Skocz do zawartości

ENYA fanclub


MASK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj dotarl do mnie karton z NIESAMOWITYMI silnikami , ale nie o tym chcialem tutaj pisac.

W kartonie znalazlo sie m.in. TO: (patrz  fotki ) .

Robie wlasnie "dochodzenie" z ktorego on moze byc roku. Wymaga to troszke pogrzebania w sieci i na innych ENYowych forach. Dzisiaj juz ide lulu , ale jutro zaczne grzebanine.  Silnik wyglada na nigdy nie przykrecony do jakiegokolwiek loza ( brak sladow po srubach lub odciskow po podkladkach ) . Z racji wieku nie wyglada na nowy , choc z drugiej strony wydech czysciutki ( a w tamtych latach byla tylko rycyna , wiec wystarczylo kilka minut aby zasyfic wydech ) . 

post-6937-0-31885500-1523221555_thumb.jpg

post-6937-0-50176300-1523221574_thumb.jpg

post-6937-0-29386000-1523221590_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śliczności :) A tak wyglądają moje egzemplarze. 63 został kupiony na jednej z japońskich wysp przez żołnierza amerykańskiego podczas konfliktu koreańskiego zanim trafił we właściwe ręce - czyli do mnie :)  Mam do niego instrukcję z numerem i japońskimi napisami. Zaprzyjaźniona Japonka odczytała, że silnik opuścił fabrykę w Tokyo 19 czerwca 1953 roku :)

Bardzo ciekawe informacje na temat serii 60/63 można wyczytać w tym PDFie (który zresztą znasz) na stronie 9:
http://www.svensktmodellflyg.se/users/5466/ENYA_Model_Engine_Compendium.pdf

 

post-351-0-35500400-1523241732_thumb.jpg

post-351-0-10565100-1523241742_thumb.jpg

post-351-0-91460900-1523241752_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witam pozwolę sobie dołączyć do grona posiadaczy tych motorków, ostatnio zostałem posiadaczem silniczka ENYA 90 4 C co prawda używany ale mam go zamiar wskrzesić :)  wcześniej założyłem na forum wątek tego motorku ale to tylko dlatego ponieważ nie zauważyłem tego tematu za co sorki :unsure: a oto i on

3493c7895fd05e08.jpg

ta strzałka to było pytanie do czego służy ten otwór odpowiedz była że do odpowietrzenia  skrzyni korbowej :rolleyes:,  mam go zamiar rozebrać i umyć w myjce ultradźwiękowej, a ponieważ nie bardzo się orientuję w motorkach 4 T to mam pytania  jak wyregulować zawory, instrukcję ustawienia kuł zębatych już dostałem od kolegi za co wielki dzięki :rolleyes: i na jakiej zasadzie jest smarowanie skrzyni korbowej skoro paliwo dostaje się przez zawór i po spaleniu tak samo wychodzi omijając skrzynię korbową ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wlasnie przed minuta nabylem uzywana ENYA 90 4C . Zamontowana jest w czym co kiedys bylo modelem , ale wyglada dosyc swiezo. Brakuje pokrywy zaworow ( 10 dolarow na EBAYu ) . Zobaczymy co przyjdzie.  Pan Niemiec wymontuje jeszcze serwa i przysle razem z silnikiem . 70 EUR z przesylka. 

Jak bedzie trzeba cos jeszcze "uzupelnic" to na szczescie czesci na EBAYu masa .....

post-6937-0-97913800-1544384038_thumb.jpg

post-6937-0-19179700-1544384073_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak wykupiles WSZYSTKO  :D  :D  :D

 

Pokrywe zaworow ( z tego co Pan Niemiec napisal ) . Enya zostala wyslana do mojego kolesia do Berlina , wiec do mnie dotrze gdzies tam mysle przed swietami ( albo po ) . Wtedy obejrze i napisze CO potrzebne . Pogrzebiesz w woreczkach i na 100% sie znajdzie  ;)

 

Marcin : szukaj mi NOWEJ 155 4C !  Jedyna ( poza pierwszymi "otwartymi" ) jaka brakuje mi w kolekcji  :angry:  

Ostatnio "przespalem" aukcje 240 V  . RAZ  odpalana , kompletne pudelka ITP - 680 franciszkow szwajcarskich  :o .

 Jest jeszcze jedna nowa 240 V za 680 EUR , ale facet nie odpisuje na maile  :wacko: . 155 przespalem na Ebayu. Poszla za chyba 650 dolcow ........

 

Na wiosne bede mial gotowe 4 modele z ENYAmi ( 1 x R120 , 1 x 90 , 2 x 80 ) !!!

post-6937-0-75816200-1544651150_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy juz pisalem , ale zdobylem w zeszlym roku 90 4C  z OSowskim gaznikiem ! Jeszcze jej nie odpalilem , ale ciekawe bedzie porownanie z druga oryginalna . Wiadomo , ze silnik silnikowi nie jest rowny , ale moze bedzie COS wyraznie  zauwazalnego ( obroty , wejscie na obroty ) . Szkoda ze tak zimno i wilgotno , bo chetnie bym to zrobil JUTRO   :D

Zalaczam kilka fotek HYBRYDY :


 

 

post-6937-0-29582500-1544812262_thumb.jpg

post-6937-0-97440700-1544812277_thumb.jpg

post-6937-0-37165800-1544812338_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czapeczki do tego silniczka niestety nie mam, ale parę innych części jest. Daj znać co Ci trzeba jak tylko dotrze do Ciebie motorek :)

BTW masz chyba pełną skrzynkę, nie mogłem Ci wysłać PW.

 

Gdzieś znalazłem taką świecę.

attachicon.gif48375091_346751122544793_2021581655289888768_n.jpg

 

Włodku, ta świeca, to skarb. Nie dość, równie dobra (albo lepsza) i uniwersalna do 2t jak OS #8, to również polecana do 4t!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.