Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ranger EX 2.0 m FPV z Volantex RC + "Pitlab&Zbig"

EP Ranger EX PITLAB model FPV

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
116 odpowiedzi w tym temacie

#101 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 02 luty 2017 - 13:16

Ażeby nie było tego o czym piszesz ja startuję "makietowo" czyli z zaciągniętym sterem SW  który stopniowo odpuszczam i łagodnie dodaję  gazu. Trawa trawie nie równa, jak będzie wysoka i czepliwa to będą kłopoty, ale z równej takiej do pół koła nie powinno być problemu. Ja przerobiłem swoje klapy na szczelinowe i one po otwarciu działają bardziej jako hamulce - model schodzi na nich stromo w dół, więc przed samym przyziemieniem je zamykam. W oryginalnych klapach to może być jakiś pomysł, ale zaciągniętego SW i tak pewnie nie unikniesz.

 

Powodzenia w budowie - zapraszam do kontynuowania tematu.


  • 0

#102 malinowski

malinowski
  • Modelarz
  • 53 postów
  • Age: 31
  • SkądRumia
  • Imię:Łukasz

Napisano 05 luty 2017 - 18:59

A jeszcze jedno pytanie: jaką wagę startową maksymalnie udało Ci się zarejestrować? U mnie ten samolot będzie uniwersalną platformą do testowania paru systemów łączności wraz z pomiarami (to jest główny cel) a przy okazji do rozpoczęcia zabawy z FPV. Gdzieś na anglojęzycznym forum wyczytałem, że ktoś latał tym z wagą pod 3 kg. Da się z taką wagą jakoś rozsądnie latać?


  • 0

#103 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 06 luty 2017 - 22:01

A jeszcze jedno pytanie: jaką wagę startową maksymalnie udało Ci się zarejestrować? U mnie ten samolot będzie uniwersalną platformą do testowania paru systemów łączności wraz z pomiarami (to jest główny cel) a przy okazji do rozpoczęcia zabawy z FPV. Gdzieś na anglojęzycznym forum wyczytałem, że ktoś latał tym z wagą pod 3 kg. Da się z taką wagą jakoś rozsądnie latać?

 

W tym modelu akurat masy nie pomierzyłem, ale do wagi samego modelu w zestawie możesz dodać pakiet 4S 4500mAh 35C, pakiet FPV 4S1200mAh, ciężar Pitlaba i do tego dwie kamery Mobius i kamerę FPV  oraz nadajnik FPV. Z tą wagą model startuje bez problemu a czy udźwignie więcej ? - musisz spróbować sam - pewnie tak tyle, że wydłuży się droga startu.


  • 0

#104 malinowski

malinowski
  • Modelarz
  • 53 postów
  • Age: 31
  • SkądRumia
  • Imię:Łukasz

Napisano 07 luty 2017 - 09:48

OK dzięki za informacje. Myślę że w takim razie mój planowany udźwig ok 500g oprócz aparatury FPV + mała kamerka płytkowa jest realny;-)


  • 0

#105 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 12 luty 2017 - 13:53

To powodzenia w realizacji Twojego projektu :)


  • 0

#106 vmaxim

vmaxim
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 69
  • SkądPabianice
  • Imię:Adam

Napisano 15 maj 2017 - 09:56

Zostałem zainspirowany Twoim opisem i nabyłem Rangera, ale w wersji kit.

Mam pytanie jakim klejem kleiłeś w kadłubie drewniane elementy.

Pozdrawiam


  • 0

#107 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 18 maj 2017 - 06:04

Kadłub modelu wykonany jest z jakiegoś dość śliskiego plastiku, dlatego połączyłbym klejone z kadłubem drewniane elementy dodatkowo paroma małymi wkrętami (szczególnie w okolicy podwozia) a samo miejsce klejenia drewna z plastikiem dodatkowo zmatowiłbym. Do klejenia używałem kleju Soudal Fix All -Clear - trochę długo wiąże (nawet bez dostępu powietrza)  ale daje mocną i elastyczną spoinę.

 

Życzę powodzenia w budowie Twojego modelu  :)

 

RSony01.jpg


  • 0

#108 vmaxim

vmaxim
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 69
  • SkądPabianice
  • Imię:Adam

Napisano 19 maj 2017 - 08:10

Kadłub modelu wykonany jest z jakiegoś dość śliskiego plastiku, dlatego połączyłbym klejone z kadłubem drewniane elementy dodatkowo paroma małymi wkrętami (szczególnie w okolicy podwozia) a samo miejsce klejenia drewna z plastikiem dodatkowo zmatowiłbym. Do klejenia używałem kleju Soudal Fix All -Clear - trochę długo wiąże (nawet bez dostępu powietrza)  ale daje mocną i elastyczną spoinę.

 

Życzę powodzenia w budowie Twojego modelu  :)

 

attachicon.gifRSony01.jpg

Dziękuję za odpowiedź

Fakt plastik kadłuba jest właśnie w dotyku śliski, myślę o kleju do rur co. Ten klej jest klejem aktywnym rozpuszczającym wierzchnią warstwę tworzywa.

Próby dadzą odpowiedź.

Pozdrawiam


  • 0

#109 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 20 maj 2017 - 08:14

Dziękuję za odpowiedź

Fakt plastik kadłuba jest właśnie w dotyku śliski, myślę o kleju do rur co. Ten klej jest klejem aktywnym rozpuszczającym wierzchnią warstwę tworzywa.

Próby dadzą odpowiedź.

Pozdrawiam

 

Jak uzyskasz sukces to daj może znać to przyda się innym  :)

Pozdrawiam


  • 0

#110 vmaxim

vmaxim
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 69
  • SkądPabianice
  • Imię:Adam

Napisano 04 sierpień 2017 - 06:22

Jak uzyskasz sukces to daj może znać to przyda się innym  :)

 

Niestety próby z różnymi rodzajami klei nic nie dały wszystko odpada od tego tworzywa. Samolot został oblatany z problemami.

Zastosowałem silnik emax gt 2820/06- moc ok. 800w obroty 980zasilanie 3S/4000  i śmigło dodane do zestawu. Samolot wznosi się

z trudnością brak zapasu mocy. Jaki ewentualnie zastosować silnik.

Dzisiaj chcę wypróbować śmigło 12/6 aircraft.

Pozdrawiam


  • 0

#111 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2009 postów
  • Age: 52
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 04 sierpień 2017 - 07:20

Zasilanie 4S i będzie latał.Zbyt wolny silnik pod 3S z takim śmigłem.


  • 0

#112 malinowski

malinowski
  • Modelarz
  • 53 postów
  • Age: 31
  • SkądRumia
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 sierpień 2017 - 08:56

Ja latam na takim setupie: 

 

SK3-3542-800KV + śmigło mastera 3 lopatowe 10x5 i pakiet 5000mAh

i nie narzekam na brak ciągu.


  • 0

#113 vmaxim

vmaxim
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 69
  • SkądPabianice
  • Imię:Adam

Napisano 05 sierpień 2017 - 17:13

Ja latam na takim setupie: 

 

SK3-3542-800KV + śmigło mastera 3 lopatowe 10x5 i pakiet 5000mAh

i nie narzekam na brak ciągu.

Dzięki za odpowiedź

Wczoraj dokonaliśmy oblotu na śmigle 11/6 i zasilaniu 4cel. Pomiar prądu co prawda na ziemi - przy pełnym gazie ok 50A  w połowie ok 8-10A. Lot był całkiem sprawny na włączonym automacie trwał 35 / 4cele/4000 /. 

Czy w swoim modelu sprawdzałeś pobór prądu i czy Twoim zdaniem założenie śmigła 3 łopatowego mogło by poprawić moją ekonomikę lotu

Pozdrawiam


  • 0

#114 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2009 postów
  • Age: 52
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 05 sierpień 2017 - 19:57

Na pewno nie.


  • 0

#115 vmaxim

vmaxim
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 69
  • SkądPabianice
  • Imię:Adam

Napisano 05 sierpień 2017 - 20:18

Na pewno nie.

Dzięki za odpowiedź jest krótka i treściwa. 

Pozdrawiam


  • 0

#116 malinowski

malinowski
  • Modelarz
  • 53 postów
  • Age: 31
  • SkądRumia
  • Imię:Łukasz

Napisano 05 sierpień 2017 - 20:54

Nie mierzyłem prądu na ziemi. Parametry napędu dobierałem na ecalc.ch. Śmigło 3 łopatowe ma mniejszą sprawność od dwułopatowego. U mnie sa 3 łopatki ponieważ większe niż 10 cali tam nie wchodzi.


  • 0

#117 vmaxim

vmaxim
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 69
  • SkądPabianice
  • Imię:Adam

Napisano 06 sierpień 2017 - 12:11

Nie mierzyłem prądu na ziemi. Parametry napędu dobierałem na ecalc.ch. Śmigło 3 łopatowe ma mniejszą sprawność od dwułopatowego. U mnie sa 3 łopatki ponieważ większe niż 10 cali tam nie wchodzi.

Z Twojej odpowiedzi wnoszę, ze silnik masz oryginalnie zamocowany. Ja zwiększyłem pochylenie i w ten sposób po lekkim przycięciu śmigła Master Airscrew 11/6 dosłownie po 5mm śmigło zostało zamontowane. Piszę o tym wszystkim bo mało się znam. Chciałem do zasilania użyć LiJon w konfiguracji

3S6P, waga takiego pakietu ok. 800 g, a 4S6P ok 960g. Ale po pomiarach obciążenia prądowego zrobię pakiet 4S5P. Myślę że się sprawdzi.

Pozdrawiam


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: EP, Ranger EX, PITLAB, model FPV

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych