Skocz do zawartości

Ultimate Nac - relacja z budowy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając forum natknąłem się na relację użytkownika miro-er1, dziękuję za udostępnienie planów :) .

Wybaczcie, że zakładam kolejny temat, jednak chciałbym to również uwiecznić dla siebie, naprawdę fajnie jest spojrzeć jak budowałem ToTo choć było to niedawno.

 

Dzisiaj zmotywowany udanymi lotami ToTo w końcu wziąłem się za Ultimate'a. Na razie nie wiele...

Zdjęcia :

 

25253960606_3c6d0b5928_h.jpgIMGP4211 by czarobest, on Flickr
24912538669_b8e95c36b0_h.jpgIMGP4212 by czarobest, on Flickr

 

 

Wszystko ze zdjęcia jest już wycięte z depronu, jedno skrzydło praktycznie gotowe - wklejone płaskowniki węglowe, wycięte lotki, oszlifowane krawędzie spływu i przygotowane na zawisy.

Mam nadzieję, że nikt nie będzie miał za złe nowego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Czarek , te plaskowniki na natarciu napewno usztywnia skrzydlo i ochronia przed uszkodzeniami ale ten przyklejony plasko do plata praktycznie nic nie robi , ja nacinam depron na glebokosc 3-4mm potem jade po tym klejem joker CA do depronu i wciskam w to naciecie plaskownik np. 3mm i jest sztywno . w moim ultimate akurat wkleilem pręty 2 i 3 mm , bo nie mialem plaskownikow 3mm


usztwniles lączniki płatów i mocowanie górnego płata przy kadłubie???

tam wlasnie mozesz tak na plasko nakleic po plaskowniku , na takich malych odcinkach to bedzie usztwnialo wystarczająco.


na fotce zaznaczylem miejsca, gdzie mam powkrecane w depron zaostrzone ,węglowe preciki 1,5mm, zreszta przeswituja jak sie przyjrzysz

post-12400-0-75419100-1456521954.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, płaskownik właśnie jest wgłębiony w płat, trochę wystaje, ale jego miejsce wcześniej przeszlifowałem o jakieś 2 mm.

Kadłub jeszcze nie jest wycięty :) więc nie myślałem jeszcze nad tym ale na pewno go jakoś wzmocnię. Co do łączników - przed tym jak jeszcze nie Wkleiłeś zdjęcia (albo nie widziałem na telefonie) pomyślałem dokładnie o tym samym tj. wbiciu w nie płaskownika lub pręta. Dodam, że zamierzam pokryć go taśmą pakową co, tak myślę, przy okazji odrobinę wzmocni konstrukcję.

 

Jak pisałem to nie zauważyłem posta powyżej :)

Odpowiadam: Tak zastanawiałem się, tylko już wyciąłem skrzydła. Jest jeszcze opcja przyklejania paska depronu do obecnych płatów. Czy byłoby to dobre rozwiązanie? Miałem nawet fantazję zrobienia w ten sposób, że płat górny byłby KFm 2 a dolny KFm 1 - ale nie wiem czy miałoby to sens  :lol:

Edytowane przez czarobest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój lata na KMF 2 i jest zadowolony  :)

 

Kadłub wzmocnij listewkami 3x3 (lub węglem) wzdłuż wręgi kadłuba tak by biegły od wręgi silnika aż najgłębiej w tył. 

Ja mam mniej więcej tak, jak tak zrobisz to z większości kretów wyjdzie bez szwanku  ;)

a może otwarta kabinka?  ;)

post-14749-0-20382000-1427045757.jpg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu coś mogłem ruszyć, przez ostatni tydzień nie miałem chęci - po powrocie ze szkoły już mi się nie chciało :) . Na zdjęciach to co zrobiłem dzisiaj, niewiele ale zawsze coś. Muszę kupić listewki drewniane na wzmocnienie kadłuba. Ster kierunku wzmocniłem węglem w środku, ster wysokości tak jak w planach. 

Do skrzydeł przykleiłem dodatkowe listwy z depronu i zamierzam zrobić tak jak pisałem, czyli na dolnym płacie KFm 1 a na górnym KFm 2 :) .

Kabinki otwartej raczej nie zrobię, nie mam jakoś pomysłu co tam wsadzić :)

 

 

25510482676_7890c19e5c_k.jpgIMGP4213 by czarobest, on Flickr
24909898953_2359e76d47_k.jpgIMGP4214 by czarobest, on Flickr
24906071114_3ed4a7d53a_k.jpgIMGP4215 by czarobest, on Flickr
25240966290_8964763fdd_k.jpgIMGP4216 by czarobest, on Flickr

 

 

 

Mam jeszcze pytanie: Jakie kupić serwa? Używałem Tower Pro SG-90 w ToTo i nie mam większych zastrzeżeń, tylko w jednym ukręciłem zębatkę, ale to z mojej winy - jak ToTo spadł. 

Nie mam porównania do innych serw.Tutaj stery, a szczególnie ster kierunku są dużo większe. Może doinwestować do czegoś podobnego do MG-90S, lub Sanwy 94805, a może jeszcze coś innego? Tylko czy jest sens ? Bo muszę jednak kupić 4 :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa ABC power 9g ze sklepu ABC RC są nie do zajechania. Mam jedno takie centralnie na lotkach (jedno na 4 lotki) i chodzi już od niecałych dwóch lat w moim ultku V1 a teraz w v2. Jedno i te same i nie ma luzów a ile kretów przeżyło to już nie liczę  :)

co do kabiny... 
post-14749-0-97447900-1407186882_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj tylko okleiłem skrzydło i ster kierunku oraz wsporniki skrzydeł. Zamontowałem także dźwignie sterów i wkleiłem zawiasy w drugim skrzydle. 

Z kadłubem będę mógł ruszyć w przyszłym tygodniu, ponieważ zamówiłem już kilka elementów i będę mógł go wzmacniać. 

Co do serw; zakupię chyba Tower Pro MG90S tu - LINK Za 5 zapłacę 70 zł czyli za sztukę 14 zł . Chyba się opłaca, bo w całości plastikowe SG-90 kosztują 10 zł, a te teoretycznie full metal :) z łożyskami. Jedyny minus, że będą u mnie może w ciągu miesiąca :)

 

Zdjęcia z małej przymiarki 

 

24937589083_09f5ae2e0d_k.jpgIMGP4217 by czarobest, on Flickr

25268693050_ee36e613f0_k.jpgIMGP4218 by czarobest, on Flickr

 

 

PS: Sorki za posta pod postem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calkiem, calkiem  ;)

Czyli co jest nie tak? :)

 

Dzisiaj znów niewiele, wzmocnie kadłuba, ten balsowy "ażurowany" element nie jest wzmocnieniem. Zrobiłem go, aby przetrzymał górny kadłub, w miejscu kabinki, w zaokrągleniu - równo z linią kadłuba.

Zrobiłem również obudowy wywietrzników :) . Ten duży wlot jest na środkowym elemencie, na dolnym jest wlot i wylot. Skleiłem żywicą wręgę silnika, kadłub + sklejka. Ten element jeszcze muszę przeszlifować, ale jak już wyschnie. Otwór do dostępu do elektroniki zrobiłem z balsowych wsporników i magnesu, który dodatkowo przetrzymuje właz. Od środka jest to brzydko oklejone, ale nie widzę celu oklejania tego od wewnątrz.

 

25133424394_5aa2519506_k.jpgIMGP4219 by czarobest, on Flickr

25737795706_301906a19b_k.jpgIMGP4220 by czarobest, on Flickr

25668777311_cc41bf4e95_k.jpgIMGP4221 by czarobest, on Flickr

25737784446_1c349c04f6_k.jpgIMGP4222 by czarobest, on Flickr

25133395814_675584f771_k.jpgIMGP4223 by czarobest, on Flickr

25642878342_316e5bb3e8_k.jpgIMGP4224 by czarobest, on Flickr

 

Zważyłem to co mam i to czego nie mam :) i tak to wygląda.

Wszystko oprócz skrzydeł - 100g

Skrzydła -110g

i to było by na tyle z rzeczy które posiadam.

do tego pakiet 2200mAh 3s ok. 180g i tu mam jeszcze dylemat czy nie brać mniejszego?

Odbiornik 13g

Serwa MG90S 4x czyli ok. 60g są już wysłane z Chin :)

 

 

Tak licząc wychodzi 463g, dojdzie jeszcze regulator i oczywiście silnik. (I jeszcze podwozie, jednak nie będzie to jakoś dużo)

Liczę to właśnie, by dobrać silnik, chcę wziąć z zapasem - może 1kg ciągu, Silniki Cobra faktycznie wyglądają całkiem ok (głównie chodzi o pobór prądu) tylko, że bardzo ciężko będzie mi kupić którykolwiek z ich silników w Polsce. Ze Stanów dostawa wychodzi sporo :( .I tu mam pytanie czy ktoś zna sklep, miejsce gdzie mógłbym dostać np. silnik Cobra C-2221/16 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może zwykły redox 900/1200  tani i ciągu na pewno starczy. Trzeba tylko przełożyć mocowanie na ''przed wręgą"

 

Wszystko pięknie i super dopracowane, ale ta pionowa listewka powinna się łączyć z tą podłużną. Ale to tylko moja opinia.

Wybacz, że dopiero teraz odpisuję, miałem przerwę w budowie i szukałem mojego wybranego silnika. No właśnie - udało mi się dowiedzieć, że będzie do kupienia u Nas silniczek Cobra 2221/16, także taki raczej będzie u mnie :) . Niestety dostępny będzie dopiero na początku Maja. 

 

Co do listewki - oczywiście masz rację, i poprawię to wklejając tam jeszcze ciasno kawałek listewki.

 

Postępów na razie nie ma, już dość dawno przyszły serwa MG90S z Chin. Tak wyglądają w środku, jeśli ktoś jest ciekawy. Moim zdaniem są ok. Chociaż w niektórych nawalili bardzo dużo smaru.

 

26460164645_a137fd081c_k.jpgIMGP4262 by czarobest, on Flickr

26367846972_e3860cf80d_k.jpgIMGP4261 by czarobest, on Flickr

26394009031_a107cef5bf_k.jpgIMGP4259 by czarobest, on Flickr

 

 

Z uszkodzonego starego serwa z ToTo zrobiłem przełącznik do ledów, które też zamówiłem z Chin :). Działa i próbna dioda świeci się i gaśnie w zależności od przełącznika w aparaturze. Kilka fotek:

 

26367840982_7930122be9_k.jpgIMGP4660 by czarobest, on Flickr

25857318213_1320d19f77_k.jpgIMGP4661 by czarobest, on Flickr

26434222776_aaa97010f0_k.jpgIMGP4664 by czarobest, on Flickr

26434235266_bb65b7676d_k.jpgIMGP4665 by czarobest, on Flickr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne malowanie, naprawdę mi się podoba. Model zresztą też :) . Co do wzmocnień - gdyby nie porady kolegów zrobiłbym tylko listwy w skrzydle, moim zdaniem jednak model faktycznie potrzebuję chociaż małej listewki wzdłuż kadłuba. U mnie jeszcze nie sklejone boki są już bardzo sztywne, jednak w planach nie ma wzmocnień w kadłubie więc bez nich też powinien dać radę :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.