Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ławoczkin ŁA 7 skala 1:4,82

Ła 7 La 7 Lavoczkin scale rc model cięcie laserem laser cut kit model rc la 7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
178 odpowiedzi w tym temacie

#161 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 575 postów
  • Age: 55
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 17 listopad 2016 - 15:44

 

Jak wiadomo Ławoczkiny malowane były czym popadnie co było akurat dostępne na danych lotniskach w bojowych warunkach...to taka dygresja.

To podobnie jak Zera pod koniec wojny ,malowano czym popadnie a szczególnie wnęki kół ,klap zamiast charakterystycznej farby niebieskawozielonej ( tzw.Aotake ) używano szarą lub jaką miano pod ręką.Farba pokrywająca górne powierzchnie odłaziła płatami tworząc charakterystyczny wygląd tego myśliwca a dla dzisiejszych modelarzy spore możliwości przy malowaniu modelu.


  • 0

#162 pepcio 11

pepcio 11
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 64
  • SkądElbląg
  • Imię:Mirosław

Napisano 17 listopad 2016 - 16:21

Model wygląda cudnie!  Jaki jest typ folii i jak była kładziona, że tak ładnie przylega .Żelazko plus opalarka? Jak zostały "wydobyte" nity na folii?


  • 0

#163 cmaciek

cmaciek
  • Modelarz
  • 72 postów
  • Age: 50
  • SkądKRAKÓW
  • Imię:MACIEJ

Napisano 17 listopad 2016 - 17:41

Moje 5 groszy, a co mi tam ;)

1. Technologia konstrukcji mi sie podoba a cena takiego modelu jest malo istotna. Cena 2m makiety to ~10k zl i te pare zlotych na modelu nie robi wielkiej roznicy.

2. Masa... hmmm... 14kg to sporo. Moj poprzedni P47 (z bokserem Saito) mial <11kg i juz byl wymagajacy w prowadzeniu. Wprawdzie idzie jak przecinak i wiatru sie nie boi ale w zakretach trzeba uwazac. Ladowanie to bedzie prawdziwe wyzwanie. Odradzam lotniska trawiaste bo podwozie sie wytrzepie po kilku lotach. ZDECYDOWANIE odradzam latanie tym modelem na ZAR-ze, tamten pas startowy jest tak zdewastowany, ze makieta placze jak laduje ;)  Btw. klapy podwozia to bym zrobil z wiekszym luzem, w powietrzu i tak sie idealnie nie domkna. Moje podwozie wykonalo juz >200 lotow i luzy sa tu stanem naturalnym ;)

3. Bardzo jestem ciekaw rezultatu oblotow. Inzynierskie obliczenia to jedno a faktyczne zachowanie sie modelu w powietrzu niekoniecznie sie sprawdzi. Metodologia naszych oblotow z Blazejem byla taka, ze dalismy dwa odbiorniki. Pierwszy, obslugiwal pilot, drugi podawal parametry telemetrii do aparatury asystenta. Przy odpowiednim doborze smigiel udalo nam sie opracowac tabele predkosci, temperatur, obrotow, itp... chetnie bym to porownal.

4. Jak model bedzie gotowy to prosze o kilka fotek pokazujacych sposob montazu/demontazu calosci przy wyjezdzie na lotnisko.

Pozdrawiam i trzymam kciuki za sukces.

Adam

Witam Adam,

model jest gotowy niebawem zamieszczę fotografie z jakich elementów transportowych składa się model. Choć to już dobrze widać na zdjęciach: kadłub, centropłat, płaty, stateczniki poziome, kabina.

A co do luzów klapek: przećwiczyłem temat na kilkunastu typach podwozi {P-51(1:5 i 1:4), P-40(1:4), P-39(1:4),ŁA-7(1:4.82 i1-4)  które wyprodukowaliśmy, i sprzedaliśmy do różnych skal i modeli-wszystkie otwierane i zamykane były testowo po ok.200 krotnie Jak wiesz Błażej lata na moim podwoziu i chyba jest zadowolony....

Jeśli chodzi o podwozie w do zestawu Ła-7 to najważniejsze jest: sztywność goleni podwozia i odpowiednio mocne zaprojektowane łoże mechanizmu podwozia i jego późniejsze zakotwienie. I tak zostało to zaprojektowane w zestawie Ła-7 jak zresztą i w P-39 Airacobra by spełniało te wymagania. Ale zgadzam się z Tobą, że opór powietrza będzie duży  i powinienem się liczyć taką ewentualnością o której piszesz. Po 200 cyklach otwórz/zamknij jest wszystko na swoim miejscu jak w punkcie wyjścia. Jazda i próbne wielominutowe kołowanie po trawiastym lotnisku też niczego nie zmienił więc... zobaczymy.

Dziękuje za uwagi.

Pozdrawiam Maciek


  • 0

#164 cmaciek

cmaciek
  • Modelarz
  • 72 postów
  • Age: 50
  • SkądKRAKÓW
  • Imię:MACIEJ

Napisano 18 listopad 2016 - 08:47

Witam Kolegów,

dziś pokażę prace przy masce silnika i wszystkie prace związane z wykończeniem przodu modelu

przypomnę obudowy maski silnika składają się z demontowalnych elementów: czołowej owiewki maski, segmentu dolnego i dekla górnego rewizyjnego. Całość można zdemontować do celów obsługowych silnika w każdej chwili. Maska przykręcona jest na 6śr. M4, segment dolny 4śr. M4 oraz dekiel górny 4śr.M4.

Dla przypomnienia:

6.11.15 (24).JPG

11.3.16 (2).JPG

25.2.16 (8).JPG

Trzy zdemontowane elementy osłonowe opisane wyżej:

15.4.16 (3).JPG

 

Tutaj widoczne łoże silnika bez osłon:

19.4.16 (3).JPG 22.4.16 (1).JPG

 

Tutaj widać wyjście dla tłumika

19.4.16 (4).JPG

 

Segment dolny widoczny od dołu i góry oraz wykonanie charakterystycznych opasek. Wykonane z pasków blachy aluminiowej gr.0.4mm

19.4.16 (1).JPG 19.4.16 (5).JPG

19.4.16 (2).JPG

 

Tutaj widać już widać samo łoże dla silnika RCGF, typ zastosowania silnika zmienia tylko rodzaj samego kopyta.

19.4.16 (12).JPG 19.4.16 (13).JPG

 

Tutaj widać segment dolny z deklem górnym rewizyjnym przygotowany do malowania i pomalowany:

19.4.16 (14).JPG 19.4.16 (15).JPG

25.4.16 (5).JPG

 

Tutaj owiewka czołowa maski i trochę o pracach przy niej:

karabiny, nitowanie i malowanie

19.4.16 (6).JPG 19.4.16 (7).JPG

19.4.16 (8).JPG

25.4.16 (1).JPG 25.4.16 (2).JPG

25.4.16 (3).JPG 25.4.16 (4).JPG

 

Efekt prawie końcowy:

4.5.16 (3).JPG

 

Górny dekiel rewizyjny od środka/spodu:

28.4.16 (2).JPG 28.4.16 (7).JPG

 

Montaż zespołu napędowego.

Okazało się, że trzeba było wyciąć odpowiednio wyprofilowane otwory dla wystających(niestety) fajek cylindrów naszego boksera...Wiedziałem o tym ale myślałem, że może jakoś się zmieści.... ;)

20.4.16 (1).JPG 20.4.16 (2).JPG

20.4.16 (3).JPG 20.4.16 (4).JPG

 

Tutaj widać sposób wykonania blachy ogniowej za tłumikiem bardzo charakterystycznej dla Ławoczkinów:

25.4.16 (7).JPG 26.4.16 (1).JPG

 

Oraz dekiel kadłubowy,rewizyjny przed osłona silnika:

25.4.16 (8).JPG

 

Osprzęt dla silnika:serwo, montaż iskrownika w deklu dolnym:

28.4.16 (6).JPG

28.4.16 (3).JPG 28.4.16 (4).JPG

28.4.16 (5).JPG

 

Układ wydechowy możliwie prosty: kolanka miedziane i rurka silikonowa fi.22:

28.4.16 (1).JPG

29.4.16 (3).JPG 29.4.16 (4).JPG

 

Instalacja wyposażenia w kadłubie: menadżer zasilania (zakupiony u P.J.Malarskiego), zespół demontowalny zbiornika, okablowanie:

Przygotowanie mocowań dla menadżera oraz już zamontowany wraz z zespołem zbiornika:

2.5.16 (1).JPG 2.5.16 (2).JPG

2.5.16 (3).JPG

 

Tutaj widać rozmieszczenie elementów w przedziale przed silnikiem:

4.5.16 (1).JPG 4.5.16 (2).JPG

 

Mimo zaprojektowania i zainstalowania całego osprzętu najbardziej jak to jet możliwe z przodu, tuż za maską lub w samym łożu silnika ni obyło się bez doważenia przodu w owiewce samej maski 580g na 26%. Punkt wyważenia (środek ciężkości) konsultowałem z P.J. Malarskim. Jego Ła-5 lata na 25%.

Na zdjęci poniżej widać jeszcze kołpak nie skalowy, został wykonany inny już w skali:

12.5.16 (2).JPG 10.6.16 (3).JPG

 

Kołpak:

14.5.16 (1).JPG 14.5.16 (3).JPG

16.5.16 (1).JPG 16.5.16 (2).JPG

16.5.16 (3).JPG 25.5.16 (1).JPG

25.5.16 (3).JPG 25.5.16 (2).JPG

25.5.16 (4).JPG

 

Widok ogólny na lotnisku w Krakowie:

10.6.16 (1).JPG

 

Niestety, jak pisałem wcześniej zamówiony silnik okazał się mieć wadę fabryczną jak się później okazało nie ustabilizowane przeciwwagi korbowodów( kołki ustalające wysunięte). Silnik pracował ok 1 godz ale bardzo nie stabilnie, były ogromne trudności z jego uruchomieniem i ponownymi uruchomieniami. W końcu zdecydowaliśmy się na jego wymontowanie i rozebranie.

Tutaj zdjęcia z pierwszego docierania silnika(tego uszkodzonego) widać jak bardzo wyrzuca olej co nas bardzo niepokoiło od początku ale myśleliśmy, że się "ślizgnie" i będzie ok..... Niestety nie było.

16.6.16 (1).jpg 16.6.16 (2).jpg

Tutaj zamieściłbym film ale niestety pliki pow. 100Mb nie chcą się ładować. Nie znam sposobu by temu zaradzić. Może koledzy pomożecie jak to zrobić.. ;)

 

Rozebrany silnik RCGF 60ccTvin z widocznymi wadami. Widać jak trzpienie ustalające wysunięte z przeciwwagi skrobały obudowę tworząc masę opiłków...

RCGF16.6.16 (8).jpg

16.6.16 (11).jpg

16.6.16 (13).jpg 16.6.16 (7).jpg

 

Silnik zareklamowaliśmy i szybka reakcja właściciela sklepu Marvio RC poskutkowała uznaniem reklamacji i wymianą silnika na nowy. W prawdzie trwało to wszystko ponad miesiąc czasu ale sytuacja już nie powtórzyła się. Duże uznanie i podziękowanie dla Marcina właściciela sklepu Marvio RC za tak sprawne i kompleksowe załatwienie naszego problemu!!!

Silnik nowy zamontowałem i uruchomiliśmy go ponownie.

Wieczorem postaram się zamieścić filmy.

 

Pozdrawiam Maciek

C.D.N.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  • 0

#165 Emhyrion

Emhyrion
  • Modelarz
  • 2195 postów
  • Age: 47
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 18 listopad 2016 - 09:05

Filmy wrzucaj na youtube a tu tylko linkuj. Nie ma lepszej metody a do tego masz darmową reklamę, bo filmy żyją w sieci a nie tylko na forum

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#166 RomanJ4

RomanJ4
  • Modelarz
  • 2095 postów
  • Age: 57
  • SkądSkępe
  • Imię:Roman

Napisano 18 listopad 2016 - 18:07

Podziwiam ogrom roboty i szczerze gratuluję koledze efektu.

Pięęękny model..!  :wub:

No, i czekamy na filmy.... :)


  • 0

#167 cmaciek

cmaciek
  • Modelarz
  • 72 postów
  • Age: 50
  • SkądKRAKÓW
  • Imię:MACIEJ

Napisano 18 listopad 2016 - 23:30

*
Popularny

Obiecane filmiki

 

Otwieranie podwozia

 

https://www.youtube.com/watch?v=jluoS4T9aSg&feature=youtu.be

 

Praca silnika po wymianie na nowy

 

https://www.youtube.com/watch?v=h3UnLQphAk4


  • 5

#168 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1097 postów
  • Age: 54
  • SkądGóra Kalwaria
  • Imię:Arek

Napisano 19 listopad 2016 - 18:32

 

 

post-8418-0-70694800-1479450536_thumb.jp

 

trochę sporo tych ciężarków  :) tak na oko to 1kg

 

oklejanie folią mistrzostwo, też bym chciał tak umieć


  • 0

#169 cmaciek

cmaciek
  • Modelarz
  • 72 postów
  • Age: 50
  • SkądKRAKÓW
  • Imię:MACIEJ

Napisano 21 listopad 2016 - 05:51

Filmy wrzucaj na youtube a tu tylko linkuj. Nie ma lepszej metody a do tego masz darmową reklamę, bo filmy żyją w sieci a nie tylko na forum

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Dziękuje za podpowiedź.


trochę sporo tych ciężarków  :) tak na oko to 1kg

 

oklejanie folią mistrzostwo, też bym chciał tak umieć

Na oko to: chłop w szpitalu umarł... ;) 580g napisałem wcześniej... :wub: 


  • 0

#170 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1097 postów
  • Age: 54
  • SkądGóra Kalwaria
  • Imię:Arek

Napisano 21 listopad 2016 - 06:26

 

 

 580g napisałem wcześniej...  :wub: 

 

:blush:  no to ładnie, a zawsze powtarzam dzieciakom żeby czytały ze zrozumieniem 


  • 0

#171 Apathor

Apathor
  • Modelarz
  • 57 postów
  • Age: 102
  • SkądMyslowice
  • Imię:Adam

Napisano 23 maj 2017 - 13:03

No i jak tam Lawoczkin. Polecial w koncu ?


  • 0

#172 RomanJ4

RomanJ4
  • Modelarz
  • 2095 postów
  • Age: 57
  • SkądSkępe
  • Imię:Roman

Napisano 23 maj 2017 - 13:38

Ktoś pytał o krycie aluminium

http://www.rcunivers...m-sheeting.html

https://www.rcgroups...ering-yes-or-no

http://www.flitemetal.com/

https://www.flyinggi...ead.php?t=83732

http://www.rc-airpla...-airplanes.html

 

inna skala, ale może się przyda...

https://www.google.p...5VT_6xj7wq4PQUQ

http://www.modelairp...ng-flite-metal/


  • 0

#173 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 5058 postów
  • Age: 44
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 24 maj 2018 - 20:03

I nadeszła ta chwila ! 

Doskonały pilot i twórca modelu na jednej focie.

Dla tych co nie wierzyli że poleci ;)

 

Gratulacje  :)

 

IMG_0988.jpg


  • 0

#174 Miałczek

Miałczek
  • Modelarz
  • 648 postów
  • Age: 38
  • SkądSulechów
  • Imię:Tomek

Napisano 24 maj 2018 - 22:09

Piekny model gratulacje 


  • 0

#175 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 575 postów
  • Age: 55
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 25 maj 2018 - 05:05

Gratulacje :).Cieszę się ,że w końcu poleciał.


  • 0

#176 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 1785 postów
  • Age: 46
  • SkądPuławy/Paryż
  • Imię:Tomek

Napisano 25 maj 2018 - 06:18

Gratulacje!!

I jak wrazenia z latania tym modelem, bo Sebastiana Lawka lata super i prowadzi sie jak po sznurku????


  • 0

#177 RomanJ4

RomanJ4
  • Modelarz
  • 2095 postów
  • Age: 57
  • SkądSkępe
  • Imię:Roman

Napisano 26 maj 2018 - 08:15

Gratuluję koledze !

Ogrom roboty, ale efekt przepiękny, aż zazdrość chwyta... :rolleyes:

Zastanawiałem się tylko czy (o ile dobrze widziałem) pozostawienie wlotu gaźnika w otwartej z racji chłodzenia komorze silnika  nie będzie skutkowało "wtłaczaniem" powietrza w gardziel przy np nurkowaniu, z którym to zjawiskiem nieraz borykają się koledzy w swoich modelach ?

Ale może niepotrzebnie się martwię - testy w locie pokażą...


  • 0

#178 wlodeklis

wlodeklis
  • Modelarz
  • 118 postów
  • Age: 49
  • SkądWarszawa
  • Imię:Włodek

Napisano 26 maj 2018 - 11:11

Gratulacje a jest film z odlotu.
  • 0

#179 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2219 postów
  • Age: 54
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 26 maj 2018 - 20:59

Gratuluję koledze !

Ogrom roboty, ale efekt przepiękny, aż zazdrość chwyta... :rolleyes:

Zastanawiałem się tylko czy (o ile dobrze widziałem) pozostawienie wlotu gaźnika w otwartej z racji chłodzenia komorze silnika  nie będzie skutkowało "wtłaczaniem" powietrza w gardziel przy np nurkowaniu, z którym to zjawiskiem nieraz borykają się koledzy w swoich modelach ?

Ale może niepotrzebnie się martwię - testy w locie pokażą...

Leciał z zakrytą maską.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych