Skocz do zawartości

Pioneer 1400/pelikan 1400 problem i ...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów. Przed weekendem zakupiłem Pioneer"a 1400 i już w sobote zaliczyłem niefortunnie kreta..co śmieszne nie na polu bo tam nawet jakoś mi szło w stylu pijanego węża ale szło. Stało się to wszystko na przydomowym polbruku pod samą wiatką.Wrrr. 1 kret na łące małe klejonko i heja dalej 2 kret już na kostce. No nic, zapał nie minął zamówiłem kadłub ale nie z pioneera tylko BETY/PELIKANA. Niestety pomimo kompatybilności skrzydeł steru to .... no właśnie okazało się że jest 2cm dłuższy. 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma na zbyciu popychacze od BETY lub PELIKANA? chodzi mi o dwa popychacze steru wysokości i kierunku.

Może jest ktoś z ŚWiebodzina bądź okolic chętnie bym podjechał na krótkie szybkie szkolenie co jak dlaczego i po co.

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Drugie pytanie:

Czy i jaki ma wpływ ustawienie pakietu jak głęboko ma być jak to wyważyć co i jak ?

Czytam na necie ale...potrzebuje łopatologicznej wskazówki.

Jeszcze raz dziękuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kupić 2 nowe bowdeny i wymienić http://avifly.pl/pl/snapy/bowden-wzmocniony-1m

Wpływ położenia pakietu ma decydujące znaczenie , model musi być wyważony .

W zależności na jakim pakiecie latasz 2200 mAh czy mniejszy . Nie wiem czy wybudowałeś podkładki metalowe , które są w dziobie.

post-7945-0-91388600-1456940497_thumb.jpg

 

No i symulator jest lepszy od latania bo koszta są niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latałem na symulatorze, ale to nie to samo, nie ma tej adrenaliny i to jakby nie było jest  i będzi etylko PC i tak naprawdę nie przekonuje mnie to. Bardziej człowiek się skupi przy realnych próbach.

Pakiet mam z RTF 1300.  W Pioneerku jest w środku pusty kadłub, a w pelikanie jest przegródka.Jak  zrobiłem tak jak na foto to model na koniuszkach palców stał stabilnie.. Wystarczy kupić to z linku? średnica będzie pasować w oryginalne rurki modelu??tylko dociąć wyprofilować Z ??

Krawędź prowadzona skrzydła to jest przednia część skrzydła? ta od kabinki?i od tej częśći 62-88mm w którą stronę  bo tego właśnie nie rozumiem:(

Mam jeszcze taką zagwozdkę może to szczegół który nie jest istotny ale.. Jak położe model na podwoziu(kadłub) stoi że tak powiem z równowagą nie przechyla w prawo ani w lewo. Patrząc na skrzydła przednie widzę że tylni statecznik jest z jednej strony jakies 5mm niżej. Patrząc od przodu prawy jest wyżej niż lewy. Patrząc od tyłu nie zauważyłem takiego czegoś ale od przodu widać jak lewa strona zrównuje się z przednim skrzydłem a prawa wystaje ale czy to ma wpływ? Elementy spasowane idealnie stawiam na źle wyprofilowany statecznik.

Nie wiem jak w kadłubie BETA bo dostałem go sklejonego ale nie widać pod swiatło elementów dociążenia. W pioneer miałem kilka podkładek na klej na gorąco wklejone i to nie na środku a z jednej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek ciężkości liczy się w każdym samolocie od krawędzi nararcia skrzydła (krawędzi prowadząca)

Tak bowdeny z linku sobie dopasujesz.

Wiadomo że symulator to nie real , ale naucz się latać od siebie do siebie bo stery działaj odwrotnie , i naucz się ladować. Każdy zakręt podciagaj wysokością to częsty błąd.

Jeszcze jedno dragami staraj sie delikatnie max wychylenia to pewny kret .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dziękuje za pomoc. Bowdeny zamówione, nowe serwo zamówione bo oryginalne było z osią freozwaną jakieś niewymiarowe brak orczyków.

W pn będą  częśći więc złożę i poczekam:)

Prosiłbym o informację jeszcze co z tym tylnim statecznikiem poziomym? Mianowicie czy może być wykrzywiony o te 5mm względem głównego skrzydła?

Druga sprawa, baardzo by mi ułatwiły zdjęcia kogoś kto ma pionierka i jak ma ułożone wnętrzności.Żeby to miało skład ład i nie kolidowało z modelem pdoczas lotu.

 

Męczy mnie jeszcze jedna sprawa, czy jest możliwość zamontowania LEKKIEGO podwozia kołowego do pelikana? Czy wklejenie pręta od ogona do "dzioba" a nawet kilka cm za dziub pomoże przy krecie? Żeby nie roztrzaskać przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Prosiłbym o informację jeszcze co z tym tylnim statecznikiem poziomym? Mianowicie czy może być wykrzywiony o te 5mm względem głównego skrzydła?

 

 

Męczy mnie jeszcze jedna sprawa, czy jest możliwość zamontowania LEKKIEGO podwozia kołowego do pelikana? Czy wklejenie pręta od ogona do "dzioba" a nawet kilka cm za dziub pomoże przy krecie? Żeby nie roztrzaskać przodu?

Statecznik poziomy musi być rowmoległu do skrzydeł bo model bedzie skrecał.

Wklejenie pręta pomoże usztywnić kadłob , ale nie pomoże uniknąć kreta i jego skótków .Podwozie nie mam sensu te modele ładnie ląduja na brzuchu.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy wklejenie pręta od ogona do "dzioba" a nawet kilka cm za dziub pomoże przy krecie?

Mamy tu na forum Kolegę co tym samym modelem chciał się bronic przed krwiożerczymi kretami , testując wysokozaawansowane rozwiązania amortyzujące .. tu masz temat http://pfmrc.eu/index.php?/topic/54812-pioneer-1400-amortyzacja-kret%C3%B3w/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że zbyt blisko ziemia...jak to mój ojciec powiedział za mało czasu na wyczucie modelu:((  Oki, moel gotowy do lotu. Czy ktoś jest chętny do oblatania i udzielenia instrukcji?? Okolice FSW mogę dojechać w obrebie 30km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie, w zeszłą niedziele odbyłem spotkanie z forumowym kolegą. Udzielił mi kilka fajnych rad oblatał mego nielota i zmarznięci wróciliśmy do domów.Za co Mateusz dziękuje.Następnym razem masz Piwo:)

Do rzeczy około 14 podłączyłem pakiet do ładowania ale że się pogoda wyklarowała...powiedzmy to postanowiłem spróbować nie rozbić mego Boeinga.

Udało się, model wzbił się w powietrze klika prostych komend wylądował i tak kilka razy.

Uchahany jak dziecko z batonikiem wróciłem do domu. Przed wczoraj postanowiłem znowu polatać.Niestety bez sukcesu. Pelikan tańczył w powietrzu jak panna na dyskotece. Dziś zero wiaterku,słoneczko 12st więc....za płot i heja. Kilka startów i lądowań zakończonych sukcesem!!! Tak sukcesem. Wsadziłem kamerke pokroju GoPro tylko za 90% niższą cenę.Kilka wzlotów i upadków ale wszystko nagrane! Właśnie wrzucam nie przerobiony film na YT.CDN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 tylko czemu na tych skibach lądujesz jak parę kroków dalej taka mięciutka trawka ...

He, to pierwsze o czym pomyślałem. 

 

Mateusz, jak na pierwsze loty to całkiem fajnie. Próbuj do lądowania podchodzić z prostego dobiegu a nie po wyjściu z zakrętu. Odleć sobie dalej i podchodź choć by z 200m. Poza tym, planuj lądowanie. Bo na razie wyglądają na zupełnie przypadkowe :) Ale nic się nie martw. Inni też tak zaczynali.

To ostatnie lądowanie było mocarne, prawie rozlałem kawę z wrażenia... ;)

 

Powodzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie taki miał manewr być,nieoficjalnie byłem jak to grzecznie nazwać....ufajdany po pachy:D ale się udało.

 

Dobra,dziś postanowiłem że przerobie swoją apke fly sky t4. Kupiłem podstawowy tani zestaw FPV, nie po to by latać 10km ale po to by po opanowaniu pilotki z ziemi,zacząć opanowywać model z pozycji pilota. Wokół komina ale...zawsze coś. Teraz trochę wydatków mam więc szukanie apki z wyższej półki odpuszczam. Jak to mówią z braku laku dobry KIT, jako że moja aparatura działa,i działą dobrze to rozebrałem stary router wylutowałem gniazdo ANT oraz wykreciłem oryg.antene w apce. Otwór montażowy w obudowie wlutowanie gniazda i podłączenie anteny. Tak to widać:

c11931b11aba1d00m.jpg  7e1b0f96ff202415m.jpg 177f93a5a38c23fdm.jpg 73a3b51921b330adm.jpg

 

Krótkie testy wyszły takie że....dobrze wlutowałem antenę.Dom świeżo postawiony,stropy grube i z ogrzewaniem podłogowym,czyli porządnym ekranem w postaci folii allu. Chwilowe podciąganie drążków nie uszkodzi nadajnika więc taki teścik.Model na 1 piętrze ja na parterze nie miałem sygnału już bez ant. Z ant. byłem w piwnicy i wszystko działało.Na oryg ant.zakres kończył się już na wejściu do piwnicy.Jednym słowem DZIAŁA!

Kiedyś na daleką przyszłość jak FPV ogarnę, aparatura straci swój zasięg to podłączę to co na fotce poniżej:

 

 

e2bb8839e39ab897m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem uchwyt do Opticoma, jest tak.Dzisiaj ppierwsze loty się odbędą.

 

09a3eaaded291ad3m.jpg

0447a11c49a1f5e4m.jpg

1862921191cd9063m.jpg

d2e4f92a9207931em.jpg

 

Bateria wytrzymuje około 8-12min dalej się wyłącza pomimo niby dobrego napięcia.Nie wiem..ale jak to mówia tanie mięso psy jedzą.Coś tam nagrywa....https://www.youtube.com/watch?v=j_N5Tg4WAGk

 

Testy zaliczone,niebawem filmiki.Bez sząłu,mocno wiało ale udało się opanować potwora podniebnego:)

 

  
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam mały problem. Wczoraj udało mi się polatać,fajne starty i lądowania.Natomiast po naładowaniu pakietu dziś przy próbie startu....gaz 60% rzucam pelikana i.... pikuje dziobem w dół.....Na kilka rzutów 1  udało mi się złapać drążek wysokości..... Model wyważony. Poniżej fotki.Stoi pięknie 

7ceb2dc3839a39b8m.jpg fa00bbb739abf376m.jpg f2dad10c240bd3f6m.jpg

 

To moja wyważarka... dobra czy zła? oceńcie sami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważarka jest ok. Jeżeli chodzi o pikowanie przy starcie; sprawdź mechanikę statecznika i serwa. Coś może być luźne, oberwane, serwo wyrwane/odklejone... 

Mocowanie silnika też warto skontrolować. I sprawdź czy coś w środku się nie przesuwa zmieniając środek ciężkości. 

Od tego bym zaczął. Samolot miewał twarde lądowania - wiele mogło się zdarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.