Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spitfires Parkzone & Durafly

Spitfire Parkzone Durafly

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 464 postów
  • Age: 59
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 24 luty 2016 - 01:21

Witam,

Chcialbym pokazac kilka moich Spitfire'ow i ich modifikacje.  Modele sa z Durafly i Parkzone.  Wole budowc modele od podstaw ale z powodu braku czasu, przez kilka lat nazbieralem kilka tego typu modeli.

Pierwszy byl Spitfire MkXXIV z Durafly.
Przerobilem go nieco na Spitfire MkIX/XVI z Polskimi oznaczeniami ale modelem bardzo sie zawiodlem:

 

20150907_153433.jpg

 

1. Ma zle dobrany silnik i smiglo i w rezultacie lata dosyc ociezale.  Silnik powiniem miec wyzsze kV a smiglo ma za duzo lopat na tak wolny model.  Zalozylem silnik 950kV i 2-lopatowe smiglo, bylo duzo lepiej ale nie moglem znalesc odpowiedniego kolpaka.  W sumie model lata lepiej na 2-lopatowym smigle, wlaczajac w to orginalne smiglo z wylamanymi 2 lopatkami.

 

2. Podwozie robi sie luzne po 2-3 lotach (zapewniam, ze laduje calkiem niezle).  Dobrze jest tez skrocic oslony podwozia o jakies 15mm.

 

3.  Cos jest nie tak ze skrzydlem/statecznikiem i model wpada w korkociag przy bardziej ostrych manewrach np ciasna osemka w poziomie z duzym przechyleniem.

Sprzedalem go po kilku lotach.

 

4. Jeszcze przed lotami zaczely "piszczec" 3 serva.  Po kilku lotach musialem je wymienic.  HK wymienil bez problemu.

 

W tym samym czasie kupilem Spitfire MkIX, Parkzone.  Wpierw sprawdzielem opinie na Internet.  Wszyscy narzekali na brak klap i kapotaz przy starcie i ladowaniu.  Model jest troche drozszy od Durafly i trzeba dokupic chowane podwozie za nastepne ~A$100. Hmm...

 

Zrobilem nastepujace modifikacje:

 

1. Dorobilem klapy od Durafly Spitfire MkXXIV, mozna je kupic od HK za ~$5.

 

IMG_2873.JPG

 

 

2. Usunolem atrape chlodnic aby zmniejszyc opory.

 

IMG_2875.JPG

 

 

3. Skrocilem atrapy dzialek.  Sa nie w skali, za duze i czesto powoduja wylamywanie czesci skrzydel przy mniej udanych ladowaniach.

 

IMG_2877.JPG

 

IMG_2878.JPG

 

 

4. Aby uniknac kapotazu zalozylem 3 M3 podkladki pod tylne sruby chowanego podwozia.  Ta prosta modifikacja praktycznie wyeliminowala kapotaz ale musze przeznac, ze latamy na eleganckim boisku do cricket'a z pieknie obcieta trawa (najczesciej).  Dodatkowo mozna tez zalozyc lzejsza srube smigla, niektorzy tocza srodkowa jej czesc, bo CS jest za bardzo z przodu.

 

IMG_2895.JPG

 

 

5. Zmienilem smiglo na 10x7.5, mozna tez zmienic ESC na ~40-45A ale jak dotad spalilem tylko jeden orginalny 30A.

 

20150930_105133.jpg

 

 

Model latal doskonale a ladowania to "cala przyjemnosc" i kupilem nastepnego PZ Spitfire po tym jak pierwszy zostal skasowny w 3 dni po pierwszym locie w wyniku zderzenia w powietrzu z ciaptakiem, ktory latal w odwrotna strone do przyjetego kierunku.

 

 

20150303_070025.jpg

 

 

Tym razem przerobilem go na Spitfire Waclaw Krol, "Moj Spitfire WX-L".

 

 

IMG_2972.JPG

 

IMG_2894.JPG

 

Model latal tak dobrze ze kupilem kolejnego PZ! Tym razem przerobilem na pozna wersje Spitfire MkIX/MKXVI.  Po prostu odcialem tyl kadluba i wstawilem kawalek zwyklego bialego styropianu.  Potem troche szlifowania (na wode) + szpachlowka i malowanie natryskowo.

 

 20150822_145641.jpg

    

Troche znudzil mnie Brytyjski kamuflaz i znalazlem rzadko spotykany Poludniowo Afrykanski.  Ma to dla mnie dodatkowo mily akcent bo mieszkalem w RPA przez ~16 lat, skonczylem tam studia i urodzily sie tam moje dzieci.

 

IMG_2901.JPG

 

Oba Spitfire lataja bardzo dobrze i szybko.  Latam ~60% mocy i czesto koledzy pytaja czy model jest na 4S baterii.  Ja uzywam 3S 2200mAh.

 

I to by bylo na tyle.

Czolem

Andrzej


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Spitfire, Parkzone, Durafly

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych