Skocz do zawartości

ATR 1 i ATR 2


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Michał, posprzątałem Twój temat, mniej agresji, więcej merytoryki, jeżeli nie pasuje Ci że ktoś komentuje Twój temat lub ma inne zdanie to forum nie jest miejscem dla Ciebie. 

 

pozdrawiam

To, że ktoś ma inne zdanie to mi nie przeszkadza. Dlaczego Tobie przeszkadza to, że ja mam inne zdanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że prace ambitnie ruszyły do przodu... Jaki kolega napęd będzie stosował ?

Widzę że prace ambitnie ruszyły do przodu... Jaki kolega napęd będzie stosował ?

Też niecierpliwie czekam na ujawnienie tej koncepcji :blink: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten model co teraz sklejam zostanie przeznaczony na testy.

Będę na nim testować sterowanie i ustawiać wyważenie modelu.

Jeśli chodzi o napęd to jak pierwsze testy wyjdą pomyślnie mam w szufladzie silnik Emax o uciągu 900g.

Więc wtedy go zamontuję i dalej będę testować.

Pusty model o rozpiętości 1000mm ważyć będzie ok 450-500g.

Całość z elektroniką powinna ważyć w przedziale 700-800g.

Jak wszystko przebiegnie ok to jedna wersja będzie z napędem śmigiełkowy a druga EDFx2.

Na szczegóły trzeba trochę poczekać. Sam w tej chwili nic nie mogę zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten model co teraz sklejam zostanie przeznaczony na testy.

Będę na nim testować sterowanie i ustawiać wyważenie modelu.

Jeśli chodzi o napęd to jak pierwsze testy wyjdą pomyślnie mam w szufladzie silnik Emax o uciągu 900g.

Więc wtedy go zamontuję i dalej będę testować.

Pusty model o rozpiętości 1000mm ważyć będzie ok 450-500g.

Całość z elektroniką powinna ważyć w przedziale 700-800g.

Jak wszystko przebiegnie ok to jedna wersja będzie z napędem śmigiełkowy a druga EDFx2.

Na szczegóły trzeba trochę poczekać. Sam w tej chwili nic nie mogę zrobić.

Trochę trudno będzie zmieścić się z elektroniką i napędem w 250 - 300 gramów. Żeby E-max dał te 900G ciągu, trzeba go dobrze nakarmić. Ten karmnik waży. 

Liczyłeś to z grubsza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę chłopie jaki masz ten silnik emax to chyba jakiś GT bo cf2822 nie da rady i nie ma tyle ciągu poza tym na 900 gram to trzeba kawał śmigła więc pytanie brzmi gdzie je zapakujesz , bo jak ma być puszer z silnikiem na końcu i śmigłem to życzę powodzenia z wyważeniem no chyba że ten model tego nie wymaga :) poza tym na te 900 gram ciągu potrzeba około 25A na emaxie GT więc pakiet 1500 zostanie zagotowany i wyssany po 1 locie... co do napędu edf i to 2 x edf to widzę że nie wiesz na co się porywasz i nie wiesz o czym piszesz. Edf = wysokie moce sporo A i jeszcze więcej watów poza tym waga, przy wyrażeniu musiałbyś umieścić pakiet na kiju przed modelem i na pewno nie 1500... jeśli jednak jakimś cudem zapakujesz tam 2 x edf I uda ci się to wyważyć to będzie to cegła jakich mało. Podobno niektórzy twierdzą że wyważona deska też poleci... :) Wniosek człowiek który nigdy nie budował z depronu i na bank nigdy nie miał edfa buduje model. ... Z wyrazami szacunku Pozdrawiam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę chłopie jaki masz ten silnik emax to chyba jakiś GT bo cf2822 nie da rady i nie ma tyle ciągu poza tym na 900 gram to trzeba kawał śmigła więc pytanie brzmi gdzie je zapakujesz , bo jak ma być puszer z silnikiem na końcu i śmigłem to życzę powodzenia z wyważeniem no chyba że ten model tego nie wymaga :) poza tym na te 900 gram ciągu potrzeba około 25A na emaxie GT więc pakiet 1500 zostanie zagotowany i wyssany po 1 locie... co do napędu edf i to 2 x edf to widzę że nie wiesz na co się porywasz i nie wiesz o czym piszesz. Edf = wysokie moce sporo A i jeszcze więcej watów poza tym waga, przy wyrażeniu musiałbyś umieścić pakiet na kiju przed modelem i na pewno nie 1500... jeśli jednak jakimś cudem zapakujesz tam 2 x edf I uda ci się to wyważyć to będzie to cegła jakich mało. Podobno niektórzy twierdzą że wyważona deska też poleci... :) Wniosek człowiek który nigdy nie budował z depronu i na bank nigdy nie miał edfa buduje model. ... Z wyrazami szacunku Pozdrawiam.

Piszesz to chyba specjalnie aby mnie zdenerwować lub wyprowadzić z równowagi.

Od razu napiszę, że masz za małą wiedzę aby pisać to co piszesz.

 

Silnik Emax XA2212 1400KV 3S - 248W - ciąg 940g - EMAX

ESC ABC-Power 30A 2-3S - BEC 2A - Regulator ESC

Akumulator ABC-POWER 1500mAh 3S 30C - wtyk DEAN - Li-pol 11,1V NANO-TECH

śmigło 8x6 APC

Taką konfigurację elektroniki mam w modelu M 01 waga do lotu 700g.

Na pełnym gazie lata jak rakieta. Nic się nie gotuje. Wszystko chodzi jak zegarek. Samolot ma fajny nadmiar mocy i można się pobawić.

Spokojnie lot mieści się w 10 min. a nawet dłużej.

ATR ma ze dwa razy większą powierzchnię.

ATR jest już wyważony - obliczyłem środek ciężkości w 5 min. bez pomocy żadnego programu.

O EDF nie będę pisał, bo pewnie jesteś w błędzie tak jak ze śmigiełkiem.

 

 

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Bandyr,

masz w tym wątku (innych nie znam) tendencje do autorytatywnego formułowania mocnych wniosków (pomijam Twoje personalne wycieczki), np.: poleci na mordę, będzie cegła, nie da ciągu, na pewno pobierze tyle prądu, będzie musiał mieć ogromne śmigło, itd.

 

Co do konkretów, obalających Twoje mocarne wnioski - Michał mnie ubiegł, ale przykładów "obalających" jest więcej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do soboty nie mam możliwości cokolwiek podłubać przy modelu.

Wrzucam dziś wyliczony przez mnie środek ciężkości dla prostszej wersji.

Jak skończę modelować to co zacząłem wtedy wyliczę ponownie środek i zobaczymy jak to się ma w praktyce, ta teoria.

post-18554-0-99123600-1458748160_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknijcie Panowie w wolnej chwili i chęciach do "Nasze napędy..." , #25 i #26. Tam akurat dręczyłem takiego zwykłego D2212 ze śmigłem jak raz 8x6.

Żeby uzyskać z tego śmigła 900G ciągu statycznego trzeba mieszać nim ok. 11550 obr/min. Ten zwykły, nie z wysokiej półki D2212 żarł 250W już przy

11000, przy 11550 byłoby ok. 305W. Na statycznej ciągłej usmażyłby się w jakieś 3 ... 3,5 minuty, ale na chwilowej w locie na styk mógłby to wytrzymać

pod warunkiem nie katowania. 305 watów na 3S (11,1V) to 27,5A , odniesione do pojemności 1500mAh to niecałe 18,5C. Ale to wszystko dla pomiaru statycznego,

w locie będzie mniej i prądu i ciągu. Za to prędkość strugi zaśmigłowej całkiem spora, więc prędkość modelu też.

 

Jedyne obawy zatem to o żywotność pakietu, ale jeżeli nie szaleć bez pojęcia cały czas na full power, to dobry pakiet pożyje trochę. A skoro 10 minut

latania, to średni pobór wychodzi 6C - wcale nie morderczy. 

Z kolei te 6C ciągnięte z pakietu 1500 mAh to średnio 9A, które przy 11,1V dają 100W mocy elektrycznej. W rzeczywistości będzie to więcej, bo napięcie

w sporym okresie cyklu rozładowania przy takim poborze będzie wyższe dla Li-polki o niskiej rezystancji wewnętrznej. Niech nawet będzie te 100W,

przy zwykłym D2212 w śmigło pójdzie ok. 77W, co może dać 470 G ciągu statycznego (8330 obr/min). To wystarczy z zapasem dla lotu poziomego

i nawet dość żwawego wznoszenia modelem RTF 700 gramów, nawet nie najlepszym aerodynamicznie, bo to jest 0,6714 G/g (stosunek ciągu statycznego

do masy RTF). Przeliczona prędkość graniczna strugi dla takiego 10-cio minutowego latania to 20,825 m/s, przeciętny model będzie leciał z prędkością

pomiędzy 1/2 a 2/3 tej wartości, czyli gdzieś tak 37,5 ... 50 km/h. Podkreślę: w rzeczywistości będzie trochę dłużej i trochę szybciej, jeżeli pakiet nie

zostanie nadwyrężony energetycznie na samym początku lotu.

 

Przyznam, że na pierwszy rzut oka znacznie mniej różowo to wyglądało :unsure:.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej - a te Twoje wyliczenia to tylko wyliczenia czy praktycznie też je sprawdzasz. Piszesz, że w locie będzie jeszcze lepiej bo to i tamto. Mnie akurat w locie nigdy nie wychodziło lepiej...

Wszystkie te rozważania miałyby sens gdyby były w temacie modelu Zero -, który miał latać już dawno temu ale chyba nic z tego - w tej konstrukcji jak Ty wyobrażasz sobie lot na pełnym gazie...Przecież to w ogóle nie ma nośności aerodynamicznej nawet jeśli autor twierdzi inaczej. Taka konstrukcja powinna latać raczej wolno jak maszyny z Avatara i mieć zupełnie inny rodzaj napędu - coś jak dron. Tu na rysunku praktycznie nie widać żadnych powierzchni sterowych. Ale autor przecież doskonale wie co robi i pewnie już Świątecznie Was zaskoczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wicej się nie wypowiadam i czekam na film z oblotu , a raczej z pierwszego kreta zaraz po wyrzucie :) chyba że autor tego wytworu będzie się wstydził i nie doda... jednak jeśli będzie pięknie latać , stabinie i szybko w 100% zwracam honor i będę twierdził , że prawa aerodynamiki są głupie a większość ludzi wypowidajacych się w tym temacie , którzy zjedli zęby na modelarstwie po prostu się nie zna... na takie konstrukcje jeszcze nikt nie wynalazł odpowiedniego napędu (technologia obcych cywilizacji) Pozdrawiam i życzę wszystkim wesołych świąt... :)

A jeszcze mi wpadła do głowy myśl że oblot może się udać jednak proponował bym model odwrócić do góry nogami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.