Skocz do zawartości

RWD-5 bis 1:6


Karollo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. Szału nie ma ale jestem zadowolony z efektu jak na pierwszy raz. Zegary wykonane z tekturki, ostry nożyk... i najpierw obudowa zewnętrzna, później zwinąłem pasek około 1,5mm z papieru o średnicy wewnętrznej obudowy. Ważne żeby przy wycinaniu przesączyć tekturkę CA w wyciętych miejscach, żeby się nie rozwarstwiała.  Wszystko połączone delikatnie klejem do papieru. Kładłem na kartkę i zalewałem cyjanoakrylem. Wyschniętą obudowę odcinałem od kartki tak że tworzyła się z tyłu ścianka i całość malowałem czarną farbką. Te mniejsze obudowy to rurka termokurczliwa zwężona do średnicy zegarów i równo ucięta. Zegary drukowałem na drukarce tuszowej, ale marny efekt był, tylko te duże jako tako wyglądały. Następna partia wykonana została jako zdjęcie 10x15 i wywołana u fotografa, efekt był lepszy :) Na te większe poszła jeszcze szybka z jakiejś folii 0,25 wyciętej nożyczkami do wymiaru. No i śrubki, stempel z wykałaczki i jazda :) Po wyschnięciu ponacinałem łebki nożem.  post-16992-0-17448700-1456902631_thumb.jpgpost-16992-0-47824500-1456902632_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część zegarów pochodzi z wątku Pana Henryka o RWD-6 :) Bardzo ładna makieta: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/8104-rwd-6-13-i-135-relacja-z-budowy/page-7 post 137. Reszta zegarów również pochodzi z naszego forum, niestety zgubiłem link do nich, więc wklejam zdjęcie przerobionych przeze mnie (mam format PSD jakby ktoś potrzebował).

post-16992-0-98153400-1456995049_thumb.jpg

 

Nie jest to wierne odtworzenie zegarów z tego samolotu, tylko przykładowe zegary z tego okresu! nawet skala może być błędna. ;)

 

Może kiedyś, u kogoś w domowym archiwum znajdzie się fotografia tablicy przyrządów RWD-5 i będziemy mogli dokładniej odwzorować pierwowzór.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie ;)

 

W międzyczasie normalnych codziennych zajęć powstały kolejne elementy RWD-5. Stworzyłem ruchomy drążek, na razie pilot może tylko poruszać sterem wysokości, ale w przyszłości może jakieś mikroserwo zamontuję dla ruchów lotkami :) Na zdjęciach zastępczo przetknięte długie brzydkie druty.

post-16992-0-81489500-1458328096_thumb.jpgpost-16992-0-43275300-1458328098_thumb.jpg

Jest już ster kierunku, jeszcze nie wklejony, wzmocniony za pomocą blaszki przy natarciu. Ster wysokości dzielony, powiększony jak na planie Pana W. Schiera. Mocowanie pozwala na regulację kąta nastawienia za pomocą podkładek i śrubek M2,5.

post-16992-0-94517300-1458328099_thumb.jpgpost-16992-0-87076600-1458328101_thumb.jpgpost-16992-0-19176900-1458328103_thumb.jpg

 

20.03.2016

 

Wymyśliłem sposób montażu seryjnego tłumika za pomocą specjalnej przedłużki. Na zdjęciach wersja prototypowa ;)

post-16992-0-15550600-1458504659_thumb.jpgpost-16992-0-90124000-1458504660_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat zwolnił, siły wyższe, a raczej obrona magistra niebawem ;) Samolot czeka na wolną chwilę. Tej przedłużce też się przyjrzałem i już inna koncepcja się w głowie zrodziła. Mianowicie będzie to wygięta rurka, takim dość ostrym łukiem mieszczącym się pod osłoną. Minusem jest zły dostęp do świecy, ale coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do świecy podłącz kabel,drugim weź masę z silnika i połącz to z gniazdkiem które dasz w wygodnym miejscu.

Możesz to kupić w sklepie ja robiłem to sam bo jak miałem silnik głowicą w dół to było to niewygodne a tak to komfort :D

A z tłumikiem to może daj go za silnik bo jest tam dużo miejsca i połączenie będzie można zrobić większą rurką.

 Powinien się tam zmieścić zbiornik i tłumik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna, czysta robota! Gratulacje! świecę można oczywiście wyprowadzić, tak jak napisał kolega powyżej. To dobry pomysł. 

Co do tłumika to patrząc na fotki które zamiesciłeś przyszło mi do głowy że można by go postawić nawet w pionie za silnikiem, jeśli juz i tak będziesz robił łącznik - kolanko, przedłużkę...  

Powodzenia w dalszych pracach! Pięknie Ci idzie! 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za słowa uznania, oby motywowały do dalszej pracy, bo łatwo się rozleniwić ;) Z tym tłumikiem to macie tyle fajnych pomysłów.. To nasze forum nie cierpi na ich brak, jak się przegląda różne tematy. :) Tłumik pionowo z tyłu, jak najbardziej.

 

Dodam jeszcze jedno zdjęcie na którym widać koncepcję oblachowania przodu, chciałbym wykonać to z aluminium. Zastanawiam się nad masą, blacha nie jest zbyt ciężka (puszka alu), 100 śrubek M2x5 z łbem stożkowym + nakrętka to jakieś 28g (a nie będzie wszystkich 100 oczywiście).

 

post-16992-0-22921100-1460451757_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

2.06.2016. Witam, po dłuższej przerwie.

 

Przez ten okres nie próżnowałem i wykonałem w międzyczasie statecznik poziomy :) Na tą chwilę wisi na wetkniętych tylko do przymiarki zawiasach. A ster statecznika pionowego złapany nitką. Zdecydowałem się na wersję powiększoną statecznika (wg. W. Schiera), ale jest możliwość późniejszej modyfikacji poprzez wymianę odkręcanego mocowania.

 

Nie obyło się bez błędów... Orczyk SK (zrobiony wg. planów) był za wysoko, przez co zawadzał o orczyk SW. Szczelina między połówkami SW była za mała aby SK i SW mogły współpracować jednocześnie, nie zauważyłem że wersja na planie narysowana jest do sterowania jedno-czynnościowego samym SK. Szczelina została powiększona.

Jeszcze parę zdjęć:

post-16992-0-22090000-1464856502_thumb.jpgpost-16992-0-49006100-1464856574_thumb.jpgpost-16992-0-34996000-1464856576_thumb.jpgpost-16992-0-18819600-1464856578_thumb.jpgpost-16992-0-03621600-1464856583_thumb.jpgpost-16992-0-92405700-1464856587_thumb.jpgpost-16992-0-61152100-1464856591_thumb.jpg

 

To tyle na ten moment, pozdrawiam! Karol.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Bartkku aż się zdziwisz, mam 7 Redoksów  alfa bo na każde latanie muszę przygotować ze stanu storage  szybko 6 pakietów. I nie widzę potrzeby wydawania kasy na coś droższego, te ładowarki balansują zadowalająca.

 

Karol buduj dalej bo Ci zaśmiecamy temat.

Witam tylko jaki prąd balansowania jest w Redoksie raczej kiepski , markowa ładowarka jest w nich prąd balansowania jest większy i przy ładowaniu pakietu który ma jedno ogniwo słabsze i dasz prąd ładowania np. 2 lub większy am i nasz pod koniec ładowania cele mocniejsze już mają 4,2 v a słabsze ma np 4v to ładowarka musi cały prąd ładowania wyciąść do masy to twój redoks może tylko 0,5 am a co z resztą ? 

Sumując ładowarki o mocy 50w są dobre ale jak pakiet ma wszystkie cele równe i nie potrzeba np 4am prądu ładowania do np 6 cel bo w tedy kicha 50w da tylko około 2-2,3 am.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam ponownie!

 

po bardzo długim przestoju prace ruszają... :)

 

Na tą chwilę dokonczone zostało usterzenie (pokryte oratexem silver), oprócz powierzchni sterowych. Koncepcja kabiny uległa zmianie, będzie uproszczona. Bak paliwa został przesunięty do kabiny, a ściana ogniowa tak jak w planach. Dodaję kilka fotografii dla zobrazowania sytuacji (marnej jakości niestety).

 

post-16992-0-58187700-1488358000_thumb.jpgpost-16992-0-62209500-1488358006_thumb.jpgpost-16992-0-80970100-1488358013_thumb.jpgpost-16992-0-67532700-1488358019_thumb.jpgpost-16992-0-13673300-1488358027_thumb.jpgpost-16992-0-68470700-1488358034_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.