Skocz do zawartości

Mosquito


Rekomendowane odpowiedzi

Ale ja nie twierdziłem, że tylko sklejką był kryty - tak jak pisesz konstrukcja skorupowa. Tkanina jakakolwiek nawet w naszych modelach wzmacnia konstrukcję. Nie twierdziłem też, że były dodatkowo szpachlowane bo nie wiem ale z calą pewnością były wykańczane na gładko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wg mojej wiedzy samoloty DH Mosquito w produkcji wojennej (tzn. wyprodukowane w czasie IIWW) oklejane finalnie płótnem nie były z następujących powodów:

1. Samoloty montowano z modułów (ok 400 szt) produkowanych w różnych miejscach Anglii a montowanych w cały samolot w dwóch-trzech fabrykach montażówych a więc oklejanie musiało by być wykonane po całkowitym montażu co ewidentnie wydłużyłoby i spowolniłoby proces produkcyjny. A ten samolot był przeznaczony teoretycznie tylko na pięć wylotów bojowych...

2. Przy takiej konstrukcji skorupowej (niezwykle lekkiej, sztywnej i mocnej) jaką miał ten samolot "opłótnianie" klejonego drewna sensu-poza ochroną przed warunkami atmosferycznymi-raczej nie miało...Nie wspominając o dodatkowych setkach kilogramów.

3. Istnieją zdjęcia oryginalnych "wojennych' samolotów wziętych współcześnie do remontu, gdzie z tkaniny na zewnątrz kadłuba i płatów są tylko ząbkowane paski naklejane na miejsca spoin elementów drewnianych oraz obramowania luków technicznych i otworów.

4. Myślę,że najwcześniej w ostatnim roku wojny Mosquito otrzymał "skórę" z tkaniny a to za sprawą zupełnie niespodziewanych małych ilości strat i konieczności konserwacji tych samolotów oraz montowanych wówczas mocniejszych silników napędowych.

post-6507-0-03275900-1460461174_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dobrze przyjrzeć (w powiększeniu), to w dwóch zaznaczonych miejscach można dopatrzeć się śladów charakterystycznego splotu tej tkaniny. Zarówno w obrębie wzmocnienia, jak i poza nim. Ale może to artefakt matryca/kompresja jpeg.

 

post-14226-0-75118500-1460479874.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dobrze przyjrzeć (w powiększeniu), to w dwóch zaznaczonych miejscach można dopatrzeć się śladów charakterystycznego splotu tej tkaniny. Zarówno w obrębie wzmocnienia, jak i poza nim. Ale może to artefakt matryca/kompresja jpeg.

 

attachicon.gifmoskit.jpg

Ale posiałem ziarno. Dyskusja wre. Według mnie , na logikę to musiał być czymś kryty co wzmacniało konstrukcję. My pokrycia balsowe pokrywamy japonem-prawda. Panowie dajcie mi instrukcje jakim programem kompresujecie fotki to przedstawię Wam relacje z budowy SBACH a 342.

Wszystkim serdeczne dzięki za dyskusje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem email do wspomnianego wyzej czlowieka z Nowej Zelandii czy caly Mosquito byl pokrtyty plotnem Madapolam. Odpisal bardzo szybko:

 

Yes, all the wood and the rudder.  (Tak, wszystkie drewno i ster kierunku).

 

Czolem

Andrzej

Dzięki Wielkie Andrzeju,

Fajnie jest czegoś nowego się dowiedzieć.

W rewanżu-filmik o DH Mosquito, gdzie kilka klatek poświęconych jest oklejaniu tkaniną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wielkie Andrzeju,

Fajnie jest czegoś nowego się dowiedzieć.

W rewanżu-filmik o DH Mosquito, gdzie kilka klatek poświęconych jest oklejaniu tkaniną.

No fajnie , spór tylko w jednym temacie. Ja tylko pytałem czy widać fakturę płótna a nie czy był nią kryty,bo wiemy , że tak.

A jak kompresować fotki nikt nie napisał ,dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukać to trzeba wiedzieć gdzie. Po co wywarzać otwarte drzwi. Wystarczy krótka podpowiedz,wskazówka i po co te złośliwe komentarze,,jestem nowicjuszem na forum a na szukanie szkoda czasu .Czy wszystko tak od razu wiedziałeś. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukać to trzeba wiedzieć gdzie. Po co wywarzać otwarte drzwi. Wystarczy krótka podpowiedz,wskazówka i po co te złośliwe komentarze,,jestem nowicjuszem na forum a na szukanie szkoda czasu .Czy wszystko tak od razu wiedziałeś. Pozdrawiam.

Trudno skoro odebrałeś to jako złośliwość, wszystkiego od razu nie wiedziałam i nadal nie wiem, ale warto szukać bo to forum istnieje już długo i na wiele pytań są już zawarte odpowiedzi jak w linku który podałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno skoro odebrałeś to jako złośliwość, wszystkiego od razu nie wiedziałam i nadal nie wiem, ale warto szukać bo to forum istnieje już długo i na wiele pytań są już zawarte odpowiedzi jak w linku który podałem. :)

Dzięki ,doceniam to i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek - mówię do autora wątku nie do siebie :D - na samym początku odpowiedziałem, że na gładko więc odpowiedź miałeś bardzo szybko. zerknij na fotki w necie  - w muzeach egzemplarze są wykończone niemal na błysk. Nie były matowe tylko półmatowe.

Witaj imienniku, OK fajnie mądrych posłuchać. W wolnej chwili pokąbinuje z fotkami.Dzięki koledze Krzysiowi za wskazówki odnośnie wstawiania fotek.

Irek - mówię do autora wątku nie do siebie :D - na samym początku odpowiedziałem, że na gładko więc odpowiedź miałeś bardzo szybko. zerknij na fotki w necie  - w muzeach egzemplarze są wykończone niemal na błysk. Nie były matowe tylko półmatowe.

Wszystko gra imienniku.Mądrych miło posłuchać. Dzięki Krzysiu za wskazówki odnosnie wstawiania fotek paprabujem. Pozdrowionka.

raczej tak , tutaj całkiem dobrze to  widać <http://www.cybermodeler.com/aircraft/mosquito/mossie_walk3.shtml>

Twoje fotki bardzo wyraźnie wyjaśniają temat. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie czemu zawdzięczał swoją taką prędkość.

 

Gladka powierzchnia calego samolotu, stosunkowa mala powierzchnia skrzydel, dobrze opracowana aerodynamika (np bardzo przylegle/ciasne oslony silnikow, uklad srednioplata z malymi oporami inerferencji etc), odpowiedni profil skrzydla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gladka powierzchnia calego samolotu, stosunkowa mala powierzchnia skrzydel, dobrze opracowana aerodynamika (np bardzo przylegle/ciasne oslony silnikow, uklad srednioplata z malymi oporami inerferencji etc), odpowiedni profil skrzydla.

Właśnie profil, dzięki profilowi laminarnemu Mustang był taki szybki. Jak myslisz jaki profil zastosować w Mosquito. 

Tak, bo klapy byly mniejesze niz w prototypie po tym jak okazalo sie, ze gondole silnikow byly za krotkie i odrywal sie przeplyw.

A

Co miałeś na myśli (odrywał się przepływ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.