Skocz do zawartości

Pytanie odnośnie pracy


Siron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem studentem Politechniki Lubelskiej i mam kilka pytań, w których mam nadzieje, że mi pomożecie. Tematem mojej pracy magisterskiej jest "projekt wielowirnikowego bezzałgowego statku powietrznego posiadającego aparaturę do skanowania terenu lotniska". Zatrzymałem się na rozdziale, który dotyczy przeglądów konstrukcyjnych. Musze podać po dwa multikoptery (chodzi głównie o quadcoptery i hexacopter) z masa całkowita do 20kg i po dwa z masą całkowitą od 20 do 30kg (razem wszystkich 8). I tutaj mam problem ze znalezieniem takich multikopterów. Może mielibyście jakieś pomysły i podalibyście przykłady ze specyfikacją. Najlepiej jeżeli byłyby to konstrukcje gotowe do kupienia. A drugie pytanie dotyczy obliczeń. Widzę, że wszyscy liczą w eCalcu, jednak ja potrzebuje wzorów, żeby wytłumaczyć pochodzenie wyniku. Znacie może jakąś książkę lub artykuł gdzie liczone jest wszystko  krok po kroku. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc !

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wg polskiego prawa lotniczego póki co cywilne maszyny bezzałogowe mogą mieć MTOM do 25kg więc ten przedział 20-30kg jest tak trochę na granicy, aczkolwiek można zawsze szukać takich konstrukcji zagranicznych.

 

Dodatkowo piszesz, że chodzi Ci o "quadcoptery i hexacopter" do 20kg i potem od 20-30kg. Przy tych wagach sprzętów to próżno szukać quadcopterów - 4 silniki to zbyt mało, żeby unieść taką masę (trzeba by zastosować bardzo mocne silniki elektryczne lub bardzo duże śmigła co jest niepraktyczne z racji rozmiarów i pobieranego prądu). Prędzej hexa, choć to też raczej ten pierwszy przedział, w tym drugim raczej szukałbym octocopterów w układzie klsycznym lub X8, czyli po dwa silniki na ramię.