Skocz do zawartości

YF-23 z planów Craig Clarkstone


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

I to jest dla mnie najlepsze rozwiązanie, bo już przeglądałem zdjęcia YF-23 i w miejscach gdzie miałyby być klapy nie ma żadnych widocznych linii podziału. A te zdjęcie F-22 z tymi poprzeczkami właśnie kojarzyłam, tylko nie wiedzialem skąd.. Dzięki za sugestię.

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tak z ciekawości wrzuciłem na wagę to co jest zrobione, i waga wyszła 460gram. Do tego dojedzie jeszcze reszta depronu, czyli liczę około 100gr. Pakiet, silnik, regulator i odbiornik to 330gram. Razem 890 gram.

Malowanie, trochę szpachli, "galanteria" i zrobi się kilogram.. A testy ciągu silnika, które ostatnio zrobiłem wyszły tak:

śmigło 7x4E APC ciąg około 880 gram

śmigło 7x4 ciąg około 1050 gram. Poboru prądu nie podam, nie mam wattmetera, a miernik elektryczny gdzieś mi zaginął.

Chyba ciężkawo bedzie.

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Wczoraj podczas montażu napędu klapy stała się rzecz niemożliwa , orczyki klapy zawadzały o rurki 3mm od napędu steru wysokości i kierunku. Mój błąd, bo wcześniej sprawdzałem i niby było ok, ale po montażu bocznych części włosów powietrza wszystko się zmieniło, za mało miejsca zostało na obrót orczyków, i klapy mogły opadać max o około 10°.

W związku z tym zdemontowałem serwa i umieściłem je w środkowej części kadłuba. Tam miejsca jest sporo, i wszystko ładnie się zmieściło.

3f87a6f4d9d2639a095e886cb233dfed.jpg

f41c8e4b52ce1b723c17da47848bc09a.jpg

d8ae0d6d06507a7ec6054fc9d477b7ae.jpg

Przy okazji na zdjęciach widać już wklejoną półkę pod regulator i przykręcony silnik oraz te boczne osłony wlotu powietrza.

A jak działają lotki, klapy i usterzenie pokazuje poniższy filmik:

 

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Mam starą lutownicę trasnformatorową, i ogólnie dobrze się spisywała, do czasu aż chciałem ostatnio polutować grubsze kable do złącza xt-60, i niestety tutaj już nie daje rady. Czy możecie polecić mi jakąś dobrą stację lutowniczą?

Pozdrawiam

Piotr

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę, sprawdzę ją po powrocie do domu.

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Edit:

 

Wymiana grota pomogła.

Dariusz dzięki za pomoc, jak będzie kiedyś okazja, to masz ode mnie dobrą flaszkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po przerwie.

Prace przez ten czas szły jakoś opornie, czasu poświęcałem sporo, a efekt dość mizerny.. Też tak czasami macie?

Do tego w jakichś niewyjaśnionych okolicznościach padło jedno z serw lotek i konieczna była wymiana, szczęście że nie stało się to w locie, i że podczas budowy nie zdecydowałem się na wklejenie tych serw na kleju.

Poniżej kilka zdjęć z postępów.

b90915c4fc93ffc45b1f85b14c4920d7.jpg

5ccb4fd80489b043ec4ea1c97212b652.jpg

Tutaj z zielonego podkładu zrobiłem wstępną przymiarkę do wytłoczki kabiny. Mam zamiar razem z dziobem zeszlifować do docelowego kształtu, później nałożyć cienką warstwę szpachli, i takie kopyto wykorzystać do formowania próżniowego.

43e6d3ae47b5d09e441af0713b86b63b.jpg

1cc020acceb9615a29c4708dcd30a5b5.jpg

Tutaj dostęp do serw lotek, i miejsce na odbiornik.

6f967b27a28c123520e1f5f2fec7298a.jpg

Pozdrawiam.

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam po dłuższej przerwie. ????

W zasadzie w budowie do przodu nie posunąłem się. Zrobiłem sobie pudełko do tłoczenia vac, potrzebne do zrobienia owiewki. Do tego kopytko kabiny, na którym męczyłem się dobry kawałek czasu. W sumie cała kabina wyszła tak:

7ea626598c8b5d0a4cb2226ed52dece4.jpg

08b77fb5c4bc32b8e47144a06fddab59.jpg

0dc3369b098201f534a5d79741cf38cc.jpg

Po pomalowania farba całość prezentuje się w taki sposób:

171fd3594f9e4a95222f642d108ab8f3.jpg

4f2fbf872ced4cf46fb7a896c8b4bbd3.jpg

Jak widać na zdjęciach jest trochę więcej niedoróbek niż powinno być, ale na razie nie będę robić nowej kabiny. Może po pierwszym oblocie zrobię nową. Kabina malowana farba Model Master Gunship Gray pędzelkiem.

Pozdrawiam wszystkich.

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz trochę czasu trzeba na to poświęcić, ale lubię taką grzebaninę.. ???? A i przy okazji mam nadzieję że i efekt końcowy będzie odpowiedni. Tak model wygląda na chwilę obecną:4fb5d8297b767d123d6f8d8d830766ac.jpg

c74854a079e0f5945664da341ce7cb0c.jpgae646f9bad9745724de07666f6a01aae.jpg

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być trochę za ciężki jak wyjdzie 1kg ale można pomyśleć o 4s'ie silnik raczej przeżyje nie wiadomo tylko jak długo. Ja latam F-35 praktycznie taj samej wielkości i waga z pakietem 1800mAh 4s około 700g a ciągu 1,2kg na NTM Prop Drive 28-36 2200KV / 696W i to jest rakieta. Poprzednio miałem F-18, ważył 750g ale ciągu tylko 700g na 3s 2200mAh no i nie dość że trudno się startowało to nie można się było zbytnio pobawić, ale mogło to być spowodowane też za małą rozpiętością. Tak czy inaczej w takich samolotach lepiej jest latać krócej z większą mocą. Jeszcze co do wytrzymałości to jeśli krawędź natarcia jest dosyć ostra to warto dokleić pręt węglowy 0,5mm albo zalaminować te 2cm od natarcia tkaniną 17g/m2 ja używam jedno i drugie bo u mnie na lotnisku są takie kwiatki (chyba od kończyny) które lubią podczas szybkiego podejścia odznaczyć na krawędziach. A tak ogólnie to bardzo ładny model, czekam na film z oblotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika na chwilę obecną nie będę już zmieniać, szczególnie że nie mam pakietów 4S. Caly spod modelu został już zalaminowany tkaniną 24,5g/m2, a natarcie skrzydeł to listwa sosnowa, mam nadzieję że to wystarczy. Muszę jeszcze zrobić z listwy sosnowej natarcie wlotu powietrza, bo wydaje mi się że ono będzie najbardziej "obrywać" podczas lądowania.

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem miałem zamiar zrobić w modelu kilka drobnych rzeczy, ale przed przystąpieniem do pracy, coś mnie podkusiło i zachciało mi się sprawdzić usterzenie, czy wszystko z nim w porządku. No i okazało się, że nie działa jedno z serw ze steru wysokosci/kierunku. Przymusowo zrobiłem sobie klapkę dostępową:

c0b8c4d9822526313879518c57b110fa.jpg

Po demontażu serwa okazało się, że silniczek jest uszkodzony. Serwo Turnigy MG90S. Zapasowego niestety nie mam, chciałem dać w zamian Tower Pro MG90S, bo chyba oby dwa są takie same, a tylko różnią się nazwą. Po montażu i podłączeniu, okazało się, że ster z tym Tower Pro reaguje dużo wolniej niż drugi z Turnigy.

Czy to jest możliwe? Szczególnie że różnica jest dosyć spora.

I jeszcze przy okazji mam pytanie czy nie było by lepiej wymienić tych serw na coś mocniejszego bo mam jeszcze parę HK15148B tylko że w tym wypadku czeka mnie mała przeróbka łoża.

A może lepiej zamienić je na Corona 929MG? Tutaj przeróbka nie będzie potrzebna.

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.