do ziemi było blisko i jak odpuściłem gaz to już model był w dwóch kawałkach :).

 

Z tym następnym co chwilę zmienia się koncepcja, wszystko zależy od budżetu tak na prawdę. Do merówki miałbym całe wyposażenie, do czegoś dużego musiałbym kupować, a tego moja żona na razie nie zdzierży ;). Do yaka miał trafić nowy emax gt2210/11, bo ten 2822 strasznie się grzeje. dlatego nawet coś cięższego  wchodzi w rachubę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ja bym skorzystał z okazji i zrobił model od nowa, taki sam, a poprawiony.

 

Z modelarzami jak z kierowcami. Większość kraks wynika z rutyny i odpuszczania sobie podstawowych zasad.

Chyba nikt nie zrobił takiego zestawienia, ale jak poczytać dział "Kraksa" to co najmniej połowa przypadków, jak nie więcej - to właśnie zaniedbanie w czasie kontroli przedstartowej.

Też mi się zdarzało i pewnie jeszcze .PUK PUK... zdarzy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym skorzystał z okazji i zrobił model od nowa, taki sam, a poprawiony.

 

 

Tak po przemyśleniach, chyba słuszna koncepcja.

 

Jak na razie, żeby było czym latać pokleiłem zwłoki. Zamontowałem też na próbę silnik który kupiłem (Emax gt 2210/11 ) do tego śmigło orange 8x4 ( dokładnie te: http://rc-planeta.pl/pl/samolotowe/178-smiglo-8x4-orange-smiglo-8040-z-wkladka-redukcyjna.html ) i lipa, w/g opisu silnika powinienem uzyskać około 800g ciągu, czyli przy wadze całości 620g model powinien lecieć pionowo do góry, a nie chce. Nie mam sprzętu do pomiarów prądu, ale przez 8minut męczyłem napęd ze śmigłem na pełnych obrotach i silnik i regulator były chłodne, wnioskuję, że spokojnie można mocniej obciążyć silnik. Tylko jakie śmigło do tego kupić, najlepiej jakby coś z tej oferty: http://rc-planeta.pl/pl/786-samolotowe , sklep mam pod ręką, mają dobre ceny i odpadają koszty przesyłki :).

 

Jak się uda jutro w modelarskim zakupię płyty epp, kilka prętów węglowych i serwa do kolejnego modelu. Proszę o podpowiedź co do śmigła.

 

To co chcę zmodyfikować w konstrukcji:

- lotki i stery na ruchomych zawiasach, nie żadna folia, chcę spróbować wyciąć łączenie na półokrągło, tak żeby szczelina była jak najmniejsza ( wiem, że trochę przerost formy nad treścią, ale ma to  być trening przed kolejnymi "wynalazkami" )

- lotki ze wzmocnieniem i mniejsze.

- skrzydło profilowane ? ( z dużym znakiem zapytania ), płyta na skrzydła 15mm i próbować profilować przekrój? Lotki też na ostro wykończyć?

- Na pewno serwa SK i SW z przodu modelu, bo chcę mniejsze pakiety ( lżejsze ) i trzeba będzie potem to wyważyć.

- No i podwozie z kołami - żeby było lekko, to konstrukcja z prętów stalowych ( 1,5 mm? )

 

Przy mniejszych pakietach celuję w wagę koło 500g.

Założenia modernizacji podlegają dyskusji i liczę na podpowiedzi :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

220g sam pakiet, 55g silnik, 20g regulator, 50g serwa i buzer, kolejne 20 odbiornik, sama konstrukcja z nadprogramowym węglem jakieś 250g waży, reszta to wyposażenie.

 

W nowej konstrukcji chce wykorzystać serwa 4g, na SK i SW, lotki albo 2x SG90, albo jedno SG92, pakiet ~1000mAh, buzera nie montować. Mniej wzmocnień, ale bardziej przemyślane.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowy silnik żeby śmigło mogło być mniejsze. Dzisiaj też nabyłem pakiet 1000mAh do nowej konstrukcji i zamówiłem w pobliskim modelarskim płyty epp do budowy.

 

Na popychacze wystarczą pręty węglowe 0,8mm? Czy raczej 1,5? Chciałbym zmieścić się w 400g, ewentualnie do rozważenia mniejszy ( lżejszy ) silnik i regulator.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Po prawie 2 latach leżakowania Beaver dzisiaj w końcu poleciał :). Super lata. Aż za dobrze reaguje ja stery, jest odpowiednia moc i pięknie wygląda powoli przekazując nad głową :). Nie udało się niestety prawidłowo wylądować, bo trawa wysoka i na 3 lądowania 3 kapotarze, ale można lecieć na tyle powoli że prawie kładzie się na trawę. Próbowałem filmik nagrać, ale samemu ciężko i samolot był w kadrze tylko przez 2 sekundy, reszta filmiku to puste niebo :D. Może na kolejne loty trafi się widownia i uda się nagrać filmik.

708b17a06de08cc9f7a6d2babdf4b52b.jpgd572a2a70ec43791b4838710b3857fe4.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.